Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Oei oei oei.
Snel die garagekrik halen ! Geen overbodige luxe als je met dit soort exercities bezig bent!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zo’n garagekrik ga ik kopen: vanaf nu zijn met de auto’s meegeleverde krikken alleen nog voor noodgevallen onderweg, maar thuis ga ik dit risiko niet meer nemen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
par eXeMple! schreef:Maar waar moet je die garagekrik dan onder zetten?
Ik zou een van de CX specialisten bellen, kijken of zij ideëen hebben…
Pfff…
De uitlopers van het subframe, naar voren toe, zijn mega sterk. Onder het stootblok van de voorbumper loopt zo’n uitloper. Daar kan je een krik onder zetten. Je krikt de auto op dat punt een stukje omhoog, haalt de afgetyfte cx krik onder de auto vandaan en zet er een blok/wie/stuk hout/ stapel stenen onder. Dan haal je de garagekrik onder de auto vandaan en plaatst die onder het subframe, ter hoogte van de onderste motorsteun bv. Krik nu de auto verder op, plaats het wiel, laat de auto zakken, start de motor, zet de cx in z’n hoogste stand, trek de krik onder de cx vandaan en klaar is kees.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RensKorevaar schreef:Zo’n garagekrik ga ik kopen:
Zo een dus: &w=140&h=109
of zoiets:
EN DUS NIET DIT!!!:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
goed plan. zo te zien heb ik die tweede (bij Brezan gekocht).
Ze hebben die trouwens ook in een extra lage uitvoering, wat bij een HP auto wel eens handig kan zijn…
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Kees gaat vanmiddag aan de slag en zal er ook een fotoverslag van maken…
Overigens is de CX-krik niet omgevallen, maar door zijn inwendige vertandingen gezakt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon eentje halen bij de Gamma Twee tientjes en je bent klaar inclusief twee “bokjes”.
Heb de mijne al jaren en werkt perfect.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Die gamma krikjes slingeren ook bij ons in de loods, maar die zijn ook niet helemaal lekker geconstrueerd. De eersten zijn al gesneuveld. Volgens mij zit het probleem in het buigen van de zijplaten van het oplegpunt. Dat is dan net aan de dunne kant, en bij wat scheef belasten is het gedaan met de pret.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De échte doe-het-zelf’ert kan prima zonder de Gamma
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik pak de CX meestal op met een garagekrik en een blok hout onder het subframe bij het punt waar die rubber dop aan de zijkant in het subframe zit. Ik heb er nog nooit moeite mee gehad.
Wel zie je de auto iets in zijn rubbers gaan hangen, maar er verbuigt niets.
Als ze eenmaal opgekrikt heb zet ik wel de assteunen onder de originele krikpunten, om het zaakje te ontlasten.
Maar om de auto even op te krikken kun je best de uitlopers van het subframe gebruiken zoals Waterman aangeeft.
Suc6!!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals met alle gereed schap,moet je er gewoon met beleid mee omgaan.
En een gamma krik voor anderhalve ton werkt echt perfect.
heb de mijne nu 4 jaar en is niks mis mee.
Maar zoals hier boven genoemd werd (bij ons in de loods) Dus veelvuldig gebruik,ja dan zou ik zelf ook liever een wat duurdere hebben.
Maar als je hem alleen nodig hebt voor af en toe (winter en zomerbandjes Keertje de remschijven tjekken of vervangen dan doet de gamma krik het perfect.
Dan geef ik die andere tachtig euro toch liever aan een biertje uit.
is maar je je geld aan uit wil geven,en voor veilig heid hoef je het niet te laten,?
WANT GEBRUIK DE KRIK NOOIT ZONDER bij een klos houd of andere soort steunen.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Probleem wat ik had met het Gamma krikje, want ik heb hem ook gehad maar dan van Halfords, is dat ie soms niet hoog genoeg kan krikken.
Daarom al snel een grotere garagekrik bij Brezan gekocht.
Wat ik toch wel een must vind bij hydraulisch geveerde auto’s is een luchtkussen:
http://www.holmatro.com/rescue/nl/m1185-2-1533/hlb-12.aspx?groupId=128
Past overal tussen (is maar 3cm dik oid) en is in een paar seconden opgepompt. Helemaal ideaal als de auto op haar buik ligt
Verder natuurlijk een paar goede assteunen laten rusten voordat je er onder gaat.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat Citroen een krik meelevert waar de auto doorheen kan zakken Lijkt me echt mega lullig als ik ‘m onderweg een keertje nodig zou hebben. Sterkte.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
par eXeMple! schreef:Probleem wat ik had met het Gamma krikje, want ik heb hem ook gehad maar dan van Halfords, is dat ie soms niet hoog genoeg kan krikken.
Daarom al snel een grotere garagekrik bij Brezan gekocht.
Gewoon een klos houd er onder
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.