boeman schreef:zou jij het niet ook geweldig vinden als je op je oude dag nog voor zoiets gevraagd werd?
Ja natuurlijk, het is uiteraard een hele eer. Ik mag hopen dat ik op een dag geëerd wordt om mijn werk. Maar mijn grafische werk is daarvoor teveel een wegwerp product, zeker in vergelijking met de iconische indutriële ontwerpen van Opron.
Erg leuk om jouw verslag te lezen en prettig om te horen dat mijn aapjes-kijken vergelijking niet opgaat.
Ik ben enkele keren wezen kijken, maar heb niet alles gezien. Kan je misschien wat van jouw schetsen die je dit weekend hebt gemaakt hier posten?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
MWH.C schreef:@boeman: Zouden de gemaakte schetsen eigenlijk nog ergens verschijnen, of moeten we het doen met foto’s van bezoekers waarop af en toe wat te zien is? Ik ben wel heel benieuwd naar de door jou genoemde modellen…
Als er niks van bewaard mocht zijn, dan is er in ieder geval dit ene kiekje nog:
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
jaco schreef:Tegelijkertijd had ik een beetje medelijden met deze jongens (en meisje). Ze zaten daar echt als aapjes in de dierentuin waar een horde publiek met tasjes, petjes en fotocamera’s langs slenterde om de knappe kunstjes van deze aapjes te zien.
Nog even waarom ik me geen aapje voelde. Twee tegenstrijdige redenen die allebei waar zijn:
1. Het kan/kon me geen biet schelen dat er publiek kwam kijken. Lekker belangrijk als je kans krijgt om te ontwerpen onder de ogen en onder leiding van Robert Opron.
2. Elke ontwerper is in meer of mindere mate exhibisionistisch. Je wilt je werk aan anderen laten zien en niets streelt je ego meer dan andere mensen die vertellen hoe knap jouw kunstje is.
Overigens, ik vond het erg leuk om vragen van mensen te beantwoorden, dus in die zin zat er ook wel een verschil tussen deze dierentuin en een echte dierentuin. Of je moet heel goed met apen kunnen communiceren
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
wimb schreef:Citromobile is tot in het verre Japan bekend. Zo had ik afgelopen zondagmiddag de directeur van Auto Needs uit Kyoto aan de stand van de XM club om te praten over, jawel veerschotels. En de man heeft z’n bezoek aan het onvolprezen Nederland op z’n blog gezet:
http://autoneeds.exblog.jp/
Krijg nou wat, is het uitgerekend de Japanner die het voor elkaar krijgt mij te spotten (in de vert jade Acadiane).
Oh, en Google Translate is niet bepaald toereikend, maar dat had je vast zelf ook al geprobeerd. ‘Shitoromobiru’ is overigens blijkbaar het vertaalde Japans voor Citromobile, dat staat telkens in de titel namelijk.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
wimb schreef:Citromobile is tot in het verre Japan bekend. Zo had ik afgelopen zondagmiddag de directeur van Auto Needs uit Kyoto aan de stand van de XM club om te praten over, jawel veerschotels. En de man heeft z’n bezoek aan het onvolprezen Nederland op z’n blog gezet:
http://autoneeds.exblog.jp/
Zou iemand die het Japans beheerst een vertaling willen geven? Ik ben reuze nieuwsgierig wat hij allemaal schrijft.
boeman schreef:2. Elke ontwerper is in meer of mindere mate exhibisionistisch. Je wilt je werk aan anderen laten zien en niets streelt je ego meer dan andere mensen die vertellen hoe knap jouw kunstje is.
Helemaal mee eens, maar ik doe dat liever pas als ik klaar ben met mijn kunstje. Tot die tijd wil ik niet dat er pottenkijkers over m’n schouder hangen. Ik zou zelf niet kunnen werken in de omstandigheden waarin jullie dit weekend bezig waren.
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
MWH.C schreef:@boeman: Zouden de gemaakte schetsen eigenlijk nog ergens verschijnen, of moeten we het doen met foto’s van bezoekers waarop af en toe wat te zien is? Ik ben wel heel benieuwd naar de door jou genoemde modellen…
Ik hoop dat ik mijn eigen schetsen nog weer te zien krijg, is wel toegezegd door de organisatie (de SM club, die alles perfect heeft geregeld overigens) van de designstudio. Ik had namelijk zelf mijn camera in de auto laten liggen en de kiekjes van mijn mobiel zijn niet zo goed gelukt. Iedere ontwerper mag voor zichzelf bepalen wat er met zijn schetsen gebeurt, copyright ligt bij ons zogezegd. Ikzelf wil ze best delen, als ik de beelden binnen heb en er aan denk zal ik ze plaatsen.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
JaapJ schreef:MWH.C schreef:@boeman: Zouden de gemaakte schetsen eigenlijk nog ergens verschijnen, of moeten we het doen met foto’s van bezoekers waarop af en toe wat te zien is? Ik ben wel heel benieuwd naar de door jou genoemde modellen…
Als er niks van bewaard mocht zijn, dan is er in ieder geval dit ene kiekje nog:
Linkshandig!
De ware kunstenaar…
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
jaco schreef:boeman schreef:2. Elke ontwerper is in meer of mindere mate exhibisionistisch. Je wilt je werk aan anderen laten zien en niets streelt je ego meer dan andere mensen die vertellen hoe knap jouw kunstje is.
Helemaal mee eens, maar ik doe dat liever pas als ik klaar ben met mijn kunstje. Tot die tijd wil ik niet dat er pottenkijkers over m’n schouder hangen. Ik zou zelf niet kunnen werken in de omstandigheden waarin jullie dit weekend bezig waren.
Kan ik me heel goed voorstellen, het was wel een soort van hogedrukpan (letterlijk en figuurlijk). Ach ja, alles heeft twee kanten, soms wil ik ook heel stilletjes in een hoek schaven en schuren tot iets af is en dan draai ik me om met ‘tadaa!’ en soms helpt het als andere mensen commentaar leveren terwijl je werkt, dat inspireert weer en levert nieuwe ideeën op.
jaco schreef:Maar mijn grafische werk is daarvoor teveel een wegwerp product, zeker in vergelijking met de iconische indutriële ontwerpen van Opron.
Karel Suyling, Jaap Drupsteen, Wim Crouwel, Gert Dumbar, Paul Mijksenaar. Binnen de grafische wereld toch zeker ook allemaal meesters met iconische ontwerpen. Buiten de grafische wereld zullen er waarschijnlijk niet veel mensen zijn die deze namen kennen, maar ik moest afgelopen week ook constant aan niet-citrofielen en/of niet-ontwerpers uitleggen wie de grote meester Opron was.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Net tussen Sjon foto’s gevonden
Onze c4 grand picasso in het hoekje.
Iemand betere foto’s gemaakt van onze Citroën?
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
boeman schreef:Karel Suyling, Jaap Drupsteen, Wim Crouwel, Gert Dumbar, Paul Mijksenaar. Binnen de grafische wereld toch zeker ook allemaal meesters met iconische ontwerpen.
Dat is waar, dat zijn grote namen. Maar ik maak mijzelf geen illusies, zo iconisch zal ik nooit worden.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik Karel Suyling mis ben gelopen op Citromobile.
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
MWH.C schreef:wimb schreef:Citromobile is tot in het verre Japan bekend. Zo had ik afgelopen zondagmiddag de directeur van Auto Needs uit Kyoto aan de stand van de XM club om te praten over, jawel veerschotels. En de man heeft z’n bezoek aan het onvolprezen Nederland op z’n blog gezet:
http://autoneeds.exblog.jp/Krijg nou wat, is het uitgerekend de Japanner die het voor elkaar krijgt mij te spotten (in de vert jade Acadiane).
Oh, en Google Translate is niet bepaald toereikend, maar dat had je vast zelf ook al geprobeerd. ‘Shitoromobiru’ is overigens blijkbaar het vertaalde Japans voor Citromobile, dat staat telkens in de titel namelijk.
Gaat prima hoor
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=auto&tl=en&u=http://autoneeds.exblog.jp/
Ik vind het prima te lezen in het Engels. Naar Nederlands heeft de website gewoon meer moeite dan naar het Engels, dat is gewoon veel verder ontwikkeld
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Misschien ben ik niet zo goed in begrijpend lezen, maar ik kan er niet veel wijs uit worden.
“Luggage other is full, I state full tank of my addition, then you can recognize the charm of the Citroen Get at overseas step, is unique Citroen also have a club firmly on each vehicle, how good it Japan believes that the appeal could tell it.
Time and expertise is required than ordinary cars, but still hangs, and we are confident it will feel more joy.
While the surprise I thought as I have this shop in Japan in relation Citroen local people, it also felt like you for a hope there.
踏Mi出Senakatta variously who ever come, I think you find it’s step, so I let me be prepared. Citroen is really interesting, I felt it!”
Maar goed, zal ik daar maar over ophouden?
@CVosje: Jij bent wel heel erg oplettend geweest met je zoektocht!
Sjon1991 schreef:Zijn plateau was toch nog net wat hoger dan zijn vouwfiets!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dat doet het inderdaad een stuk beter dan dat Bing zeg…..