Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vandaag hebben wij met name activiteiten in de categorie bakken en braden ontplooid hoewel Sohail heel toegewijd allemaal kleine delen van het tweede remplateau schoon, glad en gangbaar heeft gemaakt.
Wat bak en braad oefenstukjes van deze en gene:
Plaatje links ingelast, maar nog niet afgewerkt, dat is voor in het paasweekend:
Wie is toch die man die zondag de DS komt bakken?
En als afsluiting altijd Nasi met kip:
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Toch op de valreep nog wat DS-activiteiten in het paasweekend met hulp van MaartenH en mentale ondersteuning van Sohail.
Remplateau 2 in elkaar:
Met z’n tweeën, bijna klaar voor inbouw:
Achterste ophangpunt:
Ter motivatie, nog even een blik op het dashboard:
Op zich is het werkplaatshandboek vrij duidelijk over montage en afstellen van het een en ander, maar ik heb toch nog een aantal vragen.
-Volgens het WPH moeten enkele bouten worden geborgd met draad, dit was bij mijn DS niet zo gedaan, is dit wel echt nodig?
-In de glijpennen aan de achterzijde van de remplateaus zitten gaatjes, deze lijken min of meer te corresponderen met een gaatje in het remplateau. Moet hier iets door heen? Er zat niets in….
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
O ja, nog iets, kan iemand mij helpen aan nieuwe boutjes met conisch uiteinde om de remblokken op hun plaats te houden en een verse ontluchtingsnippel met mooi nieuw LHS-bestendig ringetje?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Niemand een idee over de gaatjes in de achterste glijpennen van de remplateaus?
Ik wilde de voorraadbol demonteren om er een nieuw membraan in te laten zetten en hem op druk te laten brengen, maar dat rotding zat natuurlijk gruwelijk vast. Ik heb dus de hele drukregelaar maar gedemonteerd. Hopelijk komt die bol in de bankschroef met meer geweld wel los. Wat zit die HD-regelaar trouwens op een onhandige plek, erg onhandig.
Bij mij zat die voorraadbol ook al zo vast. Omdat die aluminium regelaars een slechte reputatie hebben, heb ik de mijne vervangen door een later exemplaar van staal en heb die ouwe in de kliko gegooid!
In dat gaatje hoort een splitpennetje!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eens. De alu regelaar is een regelrechte ramp. Gauw inruilen voor een stalen exemplaar! Over het borgen van de bouten: Ik zou het maar doen. Je zal niet de eerste zijn waarbij de zaak losloopt namelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Moet ik dan een moderne stalen regelaar ombouwen met LHS-bestendige O-ringen? Viton?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, of je haalt een omgebouwde bij chyparse
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Inmiddels zijn we weer wat verder. Ik heb een voor LHS geschikte stalen drukregelaar gescoord met bijpassend leidingwerk en is de voorraadbol voorzien van een nieuw membraan. De nodige nieuwe leidingrubbers om het allemaal weer te kunnen monteren zijn ook in huis. Verder heb ik op citromobile nieuwe ophangrubbers voor de bak aan de dwarstraverse gehaald en zijn de kapjes voor deze steunen gestraald en in de rx5 en rx10 gezet. Hoe ik de regelaar op moet hangen is me nog niet helemaal duidelijk, in de steun van de aluminium regelaar met klemband wordt het niks, wellicht moet ik wat maken.
Na het bestuderen van een identieke DS, het volgen van het topic over de trax van Ree en een blik in het onderdelenboek is mij duidelijk dat ik nog wat mis, een steun voor de vlampijp en een hitteschild voor het uitlaatspruitstuk. Kan iemand mij daar aan helpen? Zo ja, graag een pb!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Hoort bij de stalen regelaar ook niet een afwijkende steun tov alu-versie?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Die afwijkende steun heb ik wel, maar die is bedoeld om de regelaar tegen een korte slag motor aan te bouwen. Ik ga er zo mee aan de slag, wellicht dat ik er toch iets mee kan.
Rechts op de foto de steun die ik gebruikt hebt om de regelaar te bevestigen. Heb deze per toeval op Ebay gevonden. Op de onderste foto zie je hoe die steun op de origele beugel zit, wellicht kan je het een of ander passend maken.
Vlampijpbeugeltje en hitteschild met onderplaat heb ik voor je liggen (Apeldoorn).
Kosten: 1 warme handdruk.
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Alexander, de beugel links op je bovenste foto, die heb ik, de rechter ziet er gemonteerd erg fraai uit, komt die wellicht van een ID? Waar heb je die fraaie flexibele leiding overigens vandaan? En hoe heb je de retourleiding van de HD-regelaar aangelegd?
Gérard, jij hebt PB, een prachtig aanbod.
Ik zal zo even een bericht plaatsen met de vorderingen van vandaag.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lucas, de slang kan je bij van der laan bekomen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste