Probleempje met elektrische ramen en schuifdak
princeper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 05 mei 2011 09:04 PM

Er is iets geks aan de hand met de elektrische ramen en het elektrische schuifdak van mijn ZX aura 1.6 uit 1991. Alles werkt…... als het portier maar openstaat. In de lijst van het portier aan de bestuurderskant zit een zwart drukknopje dat door de deur wordt ingedrukt wanneer je deze sluit.

Als dit knopje ingedrukt wordt met het portier open dan hoor ik een klikgeluid in het dashboard. Vanaf dat moment zijn de ramen en het dak niet meer te bedienen. Laat ik het knopje los…... dan werkt alles weer prima.

Als leek denk ik nu twee dingen:

1-waar is dit knopje voor en kan ik het niet verwijderen (probleem opgelost?)
2-gelukkig functioneert het raammechanisme zelf nog wel Wink

Heeft iemand ideeen over een efficiente oplossing en kan iemand vertellen waar dit knopje voor is?

Vr. gr.

Per.

ps: voor deze post heb ik een forumsearch gedaan en de eerste 35 pagina’s et topics gescand naar een antwoord. mocht ik iets over het hoofd hebben gezien: alle links zijn welkom!

Profiel  

APvD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 06 mei 2011 07:49 PM
  [ # 1 ]

Dat knopje zal een relais aansturen waardoor je met contact uit de ramen nog kan bedienen bij open portieren. Dus ik zou zeggen, duik es onder je dashboard, zoek het relais en vervang em, hoef je ook niet met dat knopje te kl…

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook