2 van de 2
 < Vorige 1 2

Blauwdrukken Citroens
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 05 mei 2011 07:53 PM
  [ # 16 ]

Waanzinnig gaaf (al weet ik nog even niet wat je ermee kan, maar da’s mijn beperkte denkraam)! Lijkt me ongelofelijk veel werk. Ik ben altijd gek van die “röntgen” tekeningen van auto’s, waarbij je allerlei constructiedetails ziet. Kan dat ook hiermee?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

Peter L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

Gepost: 06 mei 2011 02:01 AM
  [ # 17 ]
Franq schreef:

Waanzinnig gaaf (al weet ik nog even niet wat je ermee kan, maar da’s mijn beperkte denkraam)! Lijkt me ongelofelijk veel werk. Ik ben altijd gek van die “röntgen” tekeningen van auto’s, waarbij je allerlei constructiedetails ziet. Kan dat ook hiermee?

Hey Franq,

Dit vraagt inderdaad wel heel veel werk natuurlijk - zéker als je een nauwkeurig model wil bouwen.
Je kan er echter wel heel wat mee doen.
Zo worden de laatste jaren in zowat alle reclamefilmpjes 3D modellen gebruikt en niet alleen van auto’ s, maar ook van mensen en dieren, gebouwen, planten, enz.
Ook in langspeelfilms, waar het toch wel ietwt goedkoper en milieuvriendelijker is om bv. een 3D- Boeing 747 op een 3D- stad te laten neerstorten dan dat even in realiteit te gaan doen. Bij dat laatste kan je ook niet echt een tweede “take” doen ...  Laughing

Van vele objecten wordt ook eerst een 3D model gemaakt, dat dan rechtstreeks in de productie gebruikt wordt om een mal te maken, waarmee dan dat bepaalde object in realiteit geproduceerd wordt.

Bij illustraties, is het grote voordeel ook, dat je zo’ n model niet steeds opnieuw moet tekenen om een ander aanzicht te verkrijgen én je kan er dus ook die doorkijk tekeningen mee maken natuurlijk, zoals de tekening hieronder, waar het model van de Peugeot hierboven gebruikt werd.

Peter

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 06 mei 2011 02:30 AM
  [ # 18 ]

Is er ergens ook een dergelijke tekening van een XM te vinden ? Ik doel dan op het soort tekening in de eerste posting van dit topic.

Profiel  

Peter L
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 mei 2011 11:17 AM
  [ # 19 ]

Xm tekeningen kan je hier vinden ( onderaan de pagina ):

http://www.the-blueprints.com/blueprints/cars/citroen/page/5/

Peter

Profiel  

Peter L
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 februari 2012 09:13 PM
  [ # 20 ]

Hallo mensen,

Uiteindelijk heb ik het 3d model van de AZU zowat helemaal opnieuw gemaakt en er enkele dagen geleden een render van gemaakt om als bureuablad-afbeelding op m’ n computer te gebruiken.
Met een passend lettertype heb ik er iets als een jaren ‘50 advertentie van gemaakt :

Vermits er hier misschien ook wel enkelen onder jullie een AZU op hun computerscherm willen hebben staan, kan je hieronder de link vinden om de afbeelding - gratis uiteraard - te downloaden.
Formaat is 1920 x 1080 pixels.

http://www.lembrechtsart.be/forum/2cv_screen.zip

Enjoy!

Peter

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook