Heren
De eerste nachtvorst heeft haar intrede weer gedaan mijn DS reageert erop
‘s morgens start de auto prima maar ± 10 minuten valt de druk weg (geen pomp functie meer)
Na een kwartiertje gaat de pomp weer lopen en dan heb je “reutelende” geluid bij de versnellings pook bij het stuur
Wat kan dit zijn ??????
robert
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lijkt op lucht in het systeem….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
wat is de relatie met de lucht en vorst dan
het gebeurt alleen met vorst boven de 10 graden heb ik er geen last van.
hoe moet je ontluchten??????
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geen idee wat de vorst er mee te maken heeft.. Het KAN lucht zijn.. het kan ook iets anders zijn…De kou kan door krimpen of zo een seal laten lekken….
onluchten van een half automaat.. Ik zou het boek er even op naslaan!
Als het optreedt eerst de ontluchtschroef op de HD regelaar een slagje open en dicht..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
heb je daar een plaatje van??
ontluchtschroef op de HD regelaar een slagje open en dicht..
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik heb laatst de LHM vervangen…
Zie ook hier: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165944
Groet, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Ik heb een hele andere motor
deze foto is genomen als je voor de auto staat aan de linkerkant
steeksteutel 8 past op de nippeltjes de rechter met het rubberen kapje toen ik die los draaide kwam er LHM uit.
Waar heb ik aan zitten draaien dat is de quiz vraag voor vanavond
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Eerste plaatje is genomen met motor uit de auto. Tweede plaatje laat zien waar het ongeveer verstopt zit. Als je ervoor staat aan de rechterkant van de auto.
Een van die 2 nippels is voor de remmen te ontluchten en de andere voor de centrifugaal regelaar te ontluchten. (op jouw plaatje dan he)
Ding waar je naar kijkt is dus de centrifugaal regelaar.
te gek jeroen bedankt voor de uitleg
mij regelaar zit dus vlak bij iets waar benzine doorgaat (BinG)
ik moet dus aan de rechterkant kijken
kan je er van de boven kant bij ???? en is er makkelijk bij te komen?
ds23 gaz 1973
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
te gek jeroen bedankt voor de uitleg
mij regelaar zit dus vlak bij iets waar benzine doorgaat (BinG)
ik moet dus aan de rechterkant kijken
kan je er van de boven kant bij ???? en is er makkelijk bij te komen?
ds23 gaz 1973
Eronder. neem aan dat je de benzinepomp bedoelt. Je kunt er van de bovenkant bij. Redelijk makkelijk. Als je het ding eenmaal hebt gevonden.
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gebruik een zaklamp. Dan zie je ‘m wel zitten… Achter de dynamo naar beneden. Steeksleutel 12
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik adviseer je om eens heel goed te studeren op de werking van het hydraulisch systeem. Je ontdekt wat de componenten doen, waar ze zitten, en kunt dan ook beter de fouten analyseren.
Ik zeg het niet om flauw te doen, maar volgens mij moet je met de basis beginnen, niet met zomaar schroeven open te draaien aan de verkeerde apparaten. Dat kan ook mis gaan.
Probeer ander samen met iemand te sleutelen.
Succes,
maarten
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
ben het helemaal met je eens Maarten maar aldoende leert men!!!
heb de moer gevonden maar durf het bijna niet te vragen…. moet de motor lopen als je onlucht????
Groet Robert
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
-Zet je hoogteregelaarshendel in de hoogste stand.
-Draai de ontluchtschroef een halve slag open en start de auto.
-Laat de motor zo een tijdje stationair draaien.
-Draai de ontluchtschroef dicht en de auto komt weer in de benen. Klaar!
Hoe sneller de auto omhoog komt, hoe beter het systeem ontlucht is.
Groet, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
mooie tekst Rob
ik ga het stap voor stap doen, leuk heb ik weer wat bijgeleerd
dank aan alle
robert