heej mensen,
ik vondt niet bepaald in de zoekfunctie mijn oplossing naar mijn probleempje.
soms,nu wat vaker kom ik tegen dat als ik wel vertrekken met de wagen.
ik de sleutel in het contact plaats en omdraai er op komt *ecomodus*
ik kan hem wel starten oid,maar dan zie ik niet of mijn *oil OK* op komt en dat is wel vervelend.
dat is niet altijd hoor,maar ernet had ik het weer eens voor.
dus ernet voor de wagen de poetsen haal ik hem uit de garage,komt op ecomodus,ik start hem.
rijd naar buiten ( nog geen meter )
poets hem oid,ik steek weer de sleutel in het contact en dan verschijnt er weer geen ecomodus.
dus ik vindt het wel wat raar,weet iemand hoe dit komt ?.
gaande over een c4 coupe uit 2006
1400 benzine.
grtz
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ecomodus is een beveiliging tegen het leegraken van je accu. De tijd waarop de wagen in ecomodus gaat is afhankelijk van de tijdsduur van je laatste rit. Heb je een lange rit achter de rug dan kan het tot wel een half uur uren voor de wagen in de ecomodus stand gaat. Na een korte rit kan dit al na een paar seconden zijn. Vandaar dus dat je wagen na het uit de garage halen vrijwel meteen in ecomodus gaat. Volgens mij niets bijzonders dus.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Begrijp ik goed dat de ecomodus op de plek komt te staan waar normaal staat oil OK?
Het is me nog nooit opgevallen eigenlijk.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
komt op het kleine scherm onderaan,maar de symbolen met uitgez (motorstoringlamp)komen niet op het grote scherm boven aan.
maar als het normaal is,ben ik gerust gesteld
ik heb nog nooit een franse wagen gehat vandaar,ik kom van een duidser he
dankje wel