11 van de 207
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 mei 2011 10:19 AM
  [ # 151 ]

Ik bedoel het gat wat je op de foto ziet (plaatje dat ik nieuw gemaakt heb),helemaal links zoals je op de eerste foto ziet.Boven het dashbord kastje.
De airco zit in het midden.
En het gat was ook dicht geplakt.
En daarbij bij mijn dame zit er airco in,en daar heb ik niks weg gehaald van de airco.
Dus wie o wie heeft er antwoord????
durf hem niet maar zo dicht te lassen

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 mei 2011 10:20 AM
  [ # 152 ]

Als je het linkse gat (linkse pijl) bedoelt, dat is voor recirculatie:

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 mei 2011 10:23 AM
  [ # 153 ]

nog meer naar links.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 mei 2011 10:26 AM
  [ # 154 ]

Welke?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 mei 2011 10:37 AM
  [ # 155 ]

Ja dat gat precies achter je vaatje voor de radiateur in het vlakke gedeelte van je schutbord.

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 mei 2011 10:42 AM
  [ # 156 ]

Poeh geen idee Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 mei 2011 10:43 AM
  [ # 157 ]
F.SvM schreef:

Ja dat gat precies achter je vaatje voor de radiateur in het vlakke gedeelte van je schutbord.

vriendelijke groet frank.

Ik heb even mij mij gekeken. Er zit zo te zien alleen maar een laagje bekleding overheen.
Misschien hadden ze het gat dichtgeplakt om geluid uit de motorruimte te verminderen?
Op de foto zit het gat ongeveer onder de twee draadbundels.

F.SvM schreef:
par eXeMple! schreef:

Chapeau voor zo’n klus. Gaat ze (hopelijk) in topconditie over de Champs Élysées op 11 sept… Smile

in tweeduizendvijftien.

vriendelijke groet frank

Laughing Maak er dan 2014 van want dan gaan we het 40 jarig bestaan van de CX vieren in Parijs… Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 mei 2011 12:19 PM
  [ # 158 ]

Doe mijn best maar tijd kun je niet dwingen.
Dus als het grote ronde gat nergens voor plak ik hem wel weer dicht voor niks dat mooie ronde gat gemaakt.
Vandaag /avond hoop ik de buiten dotpel verder te demonteren dan kan ik eens zien wat daar allemaal loos is.
hoop dat alleen de onderzijde is verrot dan kan ik die weer aanhelen scheeld me weer een bult puntlassen los boren en tich keer slijpen van de boortjes.Ik heb wel geluk dat ik dat nu aardig zelf kan .
Je betaald zo tien euro per stuk voor zo’n “rot” boortje
Maar goed volgende keer weer meer.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 mei 2011 12:21 PM
  [ # 159 ]
F.SvM schreef:

Zoals beloofd hier nog wat foto’s

PS we hebben het toch over dit gat.

laters.

goed we gaan voor 2014…...

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2011 11:00 PM
  [ # 160 ]

Vanavond effe de “poetsbrug"geprobeerd met het supframe erop.
En ze kwam waar rempel naar boven,zoals gewenst.
Het kraakt nog een beetje,maar dat zal wel over gaan na veelvuldig gebruik.
Het neerkomen moet ik nog wat op bedenken,want dat gaat veel te snel.(kleiner ventiel of een smoorkraan)
Nu alleen nog even de beveiliging in orde maken,en dan kunnen de aandrijfassen los plus de rest van de motor en dan kan hij eraf en dan het"nieuwe"subframe erop en alles weer monteren.
Dit zal niet zo snel gaan als ik zeg ,maar in iedergeval wel een leuke gedachte.
Ik heb ook nog geen tijd gehad om het subframe op te halen (deze staat al twee weken klaar).
hoop het van de week te doen.
voor de rest het eerste stuk er weer ingelast.
En een kleine tegen valler de gehele A stijl is onder de verstevegings plaat(van het deur schanier) kompleet verrot.
Maar ook dit zal weer in orde komen.
Ben zelf alleen even de volgorde kwijt van het opnieuw maken van de gehele A stijl/voeten kuip/binnenscherm/kokerbalk.
Ga ik eerst de voeten kuip dan het scherm erin lassen en dan de A stijl of eerst de A stijl en kokerbalk.
Dit vraag ik mijzelf af omdat ik wel alles weer passend moet krijgen.
En daar bij de verstevings balk in de dorpel loopt er ook nog tussen door.
en aangezien deze ook vrij verrot is moet deze ook vervangen worden + de achterplaat die tegen de binnen bodenplaat aan zit.Dus al met al genoeg stof om over na te denken.
Als iemand van jullie een beter idee heeft hoor ik het graag.
Hier nog een filmpje van de brug.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110514212755?feat=directlink
En foto’s volgen morgen weer.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 mei 2011 12:16 AM
  [ # 161 ]

mooi werk man !!

het lijkt alsof je 24/7 met dit mooie project bezig bent !!

en mooi detail, die subtiele double chevron op je brug Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 15 mei 2011 06:16 PM
  [ # 162 ]

Leuk dat je alles goed documenteert met foto’s en omschrijving van het werk. Daar hebben de restaurateurs onder ons wat aan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2011 12:18 AM
  [ # 163 ]

goede avond.
Vanavond effe lekker bezig geweest,de boel nog maar eens extra verstevigd en de kokerbalk verwijderd.
Zoals het er nu naar uit ziet kan de achterplaat van de binnen dorpel blijven zitten op één of twee stukjes na.
Deze valt me honderd procent mee.
En ineens lijkt de volgorde te kloppen van demonteren en straks weer monteren.
Dus ik ben al een heel eind op de goede weg.
Voor jullie dus nog maar het begin,maar ik bedoel mijn gedachten gang begind te kloppen.
Als het goed is deze week de eerst twintig centimeter vanaf de dorpel naar het midden toe geheel schoon maken kriksteunen verwijderen en de stoel verstevigers er onderuit.
voeten kuip voor demonteren en monteren
daarna de achterplaat (dorpel) geheel ontroesten en in de poxy zetten.
Daarna de koker er weer in en verder met de A stijl.
Denk dat het dan wel vrijdag is,want het kippenhok moet ook nog af.
hier nog enkele foto’s van vandaag.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110515224853?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 16 mei 2011 01:56 AM
  [ # 164 ]

Het kon natuurlijk niet uitblijven dat ik zou reageren. Voorstellen dus…
Naam: Robert Jan Scholte van Mast.
Functie: Oudste broer.
Iedereen die Frank dus volgt moet misschien wel horendol zijn of worden.
Hier is namelijk een echte AUTODIDACT aan het werk. Ik vind dat ongelofelijk mooi, dan wel interessant. Wat hij vroeger met Pa aan kennis deelde, laat hij nu zien in zijn tweede project.
Om niet te diep te graven op dit tijdstip wil ik vooral mijn bewondering uitspreken voor wat hij al klaar heeft gespeeld. Technisch kan ik hem niet steunen, wel val ik elke keer weer bijna van mijn stoel van verbazing.
Voorbeeld: Brug. Die koop je niet… Die bouw je. Want dat is de uitdaging! Iets voor het allereerst doen, leren dus van wat je gezien hebt bij een ander en dat omzetten in beeld, iets dat werkt.
Ik volg je al geruime tijd, ik bemoei me nergens mee als het om technische zeken gaat. Maar naar Parijs dat gaat wel lukken.

Groeten van een treinengek. bye1

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 mei 2011 09:51 AM
  [ # 165 ]

Ik volg de vorderingen ook vol bewondering. En dan nog een autodidact…. bravo Wat is de auto roestig trouwens ! Hulde dat je er niet voor terugdeinst ! En als je niet voor Parijs klaar bent, dan heb ik nog wel een plekje.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
11 van de 207
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook