Ik heb er nu 3000km op zitten. Voornamelijk snelweg gereden met 123 op de Cruise Control, en een middag heuveltje op heuveltje af in de Ardennen. Totaal gemiddeld ligt op 1:19.6. Bij een tank waar ik alleen snelweg rij haal ik 1:22.
Hoeveel km doe je met een volle tank trouwens? moet de 1000km te halen zijn?
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
deluxious schreef:No offence, maar dan hebben we het neem ik aan over; met een fluwelen voetje optrekken, de stop/start veelvuldig gebruiken, en niet boven de 100km/u rijden? Anders snap ik absoluut niet hoe je zó zuinig kunt rijden…
ik haal ook met gemak 1 op 23,8 , als ik een fluwelen voet zou toepassen dan kom ik wel uit 1 op 27 of beter..
ik rij van alles en nog wat, in de stad, snelweg per week zo’n 400 km meestal 130 km/u, provinciale wegen 80-90.. Ik rij overigens wel met beleid, anticiperen, dwz niet onnodig hard optrekken of scheuren, dat heeft in dit land 0,0 nut hoe leuk het ook kan zijn, het levert me nooit tijdwinst op omdat er altijd wel een muppet voor me zit die het stevig doorrijden niet toelaat.
Marien schreef:Hoeveel km doe je met een volle tank trouwens? moet de 1000km te halen zijn?
Ik kom er niet aan, maar ik denk genoeg mensen hier op het forum wel
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Ik haalde met mijn Peugeot 207 1.6HDI (110pk) ook altijd rond 1 op 20. En dan reed ik echt niet als een bejaarde. Maar wat CBR600F4i hierboven zegt, scheuren heeft hier toch geen zin. En dan kun je dus best zuinig rijden…. Op de snelweg karde ik dan wel gewoon met een gangetje van 140 door hoor… Maar bij stoplichten als een idioot optrekken.. Ach joh.. Dat heeft allemaal geen zin…
Moet wel zeggen dat die Peug ook bij 130 a 140 km/uur “gewoon” nog superzuinig was (rond de 1 op 18)... Ik weet niet of dat aan de motorinhoud of aan de pk’s ligt, maar het valt mij wel op dat mijn huidige voorloopauto (1.2 ecoflex Corsa, 95pk) vreselijk zuipt als je er harder dan 110 mee rijdt…..
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Mijn idee is ook dat met snelheden boven de 110km/h het verbruik flink oploopt. Je komt dan denk ik rond de 1 op 18 of zo iets.
Ik heb een mkb-brandstof pas en daarmee kan ik het netjes bijhouden. Dit is het tot nu toe:
KMs Liters Verbruik
729 43,02 16,95
1652 43,34 21,30
2539 43,00 20,63
3375 40,15 20,82
4055 31,81 21,38
Even één hele andere vraag. Ik was aan het proberen de koplamp hoogte te verstellen, maar ik zag dat in die schakelaar geen lampje zat. is dit normaal of is mijn lampje kapot?
Wel leuk om te zien dat de ds3 gewoon de snelste eco kar is. met zijn 11.3 naar de 100. Daar tipt de mito, corsa en zeker de polo niet aan.
Niet de snelste hoor, de Clio Dci85 doet het in 11.0 sec
Maar het zal in de praktijk weinig uitmaken, zal waarschijnlijk door de 6 bak komen. Heb trouwens zelf afgelopen zaterdag voor het eerst in de ehdi gereden,heb nu nog een 207 120pk Vti en ben voor mn volgende auto ook naar de DS3 ehdi aan het kijken. Zoals ook al gemeld door anderen vond ik het verschil gevoelsmatig ook minimaal, alleen op de snelweg is de power er boven de 130 wel uit. De 120pk vti begint dan eigenlijk net lekker te versnellen omdat ie op toeren komt. Maar dit rechtvaardigd het netto kostenverschil in de lease van zo’n beetje 200euro per maand (tussen DS3 120pk of ehdi) voor mij niet, dan maar wat rustiger aan in Duitsland.
Ben nog een beetje aan het twijfelen over de kleur, wordt of een gris thorium/wit dak met witte spiegels en velgen en miss driekleurige striping op het dak, of een blue belle ille met zwart dak/spiegels/velgen. Neem sowieso de Bellone velgen erbij, dakspoiler, zwart leder en myway navigatie.
Marien schreef:Wel leuk om te zien dat de ds3 gewoon de snelste eco kar is. met zijn 11.3 naar de 100. Daar tipt de mito, corsa en zeker de polo niet aan.
Dat wel, al is ‘snel’ natuurlijk wel een relatief begrip. 11,3 naar de 100 is natuurlijk ronduit traag. Maar je rijdt deze auto natuurlijk niet voor de snelheid en power, maar omdat ie goedkoop in de bijtelling is, er leuk uitziet, of in geval van privé gebruik lekker zuinig en goedkoop is.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
golf 1.2 tsi doet er 10.5 sec over, vind ik ook niet heel traag aan voelen. Hard rijden doe ik wel op de motor
Ik heb bewust gekozen voor de e-hdi prive omdat het zuinig is en omdat ik met een turbo prettiger vindt rijden. Diesel rijdt lekker lui
Daar heb je helemaal gelijk in
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
11.3 is niet supersnel, maar ik zou het nou ook weer niet ronduit traag willen noemen. Ik ga er in vergelijking met mijn oude 207 ook een dikke seconde op “achteruit”, maar die 150 euro netto in de portemonnee maakt een hoop goed…
Ik vind eigenlijk alles onder de 10 seconden al snel. Rond de 10 is dus acceptabel, en dat is volgens mij ook wel een beetje gemeengoed in autoland.. Boven de 12 / 12.5 wordt het allemaal wel wat minder. VAG was voor mij geen optie, die Polo’s en Ibiza’s doen er rond de 14 seconden over, en dat voelt ook echt traag…
Clio is inderdaad iets sneller, maar ook oersaai. Rij nu overigens tijdelijk in een Corsa Ecoflex, en die doet er 12.3 over.. Ga er dus zometeen weer een seconde op vooruit
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
deluxious schreef:Marien schreef:Wel leuk om te zien dat de ds3 gewoon de snelste eco kar is. met zijn 11.3 naar de 100. Daar tipt de mito, corsa en zeker de polo niet aan.
Dat wel, al is ‘snel’ natuurlijk wel een relatief begrip. 11,3 naar de 100 is natuurlijk ronduit traag. Maar je rijdt deze auto natuurlijk niet voor de snelheid en power, maar omdat ie goedkoop in de bijtelling is, er leuk uitziet, of in geval van privé gebruik lekker zuinig en goedkoop is.
Als mensen in 14 seconden naar de 100 gaan ben ik al blij Deze cijfers zijn net zo kunstmatig als de uitstoot en zullen alleen worden behaald met perfect schakelen en flink doortrappen. Dat doet bijna niemand, zeker niet met een benzine zonder turbo, omdat je dan toch echt constant boven de 4000 toeren moet blijven (wat wél erg leuk is met een 120 vti )
Maar goed, traagheid hangt dus voornamelijk van je rechtervoet en schakelgedrag af. In Nederland komt het zelden voor dat je normaal in kan voegen (enige moment waar snel optrekken geboden is), omdat er altijd wel iemand voor je rijdt die ook in zo’n situatie bang is dat boven de 2000 toeren de motor ontploft.
Freak schreef:Ik haalde met mijn Peugeot 207 1.6HDI (110pk) ook altijd rond 1 op 20. En dan reed ik echt niet als een bejaarde. Maar wat CBR600F4i hierboven zegt, scheuren heeft hier toch geen zin. En dan kun je dus best zuinig rijden…. Op de snelweg karde ik dan wel gewoon met een gangetje van 140 door hoor… Maar bij stoplichten als een idioot optrekken.. Ach joh.. Dat heeft allemaal geen zin…
Moet wel zeggen dat die Peug ook bij 130 a 140 km/uur “gewoon” nog superzuinig was (rond de 1 op 18)... Ik weet niet of dat aan de motorinhoud of aan de pk’s ligt, maar het valt mij wel op dat mijn huidige voorloopauto (1.2 ecoflex Corsa, 95pk) vreselijk zuipt als je er harder dan 110 mee rijdt…..
Dat lag aan de Corsa (of je rechtervoet), want ik heb ook een 207 1.6 HDI gehad, maar dan de 90 pk-versie. En ook ik reed hier 1:19-1:20 mee zonder als een bejaarde te rijden.