Mede citrofielen, hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Nu ongeveer 2 maanden geleden hebben we een keurig uitziende Xsara uit 1998 gekocht 125.000 op de teller met een lekker onzuinige 1.8 motor, automaat. Maar wat rijdt die auto heerlijk!!!
Na een maand begonnen de problemen, De auto wilde namelijk in eens ‘s ochtends niet meer starten, .... startmotor deed het maar de auto gaf geen Krimp, de dealer had het euvel al snel verholpen, de DBP en een dubbel relais vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje (177 euro verder). 2 dagen geleden, bleken de trommelremmen toch wat knarsend geluid te maken bij het remmen, zelf de schoenen vervangen, wat bleek de voering lag los in de trommel en dus los van de oude schoenen, bizar…..(30 euro)
Het probleem nu:
Na een dag op pad te zijn geweest parkeer ik de auto en wil de auto met de sleutel op slot draaien (de afstandbediening heeft het nooit gedaan) Ik draai de deuren dicht en alles springt weer open, nu blijkt dat de passagiers zijde de boosdoener is, als ik de auto via deze deur op slot draai gaat alles goed dicht! doe ik het via de bestuurders zijde springt alles weer open, doe ik de passagiers zijde van binnen uit op slot en gebruik ik dan de sleutel aan de bestuurders zijde dat draaien de bestuurders, en beide achter portieren op slot, de achterbak heeft nooit mee gedaan…., Ergens gaat het hier dus niet goed iemand een idee wat ik kan doen? De zekeringen zijn goed, de stekkers zien er goed uit maar heb de beschermende zwarte kap laten zitten, maar op het oog, keurig…., Je hoort trouwens de cv wel werken in de deur, alleen sprint het knopje weer terug…..
Help aub,
Bedankt, kunnen jullie mij helpen en of een idee geven wat die gaat kosten?
help!!, is deze auto een miskoop of gewoon achterstallig onderhoud,.,,,,,
Kabels op breuk in de doorvoer deur/stijl controleren.
xsaraprettig schreef:help!!, is deze auto een miskoop of gewoon achterstallig onderhoud,.,,,,,
Niet te snel miskoop roepen, zoiets kan gebeuren. Ik verbaas me alleen wel dat je binnen een maand aan aankoop wel de rekening van 177 euro moet betalen. Was de wagen zo goedkoop dat er geen enkele garantie op zat ?
ik sluit me bij ronjo aan.
xsara’s zijn over het algemeen erg betrouwbare auto’s met relatief lage onderhoudskosten. weet zeker dat meerdere mensen dit kunnen bevestigen.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Te snel geoordeeld, Mijn auto bleek inderdaad last te hebben gehad van kabelbreuken, deze zijn inmiddels gerepareerd en alles functioneert weer naar behoren. De avond na deze post starte de auto wederom niet. Bleek dat ze de dubbel relais te hardhandig hadden gemonteerd, de pootjes stonden krom, ik nog geluk gehad dat hij het 6 dagen heeft gedaan, morgen de bak ophalen bij de dealer, hij leeft weer!
Daarbij was de auto wel goedkoop, 1300 euro, incl. beurtje nieuwe pakking, nieuwe radiator en vloeistof controle, maar gekocht bij een (skoda) dealer.
Hij is weer dood,..... eindeloos verhaal met deze auto! Staat bij de dealer, de draden naar de hoofd relais zijn waarschijnlijk gaar, deze worden omgeleid, 2 uur werk, oftewel 180 euro verder….ppfffff man man