Al bijna een maand in mijn bezit en de eerste volle tank is nog niet leeg.
Er ging 46 liter in en inmiddels zijn er 450km gereden en de benzine meter staat net iets onder het midden.
Wij schakelen steevast rond de 2000 toeren wat het 1.4 blok prima lijkt te vinden, dan ben je geeneens de traagste bij het optrekken.
Kan dit kwaad/is het schadelijk om zo snel te schakelen bij deze motor?
Moet je hem af en toe opentrekken om luiheid te voorkomen?
60 in zn 5 het nieuwe zx rijden?
Gaat er een lampje branden als de brandstof bijna op is?
kan je gewoon doorrijden tot het onderste streepje.
Volgens mij zijn wij de vorige keer pas gaan tanken toen het eerste oranje streepje geraakt werf en toen kon er dus nog 10 liter bij.
Ook heb ik een vraagje over de temperatuur van de auto. Met 110 op de snelweg word ie 100 graden en met 130 lijkt hij 115 graden te worden, het was mij al opgevallen dat de auto erg snel op temperatuur is en dan ook echt hoog, met 130 km\h lijkt hij al bijna te gaan koken!?!?
Niets om me zorgen over te maken?
Dat was het weer. Met de nieuwe remmerij voor staat de zx nu ook belachelijk hard stil, mooi spul
1.4 break’97, vstrom 650’11
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hij wordt te heet, en ik zou daar ook niet mee door blijven rijden. Kopjes van deze auto’s zijn al zo gevoelig.
Check het thermo-contact en de thermostaat, maar ik vermoed eigenlijk dat de waterpomp niet lekker meer werkt. Ik neem aan dat het koelvloeistof-peil goed is.
Dan nog een tip: maak één (1) topic aan over je auto. Dan hou je alle vragen en antwoorden prettig bij elkaar. Hoeft niet, maar is wel praktisch.