


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nu ja, als een top CX in concoursstaat, zoals Robin stelt, niet meer dan 8k opbrengt, dan mag je verwachten dat een CX van 10k inderdaad goede panelen heeft.
Aan de andere kant, zoals waterman wel eens heeft gesteld, is de CX-markt niet louter één van de elektronische snelweg. Er is dus ook een heel grote markt búiten marktplaats en speurders om, waar deze bedragen zeer wel gerechtvaardigd zijn.
De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. Een prijs zal waarschijnlijk niet onderhavig zijn aan de staat van de deurpanelen, maar één en ander is natuurlijk voor het oog wel belangrijk, zeker in zo een prijsklasse.
Maar ik besef me nu dat deze reactie nogal offtopic is, dus bij deze een verzoek richting Sputnik: heb je ook ‘onbewerkte’ foto’s van je CX? Al die filters over je foto’s heen, met alle respect, maakt het in mijn optiek niet beter
Way out in the water, see it swimming.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Niet meer dan 8k voor een CX in concoursstaat? Dat is niet mijn ervaring.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk is het totale onzin dat een mooie cx niet meer dan 8k zou kunnen opbrengen. Er zijn legio voorbeelden op te noemen van cx’en in zeer goede originele tot concoursstaat die een veelvoud van 8k hebben opgebracht de afgelopen 2 jaar. Men moet eens ophouden de waarde van auto’s te bepalen aan de hand van wat men hier voorbij ziet komen, op marktplaats aantreft of op sites zoals “le poubelle.fr”. Zoals ik al vaker heb geschreven is Internet zo’n beetje de slechtste manier om een waarde aan een auto te hangen. Maar kennelijk zijn er nog steeds mensen die zonder enig benul of inhoudelijke kennis van de klassieker markt het nodig vinden de auto of handel van een ander hier schaamteloos de grond in te schrijven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als je het dan over D’Oro hebt, denk dan in dit verband even aan de 22TRS die ie aan het Citromuseum in Castellane heeft verkocht. Die moest 20k kosten…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Vond ik nog weinig voor een CX met 71 km. op de teller….
Way out in the water, see it swimming.
waterman schreef:Natuurlijk is het totale onzin dat een mooie cx niet meer dan 8k zou kunnen opbrengen. Er zijn legio voorbeelden op te noemen van cx’en in zeer goede originele tot concoursstaat die een veelvoud van 8k hebben opgebracht de afgelopen 2 jaar.
Ik ben benieuwd naar de concrete gevallen. Ik zou de auto’s graag zien. En ik ben ook benieuwd naar de prijzen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zoals Mulder al schreef…
Mulder schreef:Als je het dan over D’Oro hebt, denk dan in dit verband even aan de 22TRS die ie aan het Citromuseum in Castellane heeft verkocht. Die moest 20k kosten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Maar de blauwe GTi van Doro zag er gewoon uit alsof hij netjes opgeknapt en gespoten was, niet alsof hij nieuw uit de folder kwam rijden. Op zich zou hij, afhangend van de technische staat die we niet konden beoordelen, wel 10k waard kunnen zijn, maar dan zou ik als koper toch erg teleurgesteld zijn in de staat van de deurpanelen. Aangezien de bekleding een speciale uitvoering was, zijn die deurpanelen ook niet eenvoudig te vervangen.
Dat er één nieuwe CX, een uitzonderlijk geval, voor 20 k is gegaan, kan me niet overtuigen dat dit een reguliere marktprijs is voor erg mooie CX-en. Ik geloof meer in de woorden van Heffener: een CX is maximaal 12 k waard. Maar om weer bij de draad te komen, ik ben best wel benieuwd op hoeveel die van Sputnik is/wordt getaxeerd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Volgens mij is het gewoon wat de liefhebber er voor over heeft.
Je kunt nog zo’n mooie,orginele met eerste lak cx hebben maar als het jouw smaak/kleur of type niet is dan is het al gauw te duur.
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
fluidphreak schreef:maar dan zou ik als koper toch erg teleurgesteld zijn in de staat van de deurpanelen.
Met alle respect, maar dit is dus een typisch voorbeeld van de kortzichtigheid van de meeste mensen (leken) ten aanzien van klassiekers. Men kijkt vaak alleen naar uiterlijkheden.
Het is gewoon een feit, en ik kom dat dagelijks tegen in de praktijk: Voor een door een sluwe handelaar ‘overgeblazen’ auto die prachtig glimt (met zakkers en sinaassappelhuid, maar dat zien ze dan niet) telt men probleemloos 7k neer om er vervolgens weer voor ruim 4k aan te moeten (laten) versleutelen omdat het bij de eerstvolgende APK toch helaas een overgeblazen matige auto bleek te zijn.
Ik heb die blauwe CX GTi op CM niet minutieus van dichtbij bekeken en weet de technische staat ervan niet, maar ik weet wel, dat een prijskaartje niets zegt over wat je kunt verwachten en al helemaal niet op internet.
Als die wagen technisch gewoon helemaal tip-top is, dan is hij die 10k echt waard, zeker gezien de zeldzame interieuruitvoering. Nou nou, er zitten wat scheurtjes in het deurpaneel…
Wie wil weten hoe de klassiekermarkt en de waardering daarvan écht in elkaar zit, gaat eens eens naar een écht concours d’Elegance, zoals Pebble Beach of Villa d’Este en zie wat de jury daar beoordeelt. Dán krijg je een indruk van die toplaag zoals waterman beschreef. Je ziet er nooit een CX, maar dit terzijde…
En die waarde heeft overigens vrij weinig met lage km standen te maken, maar veel meer met technische staat en vooral met originaliteit of het zo dicht mogelijk benaderen daarvan. En geloof maar, dat originele gecraqueleerd lederen zetels dan hoger worden gewaardeerd als een gloednieuw bekleed interieur, al dan niet in een nooit geleverde kleurstelling of uitvoering!
De geschiedenis van een auto doet trouwens ook veel met de waarde.
Werd er enige jaren geleden geen ton ofzo neergeteld voor een afgeroste Golf die ooit van de huidige Paus is geweest??
Ik bedoel maar…..
Ben nu ook wel heel benieuwd naar de wagen van Sputnik. Vooral naar hoe het LPi-systeem is ingebouwd. En dan bedoel ik onder de kap, niet hoe de tank eruit ziet.
Jammer dat ik op CM geen tijd had deze wagen goed te bekijken.!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
La Leo,
Ik maak binennkort een foto van wat zich onder de motorklep bevind! Je zag er trouwens geweldig uit op CM, mag ik dat zeggen?
Wel bijzonder dat Doro een auto te koop heeft met hetzelfde intereiur. Het onze is iets schmutziger maar wie weet krijg ik dat nog wel sauber!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb elk jaar het idee dat er op CM auto’s tegen hoge prijzen worden aangeboden…
Bij sommige trek ik zeker in twijfel of ze het wel waard zijn.
Dit jaar werden er diverse XM’s aangeboden. Ik vermoed dat je XM’s met vergelijkbare km stand en staat in Duitsland voor weinig zelf kan ophalen, alleen daar moet je wel even zin in hebben

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja. Paar jaar geleden op Citromobile, mooie witte CX serie 1 Pallas met een smetteloos blauw interieur en een idioot lage km stand. Moest 11500 of 13500 of iets dergelijks kosten. Was na een paar uur dus wel gewoon verkocht. Timmer had een paar jaar geleden een serie 2 Prestige te koop voor 15000 euro. Is ook verkocht. Ik weet dan wel niet voor welk bedrag, maar dat zal geen 8k zijn geweest.
Mijn eigen CX is al hoger getaxeerd dan die genoemde 8k. Waaruit blijkt dat ook een taxateur van mening is dat ik meer dan die 8k nodig zou hebben om een vergelijkbare auto weer te kopen. Ik vind dit dan ook een non-discussie.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Hum. Sinds gisteren maakt de auto ineens een akelig geluid. Alsof er een gans in doodsnood zit. Het geluid maakt ie niet als de auto stilstaat met draaiende motor en ook niet onder de 20 km p/u. Daarboven wel. En vrij hard….
Morgen even langs Doro want Tres Beau is me iets te ver om met zo’n schreeuwende auto te rijden…