Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, nou ja - we’ll see. Ik heb nog nergens last van. En wat ik zeg, er zit ook zo een andere in.
In mijn Ford zit natuurlijk geen interieurfilter; wil je niet weten wat er dan allemaal voor je giechel waait. De buitenste roosters zitten zelfs permanent rechtstreeks op de buitenlucht aangesloten Leuk in dit jaargetijde, 1 voet gas = 1 verse onversneden dosis pollen… Toen dacht je over een interieurfilter gewoon helemaal niet na. Tja, [open deur]tijden & technieken veranderen[/open deur], dat houdt het leuk om met beide auto’s op pad te zijn
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zou niet meer zonder willen, heb er altijd een actief-kool uitvoering in zitten.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het is voor mij telkens verbazend hoe selectief ik de airco gebruik. Maar dat-ie er op zit is wel heel aangenaam inderdaad. Behalve als je wat in je dashboardkastje wilt opbergen, maar soit
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gisteren bijvoorbeeld op het 2 1/2 uur ritje naar Vijfhuizen, was de airco wel prettig. Maar de koelcapaciteit is definitief niet meer jofel. Uiteindelijk dus toch maar de ramen open getrapt, op zich met zulk weer ook niet heel vervelend. Tijd voor een rondje vullen dus. Dat moet eigenlijk even op een brug, iets om even aan te geven als ik een afspraak ga maken. De vulnippels zitten heerlijk kwetsbaar achter de frontspoiler… Het leidingwerk wordt na bijna vier en een halve ton net even vettig gehouden door het blok. Daar heb ik al even een doekje over gehaald: als nieuw dus.
Het was vorig jaar ook al opvallend dat-ie precies goed koelde, dus zonder ijspegels en van die vies koude lucht. Dat moet-ie natuurlijk wel gewoon kunnen. De laatste afvulsticker is van 2006 meen ik, dus het mag ook weer een keertje
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik heb tussentijds de airco nog eens laten afpersen en vullen, maar ik zie net dat ik het op spritmonitor niet kan terugvinden. Jammer weer, niet alles bijgehouden dus. Zou dus best in 2006 geweest kunnen zijn.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, nou ja, dezer dagen maar even een afspraak voor regelen. Idem eindelijk LHM verversen. Gewoon even weer de boel fine-tunen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gisteren heeft de Xantia zich als caravantrekker bewezen. Of nou jaaaaaa, met een hokkie van 330 kilo op de haak
Met medeforummer georthc35 naar Enschede geweest om daar een Otten Zwerver DS uit 1969 op te halen. Het caravannetje is van tweede eigenaar - de zoon van de eerste eigenaar - en in tegenstelling tot het onnoembare object in Zegveld vrij verregaand intact. Voor de verandering. Twaalf jaar geleden, voor d’r laatste reis, is het Ottentje volledig geserviced: remmerij gangbaar gemaakt en vol vet geblaft, nieuwe wiellagers, nieuwe binnen- en buitenbandjes. Het rijdend onderstel is dus al een factor 10 beter dan van de vorige Zwerver, waarvan de remmerij nog wel even open zal moeten.
De bekende Otten problemen aan de acherkant (rotte boven- en onderhoeken) zijn er ook, maar dat komt goed. De voorste 7/8 is alvast intact, een hele verbetering Bovendien vermoed ik dat een Zwerver DS met zijkeuken en van het ‘oude’ model met alleen achter een punt ook niet meer veel voorkomt. Verder nog goed nieuws voor Jaco: er zit een niet-verkleurde Otten sticker achterop, deze keer wel geschikt voor een kleurenwaaiertest!
Ook zoiets. Draai ik in een jaren ‘30 straatje in Enschede een parkeervak in met de losse Xantia, krijg ik ‘r er never weer in één keer uit… Gelukkig kon ik in de hoogste stand dan weer net genoeg centimeters pakken om in een keer of wat steken vrij te komen. Belachelijk! Maar later zullen wij ons dit schaterlachend herinneren.
Plaatjes, want anders is het niet gebeurd:
En daarmee heeft de Xantia haar nut als projectenverplaatser weer bewezen Ze vond het kennelijk leuk, want na afloop van een paar uurtjes met zo’n stroomlijntechnisch onverantwoord hoke spelen liep ze weer soepel als nooit te voren. Hoe komt dat toch dat die dieseltjes regelmatig even afbeulen zo aangenaam vinden?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nogmaals dank Derk was een leuke dag, trouwens de Otten blijkt wit te zijn
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ah, dus afsoppen helpt?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ja zelfs zonder ernstige chemische hulpmiddelen btw plafonnetje is ook al richting originele kleur
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Binnenkort in dit theater (lees: deze Xantia): Holiday on Ice!
De airco is eindelijk nagezien, en niks te vroeg. Bij het leegtrekken kwam er nog precies 0 gram koudemiddel uit Nou ja, dan heeft ze volgens de stickers in 10 jaar tijd 850 gram koudemiddel verloren. Het boeltje wordt nu weer ijskoud, ook wel fijn. En met de complimenten voor de conditie van het systeem na zoveel jaar
Edit: LHM-beurt gepland, gaat 7-6 gebeuren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
ik zeg: goed werk.
LHM zal ook weer lekker opfrissen en leiden tot een snel op hoogte komende auto. ook best fijn.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
hogervp schreef:ik zeg: goed werk.
LHM zal ook weer lekker opfrissen en leiden tot een snel op hoogte komende auto. ook best fijn.
Ik heb de indruk dat het niet eens heel erg erg is. Toen ik afgelopen winter een klein prutslekje tegenkwam sijpelde daar mooi heldergroene LHM uit. Ook het stijg/daalgedrag enn het veren mankeert niks aan. Maar gezien het feit dat ‘t 3 jaar geleden voor ‘t laats gebeurd is…
Als ze er bij Sas Klassiekers toch onder staan gaan de remblokken ook meteen mee (voor zover nodig). Vanwege het feit dat de hydropomp wat nerveuzig wordt als je veel remt, veert en stuurt tegelijk (rotondes!) komt er, althans dat is de planning, ook even een nieuw voorraadbolletje op. Maar dat is over twee weken; daarover volgt nog wel nader bericht.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Breng je wel op tijd de leen auto terug
De mijne krijgt na jou klus een ander stuurhuis. Woensdag eind van de middag breng ik hem. Misschien zie ik je dan nog
Groetjes Harry