1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed’s AMI 8 Break Verkocht!
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 mei 2011 10:10 PM

Hallo,

Ik ben al even wezen kijken hier op het forum en verder op het internet maar ik kon het niet echt vinden. Ik ga morgen bij ee AMI kijken. Weet iemand waar ik op moet letten?

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 13 mei 2011 11:30 PM
  [ # 1 ]

Het belangrijkste probleem is: roest. Vooral aan de koets want als losse plaatwerkdelen slecht zijn is dat geen probleem; alle delen zijn goed te krijgen. Maar aan een koets moet je al snel lassen en dat is vaak veel werk en dus duur (tenzij je het zelf kan). Let heeeel goed op de dakranden (moeilijk te reparen, en vaak al aangetast), binnenschermen achter, dorpels en vloerplaten en c stijlen onderaan. Chassis zijn (itt nieuwere 2cv’s) over het algemeen erg goed en hebben weinig last van roest. Techniek is over het algemeen ook geen probleem; er is veel spul voor handen bij de Amivereniging. Verder gewoon goed kijken en vooral: proefrijden! Schakelt, remt en veert de auto goed, wat is de onderhoudshistorie etc etc. Volgens mij moet er op het forum ook wel wat te vinden zijn over aankooptips voor Ami’s hoor. Succes!

Oh ja, en kijk hier eens:
http://www.amivereniging.nl/joomla/index.php/over-de-ami/aankooptips/431-aankoop-en-taxatietips

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 15 mei 2011 02:30 AM
  [ # 2 ]

motorisch vind ik niet belangrijk, een motor is zo te vervangen. maar vooral roest!
dakranden, voetenbak, dorpels, plaatwerk rond het vooruit, stootrubbers achterste draagarmen kofferbak.
Een ami zit wat raar inelkaar. Veel lipjes en soms wel 3 plaatjes opelkaar gelast. zo’n koets restauren is erg veel werk, veel meer dan een 2cv.

vooral de dakranden zijn erg lastig en vooral van een ami8 omdat deze daken erop zijn gepunt last dus die pak je er zo niet af. De binnenschermen is nog wel te repareren (waar de stootrubbers van de achterarmen) maar bodemplaten en dorpels is alweer een boel werk.

Het mooie is wel dat het losse plaatwerk van een ami8 wel makkelijkere te vinden zoals deuren enz.
mocht je een gaaf exemplaat tegen komen pomp hem dan goed vol met ml!
En als je dit ding wel gekocht hebt moet je wel even langs komen he!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 mei 2011 02:32 AM
  [ # 3 ]

Ik heb haar inmiddels wel al gekocht. Dus binnenkort een bezichtiging in in Berlikum

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 15 mei 2011 11:38 AM
  [ # 4 ]

Foto’s!!!!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 15 mei 2011 11:47 AM
  [ # 5 ]

welke is het geworden,die appeltjes groene bij SAS?

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 mei 2011 12:45 PM
  [ # 6 ]

Het is de Witte geworden bij in mijn eendje in roodeschool. Ze is niet mooi, maar wel goed.

Er komt een kenteken op en twee jaar APK plus nog een paar onderdeeltjes

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 mei 2011 12:47 PM
  [ # 7 ]

Mooi man !!! met 2 jaar APK voor zo’n prijsje: gefeliciteerd dance

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 16 mei 2011 07:30 PM
  [ # 8 ]

Komt ie weer terug naar Leeuwarden Smile .

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 mei 2011 07:38 PM
  [ # 9 ]

Ja klopt, je kent hem?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 mei 2011 07:51 PM
  [ # 10 ]

Leuk ding! Gefeliciteerd.

 

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 16 mei 2011 07:58 PM
  [ # 11 ]

Ja, de cirkel is weer rond. Was de buurman van je XM. Het kan soms wonderlijk lopen met Citroentjes.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 mei 2011 08:12 PM
  [ # 12 ]

Dank voor alle leuke reacties

Melchior schreef:

Ja, de cirkel is weer rond. Was de buurman van je XM. Het kan soms wonderlijk lopen met Citroentjes.

Tja de Citroen wereld is erg klein inderdaad. Mijn broer kent de vorige eigenaar ook wel. En als je door Huizum rijdt dat weet je het gelijk.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 16 mei 2011 11:11 PM
  [ # 13 ]

Leuk hoor, zo’n AMI8 club break (stootstrips!). Voor mij één van de fijnste A-types.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 17 mei 2011 08:18 AM
  [ # 14 ]

Ami 8 club break heeft nooit bestaan, alleen de berline is als club geleverd. De strips komen dus van een berline.

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 17 mei 2011 10:20 AM
  [ # 15 ]

Hoezo, niet mooi? Ik vind zo’n gebruikte ami eigenlijk wel stoer.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook