3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX 2000 Pallas van Voiture -> Nieuwe plaatjes
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 10 mei 2011 02:21 PM
  [ # 31 ]

Klopt, ik heb al gekeken. Er staat geen ORGA nummer.

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 11 mei 2011 01:49 AM
  [ # 32 ]

Niet mijn kleur maar; ziet er goed uit! Veel plezier ermee!

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 11 mei 2011 08:10 PM
  [ # 33 ]

Vandaag heb ik de brandstofleidingen vervangen. Was eigenlijk uit voorzorg, maar bij het vervangen zag ik dat het hard nodig was. De oude leidingen waren ruim voorzien van droogtescheuren. Ook zit er nu een nieuwe richtingaanwijzer unit in.

Helaas kwam ik bij het vervangen van de brandstofleiding een lekkende lhm-leiding tegen. Meer werk aan de winkel…

Als ik het goed heb gemeten, is de maat van de leidingen anders dan bij niet-Citroëns, namelijk 3,5 milimeter. Weet iemand waar er betaalbaar een goede felsset voor deze leidingen te krijgen is?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 mei 2011 08:35 PM
  [ # 34 ]

Chyparse in Almere heeft dat wel. Ook kun je leidingen op maat laten maken, ik denk wel door Chyparse, maar in ieder geval het DS-club magazijn doet dat ook. Dan heb je zelf geen felsset nodig…

Een andere optie is natuurlijk een kant-en-klare leiding kopen.

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 11 mei 2011 08:51 PM
  [ # 35 ]

Toevallig had ik van Citromobile een prijslijst van Chyparse meegenomen. Ik hem hem net even opgezocht. Stevige prijs voor zo’n apparaat: bijna 300 euro!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 mei 2011 08:57 PM
  [ # 36 ]

Het is leuk om niet afhankelijk te zijn van anderen, maar in dit geval lijkt het me interessanter om de leidingen te laten maken dan zelf zo’n set aan te schaffen en de rol leiding erbij en de wartels en de rubbertjes. Die haal je er met één CX niet uit, denk ik. Maar dat is maar mijn idee. Gewoon laten maken door Chyparse ofzo en lekker lekvrij rijden.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 mei 2011 09:23 PM
  [ # 37 ]

idd gewoon het orgineel ff meenemen en ze maken hem terplekke voor je na

en voor 300,- kun je heel wat leidingen laten maken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 mei 2011 09:26 PM
  [ # 38 ]

very good Mooie wagen!

Ik zag op de foto dat er van de reflectoren opzaten bij de deuren. Die deden ze toe massaal op deuren. Die zou ik eraf halen omdat, n.a.v. een andere wagen die ik had, ze een bron van roestvorming zijn.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 11 mei 2011 09:42 PM
  [ # 39 ]

Prachtig. Mooi interieur en exterieur. Ik zou de doppen laten zitten en je set gerestaureerd lichtmetaal te koop aanbieden. Maar goed tis jouw voiture! Wink

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 mei 2011 11:19 PM
  [ # 40 ]

Wat leidingen maken betreft, daar heb ik afgelopen zondag ook naar geinformeerd. Chyparse maakt ze zo voor je en ook bij van Bemmelen in Delft kunnen ze leidingen maken. Chyparse gaf de tip om met een touwtje te meten.

Succes!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 12 mei 2011 12:19 AM
  [ # 41 ]

Waar ik over twijfel: als er 1 leiding kapot is, dan is de kans natuurlijk groot dat de andere leidingen ook niet al te best meer zijn. Is het dan niet verstandiger om ze gelijk allemaal te vervangen?

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 12 mei 2011 12:22 AM
  [ # 42 ]

Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. En.. ik heb een vraag: Ik heb bij Dibert geïnformeerd om mijn CX te laten tectyleren (4 weken in mijn bezit, 3 jaar in NL).Kosten ongeveer € 600. Is dat beter dan Gosliga? duurder of goedkoper? Wat is jouw ervaring?

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 mei 2011 09:09 AM
  [ # 43 ]

Gosliga was 2 jaar geleden voor mij 700 euro.
Welke antiroest behandeling beter is, daar zijn al vele discussies over gevoerd. Zoek maar eens! Over het algemeen wordt ML tectyl als een van de minst goede behandelingen gezien omdat dit na verloop van tijd hard zou worden en barsten zou gaan krijgen.

Voiture schreef:

Waar ik over twijfel: als er 1 leiding kapot is, dan is de kans natuurlijk groot dat de andere leidingen ook niet al te best meer zijn. Is het dan niet verstandiger om ze gelijk allemaal te vervangen?

Die kans is inderdaad groot. Vanuit het oogpunt van preventief onderhoud is beter dan repareren, is het idd verstandiger om ze allemaal te vervangen. Maar als je niets doet, zou het zomaar kunnen dat je er nog jaren mee doorrijdt.
Dus wat is uiteindelijk verstandiger? Eigen keus. Ik ben meer van het preventieve…

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 mei 2011 09:31 AM
  [ # 44 ]

Gewoon goed de leidingen inspecteren, evt met de staalborstel.

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 16 mei 2011 07:43 PM
  [ # 45 ]

Ik heb een ashoes gekocht, om de gescheurde ashoes linksvoor te vervangen. Alles zit er bij, vet, Ligarex bandjes en 2 plastic ringen. Maar… waarvoor zijn die ringen? Iemand een idee?

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook