Voor zover ik het kan beoordelen is het zeker geen LHM. Te zwart (of mijn LHM moet inmiddels zo vuil zijn dat het zwart is) en ik heb het voorraadvat bekeken (auto in de hoogste stand) en daarin is het LHM-peil keurig op niveau.
Hoeveel vet zit er eigenlijk in zo’n wiellager? En als het er dun uitloopt, dan is het er natuurlijk tijdens het vele rijden ook al uit gelopen. Kan er dan nog zo’n duidelijk bandenspoor (breedte van de band en zeker 30 à 40 cm lang) zichtbaar zijn op de parkeerplaats?
Eventueel nog andere plaatsen in de buurt van het linker voorwiel waar olie (langs) kan lekken?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hmm… ik zou eigenlijk willen zeggen: rijd effe langs, want dit is een lastige….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Met alle plezier. Wanneer heb je daar tijd voor? Morgen ben ik weg maar de rest van de week heb ik wel tijd.
O en vanavond ook nog wel even, mocht het je uitkomen.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan moet je maar ff een pb sturen, of effe bellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vanmorgen heeft Waterman even een blik geworpen op de wielen en hij ziet (gelukkig) niets vreemds. Wel heb ik een gescheurde ashoes aan de rechterzijde, dus dat laat ik even verhelpen als de auto over een week toch een beurt krijgt. En met betrekking tot het geluid wat ik hoor, kan waarschijnlijk worden volstaan met het invetten van het wiellager.
Dank dat je even wilde kijken, top!!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kleine correctie: het is niet het wiellager wat ingevet moet worden maar juist de ashoes aan de linkerzijde die even lekker met siliconenspray moet worden ingespoten. Dat zal het geluid waarschijnlijk wel verhelpen. Het kán evenwel natuurlijk zo zijn dat het wiellager zelf niet helemaal tof meer is. Maar dat konden we vanmorgen niet meer controleren zonder brug
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
O ja, dat is wat je zei inderdaad. Ik heb altijd wat moeite om informatie goed te onthouden…














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
geeft niet hoor
Graag gedaan trouwens!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik vind dat anders maar lastig. Ik krijg wel vaker uitleg over dingen, maar omdat veel van die technische informatie nieuw is voor me, heb ik bij thuiskomst een heel ander verhaal in mijn hoofd zitten dan wat me verteld is.
Pen en papier meenemen en opschrijven wat er besproken is, doe ik ook.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Moet ik inderdaad doen.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
jaco schreef:Ik vind dat anders maar lastig. Ik krijg wel vaker uitleg over dingen, maar omdat veel van die technische informatie nieuw is voor me, heb ik bij thuiskomst een heel ander verhaal in mijn hoofd zitten dan wat me verteld is.
Goh, hadden we het daar niet over in Leerdam vorige week?
Way out in the water, see it swimming.
Zo, de afgelopen twee dagen heeft de CX bij Gert de Jong gestaan voor een beurtje. Daarbij is ook meteen de rechter ashoes vervangen en de linker ashoes ingevet. Het slepende geluid is nog wel aanwezig, maar minder (voorzover ik nu kan beoordelen). En natuurlijk is nu ook de nieuwe spiegel (keurig gespoten) gemonteerd. Wat een zicht ineens.
Ik had aangegeven dat de auto volgens mij wat naar rechts trekt. Willem heeft de auto een avondje meegenomen, maar vindt dat er niet aan de hand is. Zal dus wel aan mij liggen, want La Léo vond ‘m ook niet echt naar rechts trekken.
Ook vond ik de auto op hoge snelheden trillen (op een hobbelige manier). Het was ze opgevallen dat de aandrijfas wat droog was gelopen. Die hebben ze ingevet en ik heb het trillen niet meer gemerkt. Van de week eens een wat langere rit maken om te zien of het echt weg is.
Allemaal kleine dingetjes dus. Zweven met een glimlach zou je zeggen…
Maar nee. Ik merkte de laatste tijd al wel dat de koppeling wat slipte als ik het gas echt diep intrapte en dat was ze bij de garage nu ook opgevallen. Vanmiddag terug naar huis leek het alweer erger te zijn dan een week geleden. Het is even de vraag of de koppeling versleten is of dat er olie lekt op de koppelingsplaat, waardoor die gaat slippen. Hoe dan ook, in beide gevallen moet het blok eruit om het probleem te verhelpen. Wat er dus aan gaat komen is een koppelingswissel plus (alle) pakkingen van de motor. Ik mag dus gaan sparen.
Als ik de koppeling, koppakking, carterpakking e.d. ga laten vervangen. Wat kan ik dan het beste allemaal meteen mee laten nemen?
Nu moet ik nog wel even beslissen of ik al dat geld in deze auto ga stoppen of in een andere. Maar dan wordt het dus de keuze tussen deze CX of een anonieme Xantia Break waarvan niet duidelijk is welk werk er allemaal nog aan zit te komen. Ik neig dus naar het eerste.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
jaco schreef:Ik neig dus naar het eerste.
Zou ik ook doen. Dan weet je wat je hebt. En je hebt er intussen toch best een beetje in gestoken. Ik zeg: houden!