1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De Xm TCT van MarcelKa - KVS lekkage -
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 04 mei 2011 02:54 PM

Vandaag was het eindelijk zover dat ik de Xm op kon halen die ik een tijdje geleden gekocht had van de eerste eigenaar. De dame heeft wel een (klein?) incontinentie ongemakje waardoor ze eerst bij van Bemmelen is ingeleverd om de zaak weer voortdurend droog te krijgen.

Hier een paar foto’s. Later volgen er meer als er een was- en poetsbeurt is gedaan. Wink

Op transport

De patiente ingeleverd in goed gezelschap

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 mei 2011 03:44 PM
  [ # 1 ]

Mooie XM Wink. De zilvere CX Turbo op de laatste foto mag er ook zijn.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 05 mei 2011 02:28 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd, Marcel!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2011 04:59 PM
  [ # 3 ]

met maar 1 spanbandje vastgezet ?

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 05 mei 2011 05:22 PM
  [ # 4 ]

Don’t worry, stond goed vast aan alle kanten. Alleen nog niet toen ik de foto’s maakte.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 mei 2011 06:28 PM
  [ # 5 ]

Vandaag de dame opgehaald in Delft.

Zat nog een beetje te hannessen met het alarmsysteem en dat verrekte codeslot.  huh
Dat alarm vliegt er binnenkort uit. En dat codeslot had ik al een truukje van JanSr voor gehoord.

Een heerlijke rit terug naar huis! Wat een comfort.

Heb nog geen tijd om ze te wassen en te poetsen dus de foto’s komen later! Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 11 mei 2011 07:02 PM
  [ # 6 ]

Ja, wat een comfort zo’n kar. Volgens mij rijden wij identieke dames.
Mijn enige probleempjes zo’n ook al identiek (alarm en code ding). Ik durf alleen die stekker nog niet onder het paneeltje los te maken. Heb je het geprobeerd met code c1c uit te zetten? Om een of andere reden lukt dat mij niet in elk geval.
Wat was de oorzaak van de incontinentie?

In elk geval plezier gewenst met je voiture.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 11 mei 2011 07:18 PM
  [ # 7 ]

Bij een serie2 werkt de code uitschakeling alleen bij sommige codepaneeltjes, waar dat in zit weet nog niemand. Normaal gesproken zou de “garagecode” 0000 moeten werken. Bij een serie1 werkt dat in ieder geval wel zover ik weet.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 11 mei 2011 08:29 PM
  [ # 8 ]

Serie 2: starten, met draaiende motor stekker van onderkant code paneeltje halen en je hebt de code gegarandeerd nooit meer nodig! Schrijf de code voor de zekerheid wel even onderop het paneeltje voor je het terug plaatst.. Of zet het met zwarte stift op je ECU…
Mocht het later nodig zijn omdat een of andere garagist per ongeluk het paneeltje er op drukt, dan is er nog niets aan de hand!

Code met cijfers uitschakelen is lastiger en niet altijd betrouwbaar…

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 11 mei 2011 09:01 PM
  [ # 9 ]

Bij mij werkt de garagecode feilloos very good, het is C0000C intoetsen en met een lege accu ook geen problemen mee gehad.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 11 mei 2011 09:25 PM
  [ # 10 ]

Hoe kom je aan de c0000c code?
Ik heb zojuist mijn (engelstalige) instructieboekje na zitten pluizen. Maar ik heb het gevoel dat hier andere info instaat. De servicecode moet je zelf aanmaken volgens mijn boekje.

Ooit een nare ervaring met antidiefstalcode gehad met andere, modernere en geen Franse auto. De dealer had toen best veel moeite gehad om het op te lossen)  Daarom ben ik huiverig geworden van die codes.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 11 mei 2011 09:46 PM
  [ # 11 ]

Dat is een serie1 garagecode, dus niet bij jouw xm serie2 van toepassing. Ik weet het niet zeker, maar dat kan iemand anders zeggen die dat van een serie2 weet.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 mei 2011 11:13 PM
  [ # 12 ]

De incontinentie was een lekke remleiding links achter. Dat is door van Bemmelen gefixed.

De rest van de misschien ook niet helemaal in beste staat verkerende leidingen ga ik zelf verder aanpakken. Genoeg info hier op het forum en JanSr heeft me afgelopen zondag op de CM bijgepraat.

Wat het codeslot betreft ga ik het liefst voor de optie van Xsaracoupe. Hetzelfde verhaal had ik al van Jansr gehoord.
Waar ik meer tegen op zie is dat hele alarm ontmantelen. In die tijd werden die dingen nog ingebouwd met een soort draden doorknip principe zodat je niet meer weet hoe de hele boel origineel aangesloten zit is me verteld. Volgens mij staat dat alarm de accu gewoon leeg te trekken want ik hoor een heel vaag zoemend geluid als de auto op slot staat.

Verder staat er nog een draagarmlagerklusje op het programma…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 mei 2011 02:13 AM
  [ # 13 ]

Dat de wagen zoemt als je de boel op slot zet is meen ik normaal. Het moet echter na een heel korte tijd vanzelf stoppen.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 mei 2011 05:44 PM
  [ # 14 ]

Wat het alarm betreft een meevaller. Naast de uitgebreide onderhoushistorie ook het hele schakelschema van het alarm aanwezig!. bravo

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 13 mei 2011 09:53 AM
  [ # 15 ]

Dat gezoem zijn de HA-kleppen. Die worden nog 30 seconden bekrachtigd na het sluiten van de deuren. Heeft niets met het op slot zetten van doen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook