4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Afstellen koppeling of schakeling?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 mei 2011 05:29 PM
  [ # 46 ]

snel doen. lager kapot = bak uitbouwen….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 05 mei 2011 08:18 PM
  [ # 47 ]

Ik wil hier best wel even vermelden wat het WPHB (juni 1965, pag.41) zegt:

ID 19: Vrije slag van de koppeling
Stel eerst de hoogte van het pedaal m.b.v. de aanslagbout af. De afstand tussen pedaal (zonder rubber) en vloervilt moet 148-153 mm bedragen. Controleer daarna de afstand tussen het hefboompje op het koppelingshuis en dit huis; deze moet minstens 1 mm bedragen; afstelling geschiedt m.b.v. de 2 moeren op de draadbus aan het eind van de buitenkabel. Laat vervolgens het koppelingspedaal licht indrukken tot de koppelingsvork tegen het druklager rust en meet de afstand: hefboompje en koppelingshuis; deze moet 1,75-2,25 mm groter zijn dan bij het pedaal in ruststand. Stel dit zonodig bij m.b.v. de 2 stelmoeren aan het boveneind van de koppelingsvork.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 mei 2011 08:18 PM
  [ # 48 ]

Volgens mij moet topic-starter heel snel een goed WPHB zoeken, en moet hij zijn auto heel snel naar een echte, goede DS-specialist brengen.

Citroen!

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 05 mei 2011 08:24 PM
  [ # 49 ]

Tja, en dan te beseffen dar ik de mijne nota bene in het Autotron in Rosmalen, drie jaar geleden, voor een paar tientjes kocht; de verkoper had er twee…

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 19 mei 2011 12:26 AM
  [ # 50 ]

zooooooooo
DIt weekend het besluit genomen (na beraad)om de versnellingsbak eruit te halen. Zaterdag avond begonnen en zondag kram het probleem in het zicht… De druklager was van zijn centreerpen afgeschoven tijdens de vorige montage. Nu opnieuw gedaan en 4x gecontroleerd. Vanavond weer gereed en gereden. Fijn gezwoven (of gezweefd)...

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 mei 2011 12:36 AM
  [ # 51 ]

Mooi, weer en probleem opgelost en de dame doet weer wat ze hoort te doen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook