Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bahco 0,5 m plus eigen gewicht van 60 kg is dan precies genoeg.
Te vast kan misschien de remtrommel vervormen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
De conische as tap zorgt er normaal wel voor dat de remtrommel niet wordt vervormd door de krachten, mits de astap nog in goede staat is. Oude assen hebben de kans op afbreken tijdens het rijden omdat er rond het spiegat haarscheurtjes kunnen zitten. Dit is namelijk het zwakste deel van de as en bij verkeerde montage (te dikke spie) draagt de remtrommel niet op de conische astap maar op de spie en dan ben je aan de beurt. Ook bij de homokineten doet zich dit voor. Ik heb het twee keer zien gebeuren bij iemand. Zelf ook een keer gehad dat de centrale moer was losgelopen en dan houdt slechts de splitpen en spie het wiel op zijn plaats….
Denk er ook even aan dat bij het rechterwiel de centrale moer en de binnenmoer andersom losgaan.
Dank voor de info.
Ik ga er vooralsnog van uit dat de assen nog wrl goed zijn,
En ik moet sowieso wachten op het gereedschap,
ik heb toevallig nog een setje penetrant vloeistof staan, als ik de trommels en dergelijke eraf heb, kan ik dat mooi gebruiken om te zien of er inderdaad haarscheurtjes in de assen zitten.
Dit is een rode vloeistof waar je het oppervlak mee inspuit, vervolgens veeg je hem weer schoon, en dan spuit je het in met een contrast vloeistof,
zitten er scheurtjes in, dan worden die als rode aders zichtbaar.
Vanmorgen heb ik eerst maar wat aan de uitlaat gedaan, dit is tot nog toe het resultaat, hij moet nog gelast worden, maar dat doe ik als ik de flensen heb, de hele pijp word geformeerd, zodat ik geen verbrande bloemkolen aan de binnenkant krijg, dan blijft hij mooi glad.
daarna ben ik met de stuur inrichting verder gegaan, eerst de stangen schoongemaakt:
momenteel heb ik de rest ook bijna uit elkaar, maar om de een of andere reden, krijg ik de laatste pen die de stuurstang vast houd, er niet uit, tussen de beide pennen zit een boutje, of draadeind, deze zou er uit moeten om hem helemaal te kunnen demonteren,
heeft iemand mischien een exploded view van het stuurhuis?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is wel erg schoon, pas je een beetje op dat je het patina niet van je autp poetst?
Haha, valt mee, ik doe enkel dat schoon maken wat ik er onderweg haal.
En ik vind het ook prettiger werken als het schoon gemaakt is.
De bovenkant blijft zoals hij is,
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Is er een goede reden om de stuurinrichting helemaal los te halen?
Hij zit vol oud vies vet. En hij loopt daardoor niet helemaal soepel.
Maar waarschijnlijk kan ik hem wel spoelen.
Ik krijg hem niet helemaal uit elkaar en ik moet de rubbers ook vervangen,
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik kan je daarbij niet helpen, heb de mijne nog nooit los gehad.
http://www.citroen-traction-avant.com/Content/C_Produkte.aspx?SPR=3&KATSEITE=023
Klik op het plaatje & suc6
Seulement des voitures Françaises!!
Bart, dankjewel,
het blijkt een 6kant stift te zijn, deze kan ik er uit trekken, en dan kan de rest ook uit
elkaar.
ik zal morgen wat foto’s maken als het uit elkaar ligt.
Ben een weekje weg geweest, dus vandaar deze late reactie, maar van harte gefeliciteerd met deze geweldige trax!
Ook complimenten voor al het voortvarende werk, hoop dat je snel op de weg kan.
Dankjewel!! Naarmate ik er meer mee bezig ben, krijg ik er ook steeds meer plezier in.
Het werken aan een trax is aanzienlijk eenvoudiger dan een DS, het is eigenlijk een hele grote eend. Qwa sleutelen.
Ik hoob hem met 3 week te kunnen rijden,
hoob met een b, da hoort nie junge
even gekeken hoe het zou staan als er een 4” (104mm) pijp onder vandaan komt als uitlaat:
was meer als grap, dat doe je zo’n auto niet aan.