2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s CX 25 RD—>  weer terug…
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 25 april 2011 08:08 PM
  [ # 16 ]

Lekker ding! Die auto natuurlijk. Off-topic: ben je een foto-enthousiast van het analoge type? Ik fotografeer analoog het meeste met Minolta.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 mei 2011 10:54 PM
  [ # 17 ]

Ja, ik fotografeer zo af en toe nog analoog, en heb een kleine verzameling spiegelreflexen. (voornamelijk Canon, ik fotografeer veel met mijn T70)

Over de CX:
Vandaag hebben we het gat in de wielkast LV gelast, wat als resultaat had dat er nou een nieuw accubak in zit Mr. Green Ook hebben we een ander accumontage systeem bedacht, de accu zit nou vast met een XM klem. Ik vind het iets praktischer en veiliger. Ik maak morgen even foto’s.

Verder hebben we de achterste hoogteregelaar vervangen, deze deed niet meer mee met de hoogteregeling. De plunjer zat vast, waardoor de hefboom er af geschoten was. Een andere hoogteregelaar en het probleem is opgelost.

Ik ga nou de LHM eens uit mijn haar wassen Laughing

Morgen richting garage voor nieuwe veerbollen en APK.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 mei 2011 11:16 PM
  [ # 18 ]

Oja, ik heb de claxon ook relaisgesgeschakeld gemaakt, waardoor de luchthoorn nou direct wat doet, in plaats van eerst heel zielig pfrrrrrrrrrrtfffffep te doen. Dit is een leuke toeter om bij terrasjes te gebruiken geloof ik Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 02 mei 2011 01:39 AM
  [ # 19 ]
GoofBlikscha schreef:

Oja, ik heb de claxon ook relaisgesgeschakeld gemaakt, waardoor de luchthoorn nou direct wat doet, in plaats van eerst heel zielig pfrrrrrrrrrrtfffffep te doen. Dit is een leuke toeter om bij terrasjes te gebruiken geloof ik Mr. Green

Ik heb vorige week de luchthoorn ook weer aan de praat gekregen heerlijk dat ding. Afgelopen zaterdag morgen om 07:00 over de Apollolaan in Amsterdam richting huis gereden en op dat tijdstip krioelde het al van de mensen op de vrijmarkt daar! Kan je verzekeren dat de luchthoorn zijn dienst heeft bewezen inclusief een hart verzakking!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 mei 2011 11:48 PM
  [ # 20 ]


En hij mag weer een jaartje! Vanochtend nog een verrotte handremkabel vervangen (wat een heerlijk simpele klus bij een CX) en een ashoes dichtgekit, vervolgens APK met vlag en wimpel.

Nou is het wachten op de veerbollen… Ik hoop dat ze deze week nog binnenkomen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 mei 2011 12:04 AM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 03 mei 2011 01:21 AM
  [ # 22 ]

Gefeliciteerd. Ik zie d’r vast wel es in hardenberg.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 04 mei 2011 08:52 PM
  [ # 23 ]

Mr. Green

Ik hoef niet meer te remmen voor drempels!

Vandaag waren de veerbollen binnengekomen, dus direct met de montage begonnen. Wat een k*t klus om die achterbollen te vervangen. Ik ben blij dat de vorige eigenaar alle leidingen heeft laten vervangen, waardoor we de veercilinders met gemak konden demonteren!


Nou moet hij alleen nog uitgelijnd worden, dan vind ik het wel weer even genoeg geweest.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 mei 2011 11:43 PM
  [ # 24 ]

Staat mijn CX te hoog?

Ik heb het idee dat hij veel soepeler kan veren, als je rijdt blijf je nooit stil zitten op je stoel omdat de auto van elk hobbeltje schudt. Drempels doet hij gewoon zoals het hoort. Nou heb ik dus het idee dat hij te hoog staat. Dat zou ook verklaren waarom mijn bandjes zo idoot klein lijken…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 mei 2011 11:46 PM
  [ # 25 ]

Hij lijkt voor wat aan de hoge kant. Of je banden zijn te klein.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 mei 2011 12:27 AM
  [ # 26 ]

Ik moet nog steeds even meten, ben er nog niet aan toe gekomen. Ik heb het idee dat hij steeds soepeler gaat veren, zal wel van het lange stilstaan (7 maand) komen…

De eerste verbruiksresultaten zijn binnen, 1 op 15.9 Laughing  Vind ik niet slecht, helemaal omdat ik nog moet wennen aan het schakelen op het juiste moment.

Vandaag wel een remblokje tot het staal versleten gekregen, (APK??) morgen even nieuwe monteren. Verder al 700km gereden, helemaal super!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 07 mei 2011 01:11 AM
  [ # 27 ]

Hoe is je bandenspanning?

Dan kan op korte kleine hobbeltjes ook schelen.
Heb mijn voorbanden wat harder ivm minder snel slijten van de voorbanden, maar dat merk je wel in comfort.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 mei 2011 05:57 PM
  [ # 28 ]

De banden zijn keurig op spanning, maar er zitten rondom winterbanden om (Viking). Dat rijdt natuurlijk ook minder dan goede michelins.

Zojuist de spiegels opnieuw gespoten en 2 koplampen met verstralers ingebouwd, morgen eens kijken of we citromobile halen.

Oja, olieverbruik ligt zo rond de 1 op 500 Mr. Green  Maar mijn subframe roest voorlopig niet meer.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 07 mei 2011 11:55 PM
  [ # 29 ]
mbender schreef:
GoofBlikscha schreef:

Oja, ik heb de claxon ook relaisgesgeschakeld gemaakt, waardoor de luchthoorn nou direct wat doet, in plaats van eerst heel zielig pfrrrrrrrrrrtfffffep te doen. Dit is een leuke toeter om bij terrasjes te gebruiken geloof ik Mr. Green

Ik heb vorige week de luchthoorn ook weer aan de praat gekregen heerlijk dat ding. Afgelopen zaterdag morgen om 07:00 over de Apollolaan in Amsterdam richting huis gereden en op dat tijdstip krioelde het al van de mensen op de vrijmarkt daar! Kan je verzekeren dat de luchthoorn zijn dienst heeft bewezen inclusief een hart verzakking!

Ehmmm ja! Wat kun je repareren aan de luchthoorn? Bij mij doet-ie het af en toe, en dan alleen de eerste trap.  Lang geledenheb ik af entoe de tweede trap kunnen beluisteren…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 mei 2011 12:00 AM
  [ # 30 ]

Een beetje teflon vet in de compressor en toeters spuiten hielp bij mij enorm…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook