Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mooi om het blok te zien lopen, zeg!
Dat bokken kan ook door de aandrijfassen komen. Eerst even onderzoek door voordat je de koppeling gaat vervangen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
nadat ik de vorige post schreef realiseerde ik me dat het inderdaad de koppelingsplaat wel eens kon zijn.
de rubbers heb ik bekeken zojuist, en die zien er nog redelijk tot goed uit,
ik heb het zelfde met een 2cv meegemaakt, ook die bokte als je de koppeling op liet komen.
dit was na enig overdreven slippen verdwenen. morgen maar eens proberen.
ik heb de voorwielen van de grond, om de remslangen te demonteren, en gelijk de assen even bekeken, er zit wel wat ruimte op, maar geen rare geluiden wat op overmatige slijtage zou duiden.
ook de wiellagers lijken nog in orde, maar dat kan ik pas zeker zegen als de wagen een aantal kmt gereden heeft.
vooralsnog eerst maar eens de remmerij in orde brengen.
morgen de hele handel maar bestellen.
volgens de vorige eigenaar, heeft de wagen niet meer dan 61000 gelopen, als ik de hoofdrem pomp bekijk en de diverse andere delen, zou dat inderdaad zo kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat een mooie wagen met al die prachtige patina, ik ben opslag verlieft!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Die km stand kan best wel kloppen aangezien de auto slechts 20 jaar heeft rondgereden en vroeger minder kilometers werden gemaakt dan vandaag de dag.
Wordt lid van TAN en koop je onderdelen bij het clubmagazijn, betaal je ongeveer 10% minder dan in de handel.
lid worden staat wel op het lijstje, maar nog niet per direct,
ik heb vandaag de HRC uit elkaar gehaald, in de hoop deze nog te kunnen reviseren,
maar deze was dermate aangevreten, dat hij nooit meer goed af zal dichten, dus ook maar gelijk de WRC op alle wielen vervangen.
remolie kan kauwgom van rubber maken..
omdat ik nog moet wachten op de remdelen,
heb ik maar besloten om de uitlaat te vervangen,
ik ga een nieuwe maken van RVS. de pijp van 1.5”.
De demper slijp ik uit elkaar, om te zien wat er in zit en maak dan een nieuwe van een 4”(104mm) pijp.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ter inspiratie
De laatste demper is een zogenaamde Saab demper. Heel stil en lekker plat. Het beginstuk is even anders omdat ik een DS motor heb.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Goed bezig, is die demper van rvs?
Ik wil proberen om hem zelf te maken, maar als dat niet lukt dan word het een bestaande.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ja, die dempers zijn van RVS. Levenslange garantie
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
nou zover ben ik nu,
morgen krijg ik wat bochten en nog wat pijp, dan zullen we eens zien wat we ervan kunnen maken,
de bochten die op de foto staan zijn 52mm en ik moet 50mm hebben, de pijp naar achter word 41 mm
zojuist even met een vriend van me gemaild, die gaat en paar RVS flensen met de waterjet maken.
met een beetje mazzel kan ik dit weekend alvast beginnen…
das het meest vervelende, je begint ergens aan, en dan moet je wachten op onderdelen…
Sibren gaat morgen een remtrommel trekker maken, als dat lukt, scheelt dat weer…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maak die dan maar zwaar genoeg, want die trommel zit op de conische astap en zit echt muur en muurvast.
hij maakt hem van een stuk massief, wat uitgedraaid word, vervolgens een groef in de boven en onderkant dan word hij in 2 helften gezaagd.
zodat hij om de trommel past, met de trommel in de groef.
in de bovenste groef komt ook een plaat met een m16 moer erop.
aan de zijkant van de beide helften komen een paar lippen zodat we de helften aan elkaar vast kunnen schroeven.
als dit allemaal vast zit, zou het enkel de m16 bout er in draaien zijn om de trommel los te doen komen.
in theorie is het al gelukt.
Ree schreef:Ja, die dempers zijn van RVS. Levenslange garantie
en haal je die gewoon bij de onderdelen shop? of is dat specifiek Saab?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zal ik voor de aardigheid eens meten hoe dik de bout in de originele trekker is?
Je mag hem ook opsturen, dan meet ik hem hier even:-)
Maar graag, ik ben wel benieuwd