Gisteren terug gekomen uit frankrijk, warm zeg! toch de airco maar eens maken.
Maar een probleem, de toerenteller ging eerst hard heen en weer van 0 naar 5000 toeren en weer terug.
Na 10 minuten hield ie er helemaal mee. en ligt nu stil.
Iemand een idee?
Waar komt het dignaal vandaan eigenlijk, kan niks vinden op de bak? Of zit het op de verdeler?
tips welkom!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Signaal komt vanaf de bobine.
Check de stekkers en bedrading daar eerst eens!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Had het gisteren middag al gevonden, maar inderdaad, stekker op de bobine was los!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zijn dat die dunne draadjes die bij de bobine’s zitten aangesloten?
Of zit dat bij een Citroën 2500 blok weer anders als bij een Douvrin?
de 2500 is inderdaad heel anders die hebben twee bobines zonder verdeler.
bij de 22trs is het nog lekker ouderwets met een losse bobine en verdeler kap
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980