6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Vraag Prestige ‘76: pulsgever defect
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 05 mei 2011 03:32 PM
  [ # 76 ]

Vandaag eens naar het kachelhuis onder de motorkap gekeken. (eerst reservewiel eruit)
Blijkt dat de verbinding tussen luchtinlaat en kachelhuis is vergaan. Er zit rondom zo’n 3 cm speling. Nou snap ik waarom de blower warme lucht blaast na een kwartier. (zal spoedig een fotootje plaatsen)
Iemand een idee hoe ik het stukje luchtkanaal kan herstellen?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 mei 2011 03:40 PM
  [ # 77 ]

Ik kom het niet tegen in de CX Basis catalogus.

Met duct tape herstellen? Per slot van rekening is dat waar duct tape voor bedoeld is…

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 06 mei 2011 07:49 PM
  [ # 78 ]

Hier de kier:

En hier de kachelkraan:

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2011 08:12 PM
  [ # 79 ]

Wie heeft die kraan er zo lomp tussen gebeund dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 06 mei 2011 08:15 PM
  [ # 80 ]

Ik vermoed een Fransoos uit de buurt van Toulouse.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 06 mei 2011 10:03 PM
  [ # 81 ]

Kraan is inderdaad lomp en waarom zit deze er…...wat betreft de sleuf hier zal toch wel een flexibele slang voor te vinden zijn misschien een beetje aanpassen hier en daar maar zou moeten lukken denk ik.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 mei 2011 10:12 PM
  [ # 82 ]

Ik heb een keer eerder zoiets gezien en volgens mij doen ze dit om ‘s zomers de warmtecirculatie naar het interieur uit te kunnen zetten zodat je je niet peentjes zweet.

Voor die slang kun je misschien afvoer van een flexibele afzuigkap nemen of zoeits.


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 mei 2011 10:36 PM
  [ # 83 ]

Bij mijn DS is een overbrugging tussen 2 delen van de verse lucht voorziening gemaakt met een stuk binnenband van een auto. Die heeft een redelijke diameter en is flexibel. Extra reepje om de boel vast te klemmen. Uiteraard zo knippen dat je een “ring” krijgt…

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 07 mei 2011 12:17 AM
  [ # 84 ]

Ik neem aan dat die kraan er zit omdat de gewone kachelkraan niet meer werkt.

Zou wel lachen zijn als blijkt dat de kachelkraan wel nog schijnt te werken en alleen de gescheurde slang het warme interieur veroorzaakt. Laughing  Maar dat zal wel niet.

Dank voor de tips voor de slang. Die binnenband tip lijkt me een goede oplossing.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 08 mei 2011 12:47 AM
  [ # 85 ]

Chrispy, ‘t was leuk om je auto in het echt te kunnen bewonderen. Bewondering verdient-ie: heel strak!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 08 mei 2011 12:53 AM
  [ # 86 ]

Hoi Rens, bedankt voor het compliment en daarmee de bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt.bravo
Groet, Chris

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 mei 2011 07:47 AM
  [ # 87 ]

Voor mij ook een genot om ze van dichtbij te mogen aanschouwen.
Was er gelukkig net op tijd. nice day

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 08 mei 2011 11:31 AM
  [ # 88 ]

Nu weet je waar je het allemaal voor doet.  doei

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 04 juni 2011 11:37 AM
  [ # 89 ]

Nu ik de verbinding tussen luchtinlaat en kachelmotor heb hersteld (foto van de oude situatie),  blaast de blower na verloop van tijd nog steeds warme lucht.

Het lijkt alsof de temperatuur onder de motorkap tot zo’n 40 graden oploopt en daarmee ook de temperatuur van de luchtinlaat en het kachelhuis.

Idea Ik ga de boel maar eens isoleren.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juni 2011 01:00 PM
  [ # 90 ]

Maar je hebt toch airco???

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
6 van de 21
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook