9 van de 24
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
mijn Traction-ervaring: motorrevisie
Gepost: 11 mei 2011 11:29 PM
  [ # 121 ]

Ik ga even zoeken waar ik het ding ook alweer gelaten heb, maar ik vermoed achterin de trax. Momentje

Profiel  
 
Gepost: 11 mei 2011 11:33 PM
  [ # 122 ]

Het is een bout van 22 mm met een fijne draad.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 11 mei 2011 11:39 PM
  [ # 123 ]

en haal je die gewoon bij de onderdelen shop? of is dat specifiek Saab?

Aan de foto’s te zien komt betreffende demper bij EPS in Nieuwe Compagnie (Hoogezand) vandaan.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 mei 2011 11:42 PM
  [ # 124 ]
sloopkogel schreef:

en haal je die gewoon bij de onderdelen shop? of is dat specifiek Saab?

Mijn uitlaat is gemonteerd door EPS. Ik neem aan dat zij ook losse onderdelen leveren, maar het zal geen goedkope demper zijn. Je kan ze even een mailtje sturen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 12 mei 2011 12:03 AM
  [ # 125 ]

Ik ken ze, mijn vader reed in een amerikaan die heeft destijds ook ern pijp van hun gekregen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 12 mei 2011 03:54 PM
  [ # 126 ]

Voortvarend bezig, ik ben benieuwd naar die trekker. Bij de originele trekkers zit er een stalen ring om de beide helften (schalen) die de boel bij elkaar houdt.
Voor het binnenwiellager heb je wel weer andere langere en smallere schalen nodig. Het binnenlager zit opgesloten met een moer en een borgplaatje. Voor die moer heb je ook een speciale sleutel nodig. Als je een as gaat vervangen dien je de onder of bovenfusee los te maken en je raadt het al, speciaal gereedschap! Met name de onderfusee kan erg vast zitten en belangrijk is dat je de trekker in lijn plaats met de fuseekom anders krijg je schade.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 mei 2011 08:09 PM
  [ # 127 ]
graddus schreef:

Het is een bout van 22 mm met een fijne draad.

En dan moet je meestal ook nog een flinke klap op z’n kop geven.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 12 mei 2011 08:25 PM
  [ # 128 ]

Gister was een goede kennis hier geweest, de man is 25 jaar wegenwacht geweest.
Hij heeft ook een traction gereden, en hij wist me ook te vertellen dat er brute kracht voor nodig is om de trommels te verweideren.
Ik heb sieb vsnxaag gesproken, en hij heeft een 19.5mm draad eind gevonden met fijne draad, deze gaan we gebruiken.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 12 mei 2011 08:29 PM
  [ # 129 ]

Soms werkt het ook om de boel onder spanning te zetten en dan koffie te gaan drinken. Als je terugkomt heb je kans dat de boel spontaan los is gekomen…. Smile
Het is opmerkelijk hoeveel kracht je kunt zetten zonder dat de boel kapot gaat, mits je het juiste gereedschap hebt.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 12 mei 2011 08:52 PM
  [ # 130 ]

@traxx, dat vertelde hielke ook, spanning er op en wachten…

Eerst maar eens zien dat de trekker gaat werken.

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2011 09:37 PM
  [ # 131 ]

En vooral niet vergeten om het bij het monteren ook net zo onmeunig terug vast te zetten Very Happy

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 12 mei 2011 10:25 PM
  [ # 132 ]

gaat dat niet met een moment sleutel?

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2011 11:21 PM
  [ # 133 ]

Er moet 300 Nm op kunnen, dan wel Very Happy

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 12 mei 2011 11:48 PM
  [ # 134 ]

Een hele grote baco waar je veel kracht op kunt zetten werkt goed. Vergeet ook de spie niet in de aandrijfas terug te plaatsen.

Profiel  
 
Gepost: 13 mei 2011 12:03 AM
  [ # 135 ]

Ik heb een goed passende dop met een groot wringijzer een een pijp om dat wringijzer te verlengen Very Happy

Profiel  
 
 
9 van de 24
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook