Hoi allen,
ik ben nieuw op dit forum, maar heb een vraag over de dashboard lampjes die de laatste dagen steeds regelmatiger gaan branden:
Wanneer ik door een bocht rijd (in het begin alleen bij snelle bochten) gaat het temperatuurlampje en het olielampje branden. Later werd dit al bij rustige bochen en vandaag leek het puur willekeurig te zijn bij rustig rijden op de snelweg zonder bijzondere manouvres.
In maart is de olie al vervangen, dus het lijkt me sterk dat dát nu al weer de oorzaak is van het branden van de lampjes.. Wat zouden nog andere oorzaken kunnen zijn van het gaan branden van die twee lampjes?
In april is de auto nog probleemloos door de APK gekomen met als enige opmerking dat de voorbanden volgend jaar wel vervanging zullen kunnen gebruiken.
We hebben de auto nu ruim een jaar in ons bezit, ik gebruik hem nu dagelijks voor woon/werk verkeer, dus zorg graag goed voor de auto om niet voor verrassingen te komen te staan.
Overige nuttig informatie:
Citroen SX
1996 (Juli)
194.000km op de teller
Ik zou beginnen met handmatig via de oliepeilstok het niveau van de olie te controleren. alsook te kijken aan de dop of je geen mayonaise achtige substantie ziet. En ook op sporen van olielekkage vooral in de linkerhoek (gezien met je neus naar de neus van de sax)
Ook kan je best het koelvloeistofniveau best controleren en eens aan reuken als je motorolie riekt denk dan maar aan een lekke koppaking.