Totaal aantal Berichten: 7
- Xsara Xsara 1.6i break
Beste mensen,
Sinds enige maanden ben ik eigenaar van een Citroen Xsara uit 2000. Het is een 1.6i benzine moter .
De laatste tijd start de auto soms zowel warm als koud pas na een lange tijd.. +-10/15 seconden.. maar soms slaat hij ook gewoon direct aan. Het is ongeveer 50% van de tijd het geval.
Daarnaast bestaat het probleem dat hij in de eerste minuten van je rit vaak stationair of wachtend voor een stoplicht erg schommelt in de toeren. Soms slaat hij dan ook af en is hij erg lastig weer aan de praat te krijgen maar dit lukt altijd wel na 10/15 seconden. Wel stinkt het dan erg naar brandstof en lijkt het wel dat hij dus is verzopen.Daarnaast heeft hij er heel soms last van hoge toeren maken onder het rijden of wanneer de motor stationair loopt bij een stoplicht. Hij verhoogt dan in eens van +-900 toeren naar 2000 of 2500.
Het gekke is dat hij dit soms wel doet en soms heb ik totaal geen problemen.
Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?
Mocht ik nog gegevens vergeten zijn dan hoor ik het graag…
Totaal aantal Berichten: 47
- Xsara 1.6 16v berline
het is de gasklepregelaar die is erg smerig zo te horen,je moet er alleen wel voor naar de garage want die halen hem los en maken hem schoon en daarna moet de auto aan de computer.veel succes
- Xsara 1.6 16v berline
als ze de gasklep kunnen schoonmaken dan zal het niet zo veel kosten denk ik,in de auto van mij moest een andere gasklep in gezet worden en daar werd ik niet vrolijk van,een nieuwe gasklep kost 300 tot 350 euro,en van de sloop 100 tot 150 euro,ik heb voor het laatste gekozen en hij loopt nu als een zonnetje geen gepingel meer en niet meer inhouden.
veel succes
- Xsara Xsara 1.6i break
jeffrey1978 schreef:als ze de gasklep kunnen schoonmaken dan zal het niet zo veel kosten denk ik,in de auto van mij moest een andere gasklep in gezet worden en daar werd ik niet vrolijk van,een nieuwe gasklep kost 300 tot 350 euro,en van de sloop 100 tot 150 euro,ik heb voor het laatste gekozen en hij loopt nu als een zonnetje geen gepingel meer en niet meer inhouden.
veel succes
Hoi Jeffrey,
Ik heb zelf me gasklep al gereinigd en die was op zich niet echt erg vervuild dus dit kan het niet wezen, heb je misschien nog een ander idee wat het kan zijn.
Alvast bedankt voor je reactie
Gr Roland
- Xsara 1.6 16v berline
heb je de bougies ook al nagekeken? daar kan het ook aan liggen,en anders moet je even naar de dealer en hem laten uitlezen.
Gr jeffrey
Dit soort dingetjes heb ik dus net ook gehad,alleen ging bij mij het toerental niet zo hoog,heb gister dus wagen uit laten lezen bij citroen dealer, daar kwam uit dat er korte foutmeldingen waren in cilinder 3 dus kan de bougie zijn of bobineblok..uitlezen koste me niks,rij gewoon eens langs de dealer.
- Xsara Xsara 1.6i break
Vert Xsara schreef:Dit soort dingetjes heb ik dus net ook gehad,alleen ging bij mij het toerental niet zo hoog,heb gister dus wagen uit laten lezen bij citroen dealer, daar kwam uit dat er korte foutmeldingen waren in cilinder 3 dus kan de bougie zijn of bobineblok..uitlezen koste me niks,rij gewoon eens langs de dealer.
Ik heb hem inmiddels laten uitlezen en zei gaven aan dat als ik het brandstoffiltertje en bougies en luchtfilter zou vervangen het probleem wel over zou zijn maar helaas is dit niet het geval.
Ondertussen heb ik dus al de Stappenmotor en mapsnesor en bougies en brandstof en luchtfilter vervangen. En het probleem is nog niet weg.
Misschien iemand nog een ander idee wat het zou kunnen zijn. Helppppp!!!!!!!!!
- Xsara Xsara 1.6i break
jeffrey1978 schreef:heb je de bougies ook al nagekeken? daar kan het ook aan liggen,en anders moet je even naar de dealer en hem laten uitlezen.
Gr jeffrey
Ik heb hem inmiddels laten uitlezen en zei gaven aan dat als ik het brandstoffiltertje en bougies en luchtfilter zou vervangen het probleem wel over zou zijn maar helaas is dit niet het geval.
Ondertussen heb ik dus al de Stappenmotor en mapsnesor en bougies en brandstof en luchtfilter vervangen. En het probleem is nog niet weg.
Misschien iemand nog een ander idee wat het zou kunnen zijn. Helppppp!!!!!!!!!
Gr Roland
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
roland, bij oudere auto’s was het nodig het gaspedaal tijdens het starten,iets in te drukken. dit is bij citroen verboden, volgens de handleiding, het moter manegment is dan gelijk in de war. leve de micro-electronica.
Heb hetzelfde probleem gehad als Roland. Gasklephuis reinigen heeft niet geholpen. Vorige week hebben ze de temperatuursensor vervangen. Deze gaf ruim 20 graden minder aan dan dat het motorblok in werkelijkheid was. Hierdoor werd er teveel brandstof ingespoten waardoor de motor verzoop (ik rook ook benzine als ie eindelijk aansloeg) en stoterig reed. Probleem is nu verholpen en moet nu ook zuiniger lopen.