bij mij in de omgeving staat een donker blauwe 11b te koop,
ik ben vandaag wezen kijken de wagen staat al 30 jaar stil in een verwarmde omgeving droog en vochtvrij.
de wagen is volledig origineel van de eerste eigenaar gekocht en dertig jaar geleden naar Nederland gereden, onderweg is er een koelslang gesprongen, waardoor er een nieuwe koppakking moest worden gestoken.
nadat dit is gedaan, is de wagen weg gezet, en tot op heden heeft hij nog geen meter meer gereden.
roest is er niet, enkel 2 hoeken op de voorportieren aan de onderkant hebben een beetje roest.
wel zitten er hier en daar wat deukjes in, maar dat is alles.
het interieur is niet meer je van het, heeft ook in geen 30 jaar meer iemand opgezeten.
de motor ruimte is schoon, de motor is droog, de remdruk is weg, er zal dus wel het een en ander aan moeten gebeuren.
is deze wagen de aanschaf waar?
ik zit er namelijk sterk over te denken hem te kopen, dan wel om te restaureren, dan wel om er gewoon mee te gaan rijden.
er van uitgaande dat hij technisch in orde gemaakt moet worden, zijn dan de onderdelen nog alemaal te koop? en zijn die redelijk betaalbaar?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
sloopkogel schreef:is deze wagen de aanschaf waar?
Mijns inziens, ligt dat aan de (vraag)prijs…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Leuk! Alles van de trax is goed verkrijgbaar.En ik vind de prijzen heel redelijk. Kijk anders op de site van CTA daar kan je alle prijzen bekijken. Uiteraard zijn er nog meer leveranciers.
Zelf repareren is goed te doen, en anders zijn er een aantal garages waar je terecht kan.
Ik heb net een trax uit 1953 gekocht en kan je melden dat het rijden een feest is! (zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210266/
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Als je van sleutelen houd en je een redelijke technische bagage hebt (of iemand voor te helpen) is dit mogelijk.
Er zullen veel dingen moeten vernieuwd/open gesmeten worden/vervangen wegens de ouderdom.
Natuurlijk hangt het er vanaf wat de vraagprijs is en wat uw budget is, of dit een goeie koop is.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
ik heb onderhand al aardig wat citroens gerestaureerd van eend en ds cx enz,
complete motor revisie’s en dergelijke, dus dat is het probleem niet,
vraag prijs zal rond de 6000 zijn..
Voor 6 mile kan je zelf niet restaureren. Een echt gaaf exemplaar is het vast en zeker waard.
Technisch in orde maken en lekker dans son jus laten. Althans dan vind ik de traxen het mooist. Overgerestaureerd is een beetje teveel van het goede en past ..vind ik dan..niet goed bij een originele trax als deze.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ik heb zojuist contakt met de eigenaar gehad, hij is aardig gezakt. Met de prijs
Mijn vrouw is gelukkig erg bezeten met het citroen virus, dus zij ziet her ook wel zitten.
Ze riid nu dagelijks met de DS of onze eend.
Is een trax ook als dagelijkse auto te gebruiken? Of vergt hij teveel onderhoud?
Ik vimd het namelijk zonde om hem enkel in de garage te stallen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een trax is nou niet bepaald een wagen die uitermate geschikt is voor dagelijks verbruik. Alleen al het benzine verbruik van rond de 1 op 7 a 8 is een tegenvaller, maar ook de 3-bak en de remmen werken een beetje in z’n nadeel. Om van de zware besturing nog maar te zwijgen. Natuurlijk is het een auto die nog meer onderhoud zal vragen als een DS. Voornamelijk de voorwielophanging en versnellingsbak zijn bekende kwetsbare punten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duidelijk, maar wel erg interesant
En hij zal ook niet in die zin dagelijks worden gereden, daarvoor hebben e de DS
Als het maar mogelijk is om er mee te rijden zondr dat je er eerst een paar uur werk aan hebt
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk kan dat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ligt eraan waar je rijdt, hoe handig het is. Mijn vader heeft wel eens een paar weken de Traks echt als dagelijkse auto gebruikt voor woon-werkverkeer, boodschappen e.d. Het is te doen.
Ene Ree hier schijnt ook veel gebruik te maken van de Traction voor dagelijks gebruik. Hij komt vast nog wel even kijken in dit topic.
Zaterdag ga ik met siebren ( die van de uitgebrande DS) de traction bekijken en de knoop doorhaken, zal foto’s maken
...ben benieuwd naar de foto’s en met name de originaliteit van deze Trax.
Aamgezien de verkoper gezakt is met de prijs lijkt het erop dat de animo voor een dergelijk exemplaar laag is?
Of is de beste man op leeftijd en heeft hij de weg naar het digitale tijdperk (nog) niet weten te vinden.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MWH.C schreef:
Ene Ree hier schijnt ook veel gebruik te maken van de Traction voor dagelijks gebruik. Hij komt vast nog wel even kijken in dit topic.
Ja, maar die traction is voorzien van 80 pk en 4 versnellingen, een kachel en leren bekleding
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En hoeveel Pk heeft een 11 b?