sloopkogel schreef:Ik heb mijn man al 3x geroepen voor een bakkie koffie…... Ik ga wel gezellig in de garage een kop koffie met hem drinken…. Hij loopt de hele middag en avond met een grijns op zijn gezicht die er maar niet afgaat…. Wat is dat toch met die Citroëns…. Ik vind de Traction stiekem ook wel erug mooi, hoor.
zo’n tijdcapsule, dat is volgens mij het mooiste wat je kunt overkomen als liefhebber.
van harte gefeliciteerd en idd, zo is de wagen het mooiste. Niet zo’n hooggepolitoerd show ding er van maken, dan sla je de ziel eruit.
ps, die locatie waar je je schat gevonden hebt, dat zou wel een mooie plek zijn voor een cxxm magazijn
kopje koffie schat?
top man!!
een echte dokter mobiel! prachtwagen om over kronkelige landweggetjes mee te rijden, weg van de snelweg.
die locatie is verhuurt, maar ik geloof niet voor de hele hal, ik wil wel navraag doen?
kan geen kwaad om te informeren. Het ligt wel wat uit het midden maar wellicht is het een mooie optie.
zijn jullie op zoek naar een dergelijke locatie?
er is hier ZAT te huur wat dat soort panden betreft.
Wat een mooie auto zeg, gefeliciteerd hoor!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
en dan heb ik nog niet eens verteld wat voor een geweldige aanhanger ik achter de trax ga hangen…
een originele Bestattungs anhanger uit duitsland uit 1961.
het is niet deze, maar wel exact dezelfde.
leuk om mee naar salbris te gaan.
zojuist de tank teruggeplaatst, de motorkap eraf gehaald, de bougies verwijdert, blijken er 4 verschillende in te zitten…
zometeen nieuwe bougies halen olie verversen, en met een beetje mazzel loopt hij vandaag
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Natuurlijk loopt ie na een slag, het is een trax
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook nog even slangen op die pijpjes zetten en net onder de bodem laten eindigen. Anders begint hij bellen te blazen als je wat snelheid en een voorruitlekkage hebt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
dat zal ik zeker doen, zitten die er niet aan af fabriek?
en het volgende, ik heb zojuist de trax even op de straat gereden, wel eerg langzaam, want hij remt niet.
maar zodra ik de koppeling laat opkomen, begint hij te bokken, alsof de motor er los in ligt.
zijn dit de steunen?
en zo ja welke? of allemaal?
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ik denk dat de koppelingsplaat en/of drukgroep aan vervanging toe is. Ook niet vreemd na zoveel jaren stilstand. Het valt mij nog mee dat de koppelingsplaat niet vastgeroest zat aangezien dat vaak voorkomt na lange tijd stilstand.
Het vervangen betekent dat je de versnellingsbak eraf moet halen. De motor kan blijven zitten.
Tegenwoordig zijn er diafragma koppelingen te koop wat stukken beter werkt dan het orgineel.
Kijk ook even of de silentbloc rubbers aan de voorbrug nog goed zijn. Dit kan ook de reden van het bonken zijn.
De afwatering van de voorruit bestaat uit een tweetal rubberen slangen die je op de stalen pijpjes aansluit en daarna door een gat in de carrosserie steekt tot net onder de bodem.