Nou jan110, Ik ben wel blij dat er een behoorlijk krachtige motor in zit idd. En heel zuinig rijden zal ik waarschijnlijk dan niet al te vaak doen
Ik heb even gezocht naar wat meer foto’s van de C3 en zag ook een aantal foto’s waarop de velgen heel goed op waren te zien. Ik denk ook wel dat het mee zal vallen. Scheelt ook weer geld om ze erop te laten dus die zuinigheid compenseer ik dan weer met mn rijgedrag. LOL
Eigenlijk maakt het me nu ook niet meer uit hoe de auto er uit ziet; ik wacht al sinds begin december en wil em nu wel hebben. Bij de bestelling werd half mei wel aangehouden, maar als je dan tussentijds weer hoorde van je dealer dat het april zou worden dan ga je daar toch echt weer naar leven; best lastig dus.
grt. pascal
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Ik heb vanavond mijn C5 ingeruild voor een C3 e-HDI.
Afhankelijk van wat er op korte termijn te leveren is ben ik flexibel met de kleur.
Mits er maar navi/clima in zit.
Wordt vervolgd dus
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Intruder schreef:Zo vanmorgen ook een C3 e HDI besteld, kleur Noir Obsidien met de volgen opties MyWay + HiFi + Climate Control, Pack Zenith, Pack City, Chromen deurklinken, Chromen spiegelkappen, Chromen strippen, Armsteun, rondom in de spatlapjes en een thuisbrengertje erbij besteld. Dit wordt mijn eerste diesel, heb voorheen altijd op benzine/gas gereden, en zal me benieuwen hoe het bevalt om nu in een C3 te rijden i.p.v een C4 Picasso hier heb ik de laatste 3 jaar ingereden daarvoor een jaar of 5 in een gewone Picasso..De verwachte levertijd is april/mei ( is een ruim begrip..) dus nog even geduld hebben….
Intruder
Ben vanmorgen door de dealer gebeld, dat de auto gearriveerd is en dat ik hem 20 mei kan komen halen….
DS3 CROSSBACK PURETECH 130 LOUVRE Automatic [8-traps automaat]
Hmm, ik heb rond 7 maart (via leasemaatschappij) dezelfde auto besteld alleen zonder chromen spiegelkappen en zonder pack city… ben benieuwd wanneer die komt dan! Dealer zei rond eind mei en dan begin juni uitleveren.
Korte recentie C3 E-HDI.
Ik heb de auto nu ruim 1 maand en 3000 km mee gereden. De auto voldoet aan alle comfort wat je zo ongeveer wenst. De extra grote voorruit geeft je inderdaad ook een ruimtelijk gevoel. Het verbruik is 4.1 liter op de 100 km. Dus bijna 1:25 waarvan 10 % <80 km, 60% 80-100 30 % 100-130 km.
Lekker stil, goede radio , myway systeem, fantastisch design. Toch zijn er enkele minpunten wat mij betreft. De beperkte ruimte achterin voor personen groter dan 180 cm en de sterk verouderde wegenkaart.
De navigatie heeft mij diverse keren fout gestuurd en is sterk verouderd, ondanks dat op het doosje 2010-2011 staat. Hij kent mijn postcode bijvoorbeeld niet terwijl ik al ruim 5 jaar in die straat woon. Ook in Utrecht en Groningen heeft hij mij op straten/wegen gebracht die al jaren geleden veranderd zijn. Heb een Garmin en die gaat voorlopig mee want deze geeft het wel goed aan.
Auto is een topper, myway is een misser en is zijn geld niet waard.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe is het mogelijk dat ze deze wegenkaart durven aan te bieden? En verkopen als “update” voor 199 Euro???
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Een los Tom-Tommetje kost al iets van 150 euries, en dat werkt prima
Daar hoef ik geen (te) duur myway systeem voor te hebben, en het Tommetje zet je snel over in een andere auto.
De myway zet je niet even over in een 2cv…..
Jammer dat je nog steeds aan de myway vast zit als je automatische airco wilt.
Maar volgens de geleerden in de stand van Citroën Nederland op de Citromobile zou daar binnen een paar maanden verandering in gaan komen.
Ik ben benieuwd en wacht af….
Op dit moment hoef je daar helemaal niet over te twijfelen, want uitgezonderd van de ESP en Zenith ruit zijn er geen opties meer te bestellen op de c3 ehdi voorlopig…
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
jeroen-2cv schreef:Maar volgens de geleerden in de stand van Citroën Nederland op de Citromobile zou daar binnen een paar maanden verandering in gaan komen.
Ik ben benieuwd en wacht af….
Mmmm, wat was ook alweer de lol van ‘early bird adaptor’ geen kleurkeuze, geen losse automatische airco….
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Vandaag bericht, auto is binnen en wordt volgende vrijdag aan mij afgeleverd (ik kan zelf niet eerder).
Eindelijk na lang wachten mede door een foutje.
Maar ik heb weinig reden tot klagen, zaken zijn goed opgepakt door dealer.
Auto met Myway, ESP, automatische airco, pack city, wat chrome detail en verwijderbare trekhaak.
Hoorde van dealer en ook zichtbaar in carconfigurator dat zaken als Myway, Pack City voorlopig niet meer te bestellen zijn voor de e-Hdi. Reden onderdelen uit Japan niet te verkrijgen. Maar of dat dus alleen voor de e-Hdi van toepassing is?
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
- C3 e-HDI
Frank65 schreef:Ik heb vanavond mijn C5 ingeruild voor een C3 e-HDI.
Afhankelijk van wat er op korte termijn te leveren is ben ik flexibel met de kleur.
Mits er maar navi/clima in zit.Wordt vervolgd dus
Het is gris Manitoba geworden, morgen even langs de dealer want ik wil er nog een electrisch schuif/kanteldak in, waarschijnlijk een Webasto/Hollandia 700.
Ook chroom nog bij te bestellen en armsteun, wielen van de C5 zouden moeten passen en dan de nieuwe fabrieksbanden in te ruilen voor winterbanden.
En liefst een demontabele trekhaak maar die ga ik via een ander kanaal zoeken en houd jullie op de hoogte wat ik daarvoor moet betalen.
Gisteren de C3 opgehaald.
Erg tevreden en het loopt super (diesel heeft prima trekkracht).
Kleur Gris Aluminium met grote voorruit en reservewiel/losse trekhaak.
Ik zal binnenkort een rijimpressie schrijven met foto’s en het verbruik.
Besteld op 10-02-2011 en afgeleverd op 11-05-2011.
- C3 e-HDI
Ja, schuifdak is mogelijk.
Hollandia 700, electrisch schuif/kanteldak
(Uiteraard alleen mogelijk bij een auto zonder de Zenith voorruit.)
Kan er voor de aflevering deze maand nog in.
O ja en een fatsoenlijke claxon, dat tutterding is niks, gewoon een C5 claxon er in, kosten laat de dealer even weten.
Vrijdag kan ik mijn C3 ophalen!
Afgelopen woensdag is hij binnen gekomen en 28 februari j.l. Besteld.
Hij is er lekker snel dus.
Grtz Wouter
Totaal aantal Berichten: 586
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik rijd nu al anderhalve maand zeer tevreden met m’n C3 eHDI. Dit is de vierde bestelde dHDI van Nederland. Leuk, dat de ontvangsname in de pers stond:
http://www.autoplusdealers.nl/nieuws_396_Adviesbureau_Areal_kiest_milieubewust_voor_de_Citr.html