2 van de 24
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
mijn Traction-ervaring: motorrevisie
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2011 04:19 PM
  [ # 16 ]

Zo rond de 40 pk’tjes voor een pre- 1954 motor en met een beetje mazzel 50, als het een goede frisse 11D motor is

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 mei 2011 04:31 PM
  [ # 17 ]

Das niet bijster veel dan, geen kandidaad voor het dragrace circuit,
wat is de kruis snelheid?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2011 05:07 PM
  [ # 18 ]

Rond de 90 km/h voor een perfo-motor ( dat is dus tot ca. 1954) en 100 km/h voor een traction met 11D motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 05 mei 2011 07:57 PM
  [ # 19 ]

Je kunt met een perfo in een B 115 rijden, maar je moet tegen de herrie kunnen Very Happy Dagelijks rijden met een trax is niet meer afzien dan dagelijks rijden met een eend. De topsnelheid is een fractie lager, maar in plaatselijk verkeer merk je daar niets van. Als je dagelijkse traject veel snelweg behelst wordt dat een ander verhaal natuurlijk. Ik ben het niet zo eens met het remmenverhaal van Waterman, goed afgestelde traxremmen voldoen prima bij de snelheden die de auto haalt, mits natuurlijk de nodige pedaaldruk wordt uitgeoefend. En ja, je hebt geen stuurbekrachtiging, de draaicirkel van een volwassen trolleybus en het verbruik van het voltallige modteam tijdens een intiem diner, maar mits je elke 3000 km de olie ververst (geen filter) en elke 1000 km de hele voortrein even doorsmeert kom je een heel eind verder dan de gemiddelde CX-rijder Very Happy

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 mei 2011 08:31 PM
  [ # 20 ]

Ik dacht dat de voortrein elke 3000 moest?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 05 mei 2011 08:59 PM
  [ # 21 ]

Doorsmeren om de 1200 volgens het boek Very Happy

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 mei 2011 09:17 PM
  [ # 22 ]

ik ben vanavond nog even wezen kijken, en heb wat foto’s gemaakt, zal ze even posten.

is lpg een optie?

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 mei 2011 09:28 PM
  [ # 23 ]

Profiel  
 
Gepost: 05 mei 2011 09:56 PM
  [ # 24 ]

Mooi ding hoor voor die prijs. Goedkoper ga je ze echt niet vinden. Natuurlijk is ie niet rijklaar, maar je hebt toch een beetje werk nodig om te leren hoe het ding in elkaar zit. LPG kan, al lopen de meningen daar ook over uiteen. De compressieverhouding is wat laag, maar ik ken genoeg traxen die probleemloos op lpg lopen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 mei 2011 10:33 PM
  [ # 25 ]

Ziet er netjes uit. Vragen ze 5000?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 mei 2011 10:34 PM
  [ # 26 ]

nee, een beetje meer, precieze prijs hou ik liever voor me zelf

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2011 11:34 PM
  [ # 27 ]
sloopkogel schreef:

is lpg een optie?

Nee, niet echt. De compressieverhouding is zo laag dat het eigenlijk niet wil. Ik heb er alleen maar ellende over gehoord en gezien bij een trax met originele motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 mei 2011 11:42 PM
  [ # 28 ]

met andere woorden, zou je hem wat gebruiks vriendelijker willen maken, dan is het zaak om er een andere motor in te lepelen, zoals:

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 05 mei 2011 11:52 PM
  [ # 29 ]

Deze ziet er heel fris uit!

Ik rij nu dagelijks (kleine afstanden) in een 11BN uit ‘53 en het is heel erg prima te doen!
90/95 rijden op de snelweg is het meest relaxed, daarboven wil je inderdaad oordoppen.
Als je tegen een wat langzamere auto kan is dit een erg fijne auto. (Stom scheuren doen we wel in de CX.)
En ten opzichte van m’n 18 pktje is dit een racemonster qua optrekken Laughing

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 05 mei 2011 11:55 PM
  [ # 30 ]

een 11 perfo motor uit 1954 heeft 56 pk, de 11D komt tot 60 pk
Auto ziet er redelijk uit en de blue nuit kleur staat haar goed.
Bedenk eerst waarom je een traction wilt kopen alvorens je de originele motor gaat vervangen.
Het ontwerp van de traction is helemaal niet slecht en daar hoort ook de motor bij. Als je snel wilt rijden kun je beter een zescilinder kopen maar dat kost veel meer wat betreft onderhoud en brandstof.

Profiel  
 
 
2 van de 24
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook