



Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Vandaag eens naar het kachelhuis onder de motorkap gekeken. (eerst reservewiel eruit)
Blijkt dat de verbinding tussen luchtinlaat en kachelhuis is vergaan. Er zit rondom zo’n 3 cm speling. Nou snap ik waarom de blower warme lucht blaast na een kwartier. (zal spoedig een fotootje plaatsen)
Iemand een idee hoe ik het stukje luchtkanaal kan herstellen?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik kom het niet tegen in de CX Basis catalogus.
Met duct tape herstellen? Per slot van rekening is dat waar duct tape voor bedoeld is…




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Hier de kier:
En hier de kachelkraan:
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wie heeft die kraan er zo lomp tussen gebeund dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Ik vermoed een Fransoos uit de buurt van Toulouse.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Kraan is inderdaad lomp en waarom zit deze er…...wat betreft de sleuf hier zal toch wel een flexibele slang voor te vinden zijn misschien een beetje aanpassen hier en daar maar zou moeten lukken denk ik.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb een keer eerder zoiets gezien en volgens mij doen ze dit om ‘s zomers de warmtecirculatie naar het interieur uit te kunnen zetten zodat je je niet peentjes zweet.
Voor die slang kun je misschien afvoer van een flexibele afzuigkap nemen of zoeits.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Bij mijn DS is een overbrugging tussen 2 delen van de verse lucht voorziening gemaakt met een stuk binnenband van een auto. Die heeft een redelijke diameter en is flexibel. Extra reepje om de boel vast te klemmen. Uiteraard zo knippen dat je een “ring” krijgt…




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Ik neem aan dat die kraan er zit omdat de gewone kachelkraan niet meer werkt.
Zou wel lachen zijn als blijkt dat de kachelkraan wel nog schijnt te werken en alleen de gescheurde slang het warme interieur veroorzaakt. Maar dat zal wel niet.
Dank voor de tips voor de slang. Die binnenband tip lijkt me een goede oplossing.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Chrispy, ‘t was leuk om je auto in het echt te kunnen bewonderen. Bewondering verdient-ie: heel strak!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Hoi Rens, bedankt voor het compliment en daarmee de bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Groet, Chris
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor mij ook een genot om ze van dichtbij te mogen aanschouwen.
Was er gelukkig net op tijd.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Nu weet je waar je het allemaal voor doet.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Nu ik de verbinding tussen luchtinlaat en kachelmotor heb hersteld (foto van de oude situatie), blaast de blower na verloop van tijd nog steeds warme lucht.
Het lijkt alsof de temperatuur onder de motorkap tot zo’n 40 graden oploopt en daarmee ook de temperatuur van de luchtinlaat en het kachelhuis.
Ik ga de boel maar eens isoleren.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar je hebt toch airco???
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.