Totaal aantal Berichten: 83
- Berlingo B9 multispace
indien het zo simpel is als ik denk (hoop), vind u hier de langverwachte foto’s van mijne schat (mijne berlingo, andere schat mankeert nog, maar ik ben vrij voor sollicitaties 18-28, vrouw en liefst Vl. Brabant of Antwerpen )
http://www.mijnalbum.be/Album=DG3UO4MT
reeds veranderd:
-pushbar geplaatst (misutonida)
-kortere antenne (foliatec)
-stickers en dode-hoekspiegeltjes op spiegels
-stroomverdeler voor in aansteker 1 => 2
-houder voor gsm en gps op dashbord (citroën): deze komt met dikkere opzetringen (voor als de houder niet geplaatst is, deze heb ik metalic geschilderd om minder op te vallen
volgende veranderingen:
-sidebars (liggen al een tijd klaar, maar zijn nog niet gemonteerd geraakt)
-velgen (16” BBS-replica’s, gezien de gewilde 17” Bollini’s van de DS3 niet rechtstreeks zouden passen (ET))
-getinte ruiten
-verstralers
-luidere claxon (+ event. luchthoorn)
(CB plaatsen, indien dit gemakkelijk te regelen is (ben aan’t controleren op prijzen, wetgeving,...)
Ferm bullbar, ik heb net dezelfde…
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
- Berlingo B9 multispace
Dyno schreef:Ferm bullbar, ik heb net dezelfde…
wist ik al, al eerder gemerkt op uw foto’s (daarmee heb ik eens gereageerd dat uw berlingo en mijne berlingo vrij fel op elkaar gingen lijken buiten kleur (althans tijdelijk).
ik moet alleen zorgen dat mijn werken verder afgewerkt raken…
-mechanieker op het werk ging me helpen om de sidebars eindelijk geplaatst te hebben (maar kreeg hem deze week niet vast).
-velgen zijn besteld bij een winkel voor auto-accesoires en garagemateriaal, maar lijkt ni rap in orde te komen (terwijl ik hierdoor wel nog steeds op winterbanden rij (bij 20°c+).
en gezien deze stappen niet in orde komen, blijven getinte ruiten, verstralers en andere electrische nieuwigheden uitgesteld worden.
het zal wel eens in orde komen zeker
Het ziet er voorlopig mooi uit. S6 met de rest !
- Berlingo B9 multispace
velgjes zijn toegekomen en geplaatst (BB5) met 205/60R16.
het hadden gerust 17” mogen zijn, maar gezien ik niet veel vond naar mijn smaak en het toch wel tijd werd (wissel van winter naar zomerbanden in maart-april) misschien komen de Bollini-velgen er toch nog ooit onder (als we genoeg kunnen opzij zetten om deze met banden en spacers te kopen).
En nu de mechanieker van op het werk blijven lastigvallen zodat mijn sidebars geplaatst raken en sparen en opzoeken voor de volgende stappen
De mijne staat er momenteel zo bij.
wat ik nu nog wil doen is 3 LED lampjes onder de sidebar hangen aan het bevestigingspunt.
Maar dat zijn plannen voor deze zomer
Berlingo 1.6HDI
- Berlingo B9 multispace
berlingo1.6HDI schreef:
wat ik nu nog wil doen is 3 LED lampjes onder de sidebar hangen aan het bevestigingspunt.
Maar dat zijn plannen voor deze zomer
zou ik in mijn baren willen hebben (contourlampjes)
Gezien jij hier de persoon bent die het meest gewerkt hebt naar mijn eindresultaat (truckerstijl (met vorig model weliswaar)), even enkele vraagjes….
weet jij waar ik best kan gaan horen voor zwaardere claxon (event. luchthoorn) en cb (hoe werkt dit tegenwoordig? heb al vanalles gevonden over vergunningen die meestal ni meer moeten enz.)? Enige tip voor mini-vlagjes enz. (meestal kom ik wel tegen maar voor camion (+/- 25 cm, wat toch bijna de volledige ruit is )
BEkevin schreef:berlingo1.6HDI schreef:
Maar dat zijn plannen voor deze zomerzou ik in mijn baren willen hebben (contourlampjes)
Gezien jij hier de persoon bent die het meest gewerkt hebt naar mijn eindresultaat (truckerstijl (met vorig model weliswaar)), even enkele vraagjes….
weet jij waar ik best kan gaan horen voor zwaardere claxon (event. luchthoorn) en cb (hoe werkt dit tegenwoordig? heb al vanalles gevonden over vergunningen die meestal ni meer moeten enz.)? Enige tip voor mini-vlagjes enz. (meestal kom ik wel tegen maar voor camion (+/- 25 cm, wat toch bijna de volledige ruit is )
Hey BEKevin,
lampjes in de baren zou je in principe zelf kunnen doen mits wat handigheid. Enkele vrienden uit de UK maken dit voor vrachtwagens (Kelsa), maar niet voor personenwagens. Een zwaardere claxon set kan je op internet kopen, ook met een kleine compressor. Maar het probleem is dan: waar ga je dat allemaal kunnen wegstoppen (nergens volgens mij).
een cb is makkelijk te plaatsen (zie naar mij). Antenne op de achterkant, kabel via koffer naar binnen en direct achter de bekleding tot aan het opbergvak boven de ruit. Daar gezorgd voor elektriciteit en alles aansluiten. Een vergunning heb je niet meer nodig (heb ze verdoeme 6 jaar betaald). Die minivlagjes heb ik ook nog gehad (zoals je kan kopen voor de vrachtwagen). Er gingen op een moment er 3 naast elkaar. Viel nog mee qua zicht. Maar mooi was iets anders. Daarna is de vaan van mijn website erop gekomen: http://www.truckfanclub.be
Moest je foto’s ofzo wensen van vroeger: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
mvg
Domien
Berlingo 1.6HDI
@BEkevin : Ziet er ook al een ferm bakske uit zenne…
@berlingo1.6HDI : Den uwe natuurlijk ook he…:)
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
tnx Dyno,
momenteel staat hij jammer genoeg in de garage.
Na de turbo vorig jaar, een slechte dieselfilter heb ik nu een kapotte koppelingskabel.
Vandaag er doorheen getrapt.
Morgen avond de wagen gaan ophalen (mis hem nu al)
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 10
- Berlingo 1.6 HDi Image
Fast Girl schreef:Hallo,
Ik ben pas nieuw op dit forum en net één week een nieuwe berlingo.
Ik heb heuse plannen qua tuning en al meteen één vraag :
Weet er iemand of je de zijdelingse stootlijsten gekleefd zijn of niet?
Anders moet ik al meteen gaan lassen of eventueel laten meespuiten.De plannen aan mijn berlingo
* Laadruimte mooi bekleden
* Velgen
* Verlagen
* Ruiten achter tinten en vette zonneband
* UItlaatstuk veranderen en fluitje in de pijp, klinkt de diesel ook beter é
* Side-bars
* Sportieve rooster zonder embleem vanvoor
* Koplampspoilers
* Music of course !Zowat zal het zijn en daar ik weinig tijd heb kan ik dit proces niet inschatten in tijd.
Als mij al iemand op mijn eerste vraag kan helpen zou fijn zijn.Greetz Fast Girl
mag ik vragen wat een fluitje in de pijp wil zegge klinkt aanlokkelijk omdat ik ook een ander geluitje wil hebben.
grtz metalmorf
Totaal aantal Berichten: 10
- Berlingo 1.6 HDi Image
zie dat er veel reacties zijn,
ikzelf rij met een citroen berlingo 2008 en heb ook veel plannen,
jammer genoeg zijn er niet veel onderdelen te vinden misschien dat iemand mij kan helpen
plannen zijn: -cup velgen maar weet niks van maten
-booskijkers (zijn geplakt)
-zonneband met tekst zonneband plakt al ik moet nog kjken voor de tekst)
-uitlaatsierstukje liefst ook een ander geluidje maar kheb geen idee hoe?
-windschermen aan de zijruiten (zijn besteld)
-race gaas in de voorbumper (is geplaatst en gespoten)
-ik vond geen embleemloze voorgrill dus heb ik het embleem verduistert dit gaat ook nog gebeuren met de letters van achter
-side bullbar + zwart spuiten
-sierpedalen + pook (zijn geplaatst)
voorlopig is het dat zowat als er nog tips zijn ofzo hoor ik het graag
Totaal aantal Berichten: 94
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
ik heb gisteren mijn sidebar lichtjes gaan halen. Deze week eens aan het knutselen gaan :p
Berlingo 1.6HDI
- Berlingo B9 multispace
mag ik vragen wat een fluitje in de pijp wil zegge klinkt aanlokkelijk omdat ik ook een ander geluitje wil hebben.
grtz metalmorf
is gewoon stukmet fluitje op dat je op uiteinde (sierstuk) van je uitlaat zet, uitlaatgassen komen in contact hiermee met als gevolg een gefluit (zou beetje zoals turbogeluid klinken)
hier kan je zo’n fluitje zien (persoonlijk moet ik er niets van weten)