De Mito eco is er niet meer, die heet nu Distinctive (en die is ff duurder). Of je moet nog tegen een showroommodel aanlopen…. Mijn ervaring is dat de Mito duurder uitkomt als je die auto af wil stemmen qua wat er op en aan zit vergeleken met de DS3.
Kwaliteitsgevoel (subjectief) was bij mij gelijk moet ik zeggen, Mito tegen DS3.
Wat voor mij de doorslag gaf is dus de uitrusting, de looks van de DS3 en vooral de 1.6 ipv een 1.3 diesel (en eigenlijk een 1.2 gezien de 1248cc - afronden doe je normaal naar beneden dan…..)
Ik lees dit topic al een tijdje door en dacht laat ik ook eens mijn ervaringen delen.
Ik heb mijn DS3 E-hdi nu 6 weken in bezit en ik moet zeggen, het is een heerlijke auto!
Nu ik de eerste 6400 km erop heb zitten kan ik wel een aardig oordeel geven:
Pluspunten:
+ Erg veel comfort (Pack Perfo)
+ Het optrekken valt me ook 100% mee, ik dacht dat hij wel wat was afgeknepen
+ Hij is wel erg mooi wanneer hij (schoon) staat te glimmen in de zon
+ Stabiliteit in de bochten.
Minpunten:
- Wit wordt wel erg snel smerig
- Turbogat
- Hij is toch niet zo zuinig als ik had verwacht, gemiddeld 1 op 21,5 (maar hier klaag ik verder niet over)
- Het tanken gaat moeizaam, je moet de slang er niet te ver in stoppen, dan slaat hij direct weer af.
dat tanken zou ik toch eens aan je dealer vragen (als het bij elke pomp is kan ook zijn dat je pomp station te veel geeft) ik heb er totaal geen last van, en krijg en nadat hij de eerste keer afslaat max nog 1 a 2 liter bij maar dan loopt het er ook uit.
Leon75 schreef:De Mito eco is er niet meer, die heet nu Distinctive (en die is ff duurder). Of je moet nog tegen een showroommodel aanlopen…. Mijn ervaring is dat de Mito duurder uitkomt als je die auto af wil stemmen qua wat er op en aan zit vergeleken met de DS3.
Kwaliteitsgevoel (subjectief) was bij mij gelijk moet ik zeggen, Mito tegen DS3.
Wat voor mij de doorslag gaf is dus de uitrusting, de looks van de DS3 en vooral de 1.6 ipv een 1.3 diesel (en eigenlijk een 1.2 gezien de 1248cc - afronden doe je normaal naar beneden dan…..)
1.3 eco diesel is er gewoon als Mito. Distinctive, essential etc zijn gewoon de types die er zijn.
Mito kwam idd een stuk duurder uit. Ik heb in een gloednieuwe gereden, toen vervolgens nog een keer in eentje die 10k had gereden. Ik had een hoop opmerkingen, maar wel een gave auto. Ik had ook een hoop aanmerkingen op de polo en die werd het al niet meer.
Bij de citroen stapte ik uit met een grijns op mijn gezicht
De ds3 met benzine motor, 120pk rijdt al heerlijk ! Vooral met de sportstoelen. Ik ben dus voor het volgende gegaan. Ik heb zo het idee dat de diesel net zo aanvoelt kwa vermogen als de 120pk benzine, alleen iets meer de turbo die je onderin voelt.
Ik ben dus gegaan voor een:
DS3 e-HDI Blanc Banquise / Noir onyx,
Maille akinen sportstoelen
Pack select my way confort
Carbon look dashboard.
Lang gewacht, lang gewerkt en nu als eerste autootje helemaal te gek.
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
gefeliciteerd met je keuze, heb je enig idee wat de leveringsdatum wordt?, als het je te lang duurt… op gaspedaal.nl vind je de meeste op voorraadmodellen, zo ben ik ook aan de mijne gekomen, levertijd 5 dagen.
groeten victor
Bedankt . Ben er wel content mee, zal een goede keuze zijn.
levertijd is eind juni, begin juli.
valt mee dus
Waren wat op voorraad, maar allen zonder de sportstoelen en die zijn een must voor mij.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kan iemand die de laatste weken (het mogen ook meerdere mensen zijn ) een E-HDI hebben ontvangen mij vertellen of er nu een E-HDI logo op de kofferklep prijkt? Op Citromobile zag ik vandaag een E-HDI van een Citroën Nederland met rechts op de kofferklep hetzelfde logo wat de C3 links op de kofferklep heeft. Het was er 1 met een erg nieuw kenteken, vandaar mijn vraag naar net op kenteken gezette exemplaren.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Poekoek schreef:Kan iemand die de laatste weken (het mogen ook meerdere mensen zijn ) een E-HDI hebben ontvangen mij vertellen of er nu een E-HDI logo op de kofferklep prijkt? Op Citromobile zag ik vandaag een E-HDI van een Citroën Nederland met rechts op de kofferklep hetzelfde logo wat de C3 links op de kofferklep heeft. Het was er 1 met een erg nieuw kenteken, vandaar mijn vraag naar net op kenteken gezette exemplaren.
Die van mij is van 31 maart en heeft geen E-HDI logo.
Die van mij is van 6 mei, en er staat GEEN e-hdi logo op.
Heb trouwens alleen maar mooie reacties gekregen op onze DS3, echt een leuke auto.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooi, dan zal het wel een actie zijn geweest van een ijverige Citroën NL medewerker
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Marien schreef:
De ds3 met benzine motor, 120pk rijdt al heerlijk ! Vooral met de sportstoelen. Ik ben dus voor het volgende gegaan. Ik heb zo het idee dat de diesel net zo aanvoelt kwa vermogen als de 120pk benzine, alleen iets meer de turbo die je onderin voelt.
Ik ben dus gegaan voor een:
DS3 e-HDI Blanc Banquise / Noir onyx,
Maille akinen sportstoelen
Pack select my way confort
Carbon look dashboard.Lang gewacht, lang gewerkt en nu als eerste autootje helemaal te gek.
Het blijft leuk de eerste impressies te lezen! De diesel is inderdaad zeker wel net zo vlot als de 120pk benzine, je verkijkt je snel op de PK’s, maar uiteindelijk maakt het koppel dus heel veel goed. Mijn VTi heb ik zo eens naast de e-HDi van een vriend gezet en dan moet ik toch flink m’n best doen om hem niet te ver weg te laten rijden uit stilstand. De truuk bij de VTi is namelijk dat je vanaf de 3500 toeren pas een beetje lekker fel begint op te trekken, eigenlijk het moment waarbij je met diesel dus al wilt gaan schakelen. Hiermee merkten we ook dat op snelwegsnelheden de 120 PK versie net wat sneller is doordat hij dan op een lekker toerengebied zit. Echter, tot 120 km/h houdt de diesel hem heel goed bij. Met de eHDi hoef je je dus in geen geval onderbemeten te voelen t.o.v. de andere motoriseringen, zeker omdat de meeste benzinerijders dus toch meestal die hoge toeren niet eens zullen halen.
M.a.w: Een turbo is best leuk ;)
bart89 schreef:
- Hij is toch niet zo zuinig als ik had verwacht, gemiddeld 1 op 21,5 (maar hier klaag ik verder niet over)
Dat is een keurige waarde hoor. Ik kom niet verder dan 1 op 19,1 (nu 3000km mee gereden).
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Ik zit met 1500 km nu op 1:23,8 (huidige tank op trip 1 staat op 1:25,0). Valt me niet tegen.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
No offence, maar dan hebben we het neem ik aan over; met een fluwelen voetje optrekken, de stop/start veelvuldig gebruiken, en niet boven de 100km/u rijden? Anders snap ik absoluut niet hoe je zó zuinig kunt rijden…
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Ik zit op 1:19,6 na 3500 km. Rij je vaak harder dan 120 km per uur, dan ga je dit gemiddelde zeker niet halen.
Wel lachen op provinciale 80km wegen. Loopt ie gewoon 1:37