Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
tijntjuh86 schreef:ik hoop dus echt de koppakking, dat is een middagje knutselen en je rijdt weer toch?
hmmm, zou handig zijn als ik er wat hulp bij had, mijn schoonpapa dus! hehehe…..
moet je dan ook gelijk de distributieriem vervangen? of kan je die laten zitten? of loshalen en terugplaatsen??
Riem hangt er van af. Weet je hoelang de huidige er in zit? Volgens het boekje moeten ze elke 120.000km of 5 (of 10?) jaar vervangen worden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
thnx voor de snelle reacties allemaal!
De riem is bij 178.000 vervangen, en staat nu op 224.000 dus dat moet nog wel 50.000 meekunnen toch?
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja. Zijn de laatste keer ook de spanrol en de waterpomp vervangen? Die moet je om en nabij de 2 ton meestal (preventief) vervangen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
zover ik weet heeft hij toen de hele mikmak gehad, daar ga ik wel vanuit, is altijd dealer onderhouden dus dat zal wel goed zitten denk ik, maar wat heb ik nodig? alleen een koppakking? en goed gereedschap neem ik aan? maar hoeveel werk ik het eigenlijk?
HUH????
Riem terug zetten en opnieuw opspannen als die er al 50.000 op zit????
ECHT NIET! Meteen vervangen, tenzij je binnenkort kromme kleppen wilt en de boel nogmaals los wilt maken…
Vervangen: Koelvloeistof, motorolie, oliefilter, distributieriem, kopbouten, koppakking, pakking uitlaat, pakking inlaat, klepdekselpakking. Is het een monopoint of een multipoint?
Dat minimaal! Verder zou ik uit voorzorg ook de spanrol van de distributie vervangen omdat ik voor dat wisselgeld geen risico zou nemen!
Maar goed, waarom roepen: ik hoop dat het de koppakking is? Ik maak daar dus uit op dat daar niet eens serieus naar gekeken is???? Ik vind het een beetje raar lopen zo het verhaal! Eerst een juiste diagnose stellen, dan pas de kop er af trekken!
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vergeet eventueel niet om de kop op vlakheid te controleren en zo nodig te laten vlakken.
@Xsara: het is een monopoint.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En als je een handig iemand hebt, kijk even naar de staat van de klepseals.. Deze harden uit en daarlangs krijg je olieverbruik…
Het is maar net hoe goed je het wilt doen! Ik was heel wat meer kwijt dan 100 euro aan onderdelen, maar weet wel dat de auto er weer jaren tegenaan kan!
ehh, ik win hier alleen informatie in, verder niks. En ik ga geen halve motor vervangen als het alleen de koppakking is, tuurlijk wil ik het goed doen, maar een auto van 600 euro ga ik geen 600 euro inpompen om hem te repareren kan ie beter naar het kerkhof
En dan? Koop je voor die 600 euro een auto waar NIETS mis mee is?
Leuk hoor dagwaarde en de prijs van een andere auto, maar je weet nooit wat je koopt. En voor een bedrag van 600 euro is er vrijwel altijd wat mis met een auto…
Als je het geld en de middelen hebt: repareren en verder van de auto genieten!
Tip koop een haynes 3506 dan kan je zien hoe de motor exact werkt en hoe je makkelijk een herstelling (zelf) kan uitvoeren. (+-15 a 30 euro)
Met auto’s onder de 1200 euro is er meestal wel iets mis of defect in korte tijd.
Xsara Coupe, misschien ik heb geen enkel idee wie je bent, en waarom je me probeert af te kraken hierzo? of ik de financiele mdiddelen wel of niet heb, daarmee hoef jij nog niet op een dwingende manier mij de wet voor te schrijven, ook al haal ik de kop eraf en doe ik er 2 A4tjes tussen, dat is toch mijn eigen zaak? dat je wil helpen prima, maar kom niet met dingen zoals dit aan;
Maar goed, waarom roepen: ik hoop dat het de koppakking is? Ik maak daar dus uit op dat daar niet eens serieus naar gekeken is???? Ik vind het een beetje raar lopen zo het verhaal! Eerst een juiste diagnose stellen, dan pas de kop er af trekken!
Joh, dat ding heeft als ik het goed heb toch één bobine? Een strip met 4 aansluitingen die je op je bougies klikt.
Draai die nou eens even los en hang er 4 losse bougie’s aan… geef de startmotor een sneer en kijk of ze alle vier vonken.
tijntjuh86 schreef:Xsara Coupe, misschien ik heb geen enkel idee wie je bent, en waarom je me probeert af te kraken hierzo? of ik de financiele mdiddelen wel of niet heb, daarmee hoef jij nog niet op een dwingende manier mij de wet voor te schrijven, ook al haal ik de kop eraf en doe ik er 2 A4tjes tussen, dat is toch mijn eigen zaak? dat je wil helpen prima, maar kom niet met dingen zoals dit aan;
Ho ho, beetje rustig aan. Hij heeft wel gelijk. Als je een andere koopt zal er ook van alles aan mankeren. Iemand doet hem niet voor jan joker weg toch?
Gepost: 08 mei 2011 02:50 PM
volgens mij was het al voorbij gekomen, maar de bobine is reeds vervangen, en werkt 100%\en de bougies dus ook btw
Ah…. oke