22 van de 78
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 10 mei 2011 05:06 PM
  [ # 316 ]

tot nu toe,mag ik niet klagen met het verbruik…ruim 780 km weg en nog 3 of 4 blokjes over in de meter,boordcomputer gaf 4,2 ltr/100 km aan   tongue wink

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
jasper85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 10-05-2011

Gepost: 10 mei 2011 05:10 PM
  [ # 317 ]

Dat lag aan de Corsa (of je rechtervoet), want ik heb ook een 207 1.6 HDI gehad, maar dan de 90 pk-versie. En ook ik reed hier 1:19-1:20 mee zonder als een bejaarde te rijden.

Die logica begrijp ik niet helemaal wat heeft de 207 ermee te maken dat de Corsa onzuinig is boven de 110 km/pu?

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 10 mei 2011 05:22 PM
  [ # 318 ]

Dat het niet aan het vermogen lag, want de 207 is zwaarder en minder sterk. Wink  De onzuinigheid lag dus in dit geval bij De Corsa of de rechtervoet. En 90/95pk is voor zo’n autotje ook vlot zat overigens.
Ter toeveging: Reed er overigens meer boven dan onder de 110 kmh mee. Heel veel Ridderkerk - Apeldoorn gereden en dat is vrijwel alleen maar 120 kmh-stukken. Werkte toen in Apeldoorn.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 mei 2011 12:03 AM
  [ # 319 ]

Ik rijd ook erg rustig, veel snelweg maar het meest gunstige verbruik was tot op heden 1 op 20. Ik denk dat hij na verloop van tijd nog iets zuiniger wordt maar zuiniger dan op 21 zal het waarschijnlijk niet worden. Rijdt overigens gewoon 120 en geen 110 of minder

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Roels21
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 11 mei 2011 11:31 AM
  [ # 320 ]

Ik heb nu pas 400 km gereden. Het verbruik staat nu op 4.4 l/100 km. Vind ik nog redelijk zuinig voor een auto die nog ingereden moet worden. Probeer dan wel het “nieuwe rijden” goed toe te passen. Ben benieuwd of ie nog zuiniger wordt!?

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 11 mei 2011 05:33 PM
  [ # 321 ]

Ik moet ook zeggen dat er duidelijk qua verbruik een ‘inrij periode’is. Ik reed in het begin met nog redelijk voorzichtig rijden 1 op 20. Nu 3500 km verder gebruik ik de auto flink (pittig) en kom ik nog steeds aan een respectabele 1 op 19. En dat is met vlot accelereren, waar mogelijk 140-150km/u op de snelweg en weinig 60/80 km/u wegen. Dus eigenlijk enkel stad/snelweg in de verhouding 10%/90%.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 11 mei 2011 05:39 PM
  [ # 322 ]

1 op 21,0 gemeten over km stand 729 tot en met 4055

en

1 op 20,1 over alles

Ik heb een tankpas, en kan daar de liters zien. Het duurt echter altijd iets van twee weken voor het zichtbaar wordt. Het verbruik komt redelijk overeen met de boordcomputer. Die zegt over 729 tot en met heden 1 op 21,2.
De eerste tank was 1 op 17, ik weet niet waarom. Het kan ook zijn dat tie niet helemaal afgetankt was…?

Ow ja, ik rij altijd flink door. Als de weg leeg is maak ik wel even een acceleratie of een bochtje extra hard Smile

Misschien ga ik nog een keer hyper-milen. Maar ik denk dat je met optrekken de turbo flink gebruikt (en dus diesel redelijk veel inspuit), en dat scheelt. Je zal het toch vooral van flink uitrollen en anticiperen moeten hebben.

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 11 mei 2011 11:18 PM
  [ # 323 ]
deluxious schreef:

No offence, maar dan hebben we het neem ik aan over; met een fluwelen voetje optrekken, de stop/start veelvuldig gebruiken, en niet boven de 100km/u rijden? Anders snap ik absoluut niet hoe je zó zuinig kunt rijden…

Sorry voor de late reactie. Nee, de voet is niet van fluweel en ik rij wel degelijk boven de 100 km/u. Het veelvuldig gebruik maken van het start/stop systeem doe ik uiteraard wel. Dat zit er niet voor niets in en daar kun je veel mee besparen. Uiteraard betekent dat ook opletten met remmen (bij 20 km/u slaat hij af).

Maar het meest is te besparen met netjes de wagen te laten uitrollen. Remmen op de motor levert een hoop brandstofbesparing op omdat de brandstoftoevoer wordt afgesloten (kun je ook op het display zien). Flink vooruit anticiperen levert dan veel op.

Mede vanwege de inrijperiode ben ik wel wat voorzichtiger met optrekken. Dus snel opschakelen, ongeveer wanneer de indicator verschijnt. En alleen met echt warme motor (half uurtje) wat meer vragen. Echt een beetje ‘scheuren’ heb ik nog maar 3x geprobeerd.

Op de lokale regionale wegen rij ik netjes de voorgeschreven snelheden (50, 60, 70, 80) en op de snelweg rij ik respectievelijk tussen de 90 en 100 (100) en tussen de 105 en 120 (120). Ik gebruik de cruisecontrol en wissel daarmee om de 10 km even een stuk of vijf km/u van snelheid om het inrijden netjes te laten verlopen. Het gemiddelde gebruik blijft momenteel 1:25 op deze tank (865 km gereden, nog 280 in de tank) en 1:23,8 totaal. Ik ben helemaal tevreden met het verbruik.

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 mei 2011 11:23 PM
  [ # 324 ]

Misschien moet ik jou maar eens uitnodigen opm een stukje in mijn auto te rijden want ik red het niet om de gebruikscijfers van jou te halen terwijl mijn zoon mij aangeeft dat ik als een oud wijf rijdt

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 12 mei 2011 08:52 AM
  [ # 325 ]

Ik wil met alle plezier een testritje met je maken als je een keer in de buurt bent. cool hmm

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
Chunky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 24-01-2011

Gepost: 12 mei 2011 12:49 PM
  [ # 326 ]
hbeck schreef:

Misschien moet ik jou maar eens uitnodigen opm een stukje in mijn auto te rijden want ik red het niet om de gebruikscijfers van jou te halen terwijl mijn zoon mij aangeeft dat ik als een oud wijf rijdt

Rijden als een oud wijf heeft natuurlijk niets te maken met zuinig rijden. Als je vlot rijdt en goed anticipeert kan je al een heleboel winst behalen.
Ik rij ook veel zuiniger dan gemiddeld met mijn huidige Polo Bluemotion (> 1:24) terwijl ik echt niet rij als een oud wijf. Door juist vaart te behouden in bochten (rotondes) en zo min mogelijk te remmen (uitrollen) bespaar je al veel brandstof. Langzaam optrekken als een oud wijf is echt niet zoveel gunstiger als snel optrekken en vroeg die hoge versnelling pakken op cruisesnelheid.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 12 mei 2011 12:50 PM
  [ # 327 ]

Wat je bespaard aan brandstof verstook je wel weer aan banden Smile

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 12 mei 2011 12:56 PM
  [ # 328 ]

Hoe meer rubber je in de bochten achterlaat, des te harder kunnen jij en andere weggebruikers er in het vervolg doorheen door de extra grip: Nog meer besparing! Zie het als een investering Very Happy

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 12 mei 2011 08:43 PM
  [ # 329 ]

Normaliter bespaar je tevens banden als je op brandstof bespaart… tenzij je inderdaad heel hard door de bochten gaat (wat ik om meerdere redenen vermijd). Mr. Green

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 15 mei 2011 07:39 AM
  [ # 330 ]

In 1,5 week 1500km gereden, gemiddeld verbruik 1 op 20 waarbij 95% snelweg km met 120 op de teller en cruise control aan. Auto rijdt erg lekker dus wat dat betreft geen enkele spijt. enige waar ik van baal is het myway navigatiesysteem, kaarten zijn verouderd en er is geen update beschikbaar op dit moment (althans kan hem niet vinden op site van navteq) heb dus een tomtom als reserve bij me. Ik hoop wel dat navteq/citroen met snelle update komt en dan niet alleen flitspalen.

groeten victor

Profiel  
 
 
22 van de 78
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook