Totaal aantal Berichten: 33
- C3 C3 1.6 EHDI 90 Collection airdream
In november jl bestelde ik i.v.m. total-loss van mijn Laguna 2.2 TDI en het doorverkopen van onze oude Ford Ka twee nieuwe Citroens, een C1 Ambiance en een DS3 eHDI met sportpakket, welke laatste pas medio mei a.s. zal worden afgeleverd door Dijkstra Lelystad.
De C1 is een netjes afgewerkte wagen; we hebben door de dealer bij Webasto zo’n schuifkanteldak laten monteren. Door het slechte weer nog niet echt kunnen gebruiken.
Wat helaas een probleem is dat met de dealer was afgesproken dat er een goede set winterbanden op zouden komen. Die winterbanden zaten er bij aflevering inderdaad op, maar de wegligging s slecht. Door de lange sneeuw/ijzelperiode dacht ik dat het daaraan lag. Nu het wegdek weer normaal is blijkt de C1 met die banden, merk Ice Plus S110, nog steeds beroerd te rijden. Uiteraard contact opgenomen met de dealer en die zijn nu bezig een oplossing te zoeken. Afwachten wat hier de komende dagen uitkomt. Wat ik hiervan leer is dat je exact moet vastleggen welk merk+type winterbanden wilt hebben, zodat je niet kan worden verrast met de geleverde beroerde banden.
Overigens de sfeer bij de dealer komt bij mij positief over. Alleen even afwachten hoe dit worden opgelost, mede omdat over 3 maanden de DS3 wordt afgeleverd.
Ik vind het heel vreemd dat een dealer een nieuwe auto aflevert met van die rare goedkope bandjes (Tracmax). Je had toch om GOEDE winterbanden gevraagd? De oplossing is daarom vrij eenvoudig: gewoon eisen dat die banden vervangen worden door een serieus merk. Dat mag je toch echt wel verwachten bij een nieuwe auto IMO.
Het lijkt mij ook dat de oplossing van je probleem montage van 4 goede winterbanden is. Mijn C1( juni 2009) heeft nu de 2de winterperiode op Michelin Alpin 3 gereden en ik kan je zeggen dat ie daarmee voortreffelijk en koersvast op de weg ligt, zowel nu als onder winterse omstandigheden. Vier van deze bandjes kostten me destijds in de herfst van 2009 288 euro’s inclusief de BTW, montage en balanceren. Dus ik begrijp jouw dealer niet dat ie zijn klanten op zulke slechte winterbanden op pad stuurt. Ik maak me sterk dat je C1 op de standaard Michelin zomerbanden beter rijdt dan op dit B merk van zeer twijfelachtige kwaliteit en rij-eigenschappen. Want nogmaals: de C1 heeft een zeer betrouwbare en goedmoedige wegligging. En ik rijd naast de C1 nog een grote Volvo dus ik ben best verwend op dat gebied.
Succes met het omruilen voor echte winterbanden.En ik wens je snel mooi weer toe om optimaal van je mooie Webasto-dak te kunnen genieten. Bij mooi weer rijd ik geen meter zonder dat ie open staat.
Groeten,Jan.
Life is too short for bad cigars
Totaal aantal Berichten: 33
- C3 C3 1.6 EHDI 90 Collection airdream
Afgelopen weekend ontving ik eindelijk de winterbanden vredestein quatrac 3. Rijdt prima, veel betere wegligging.
Totaal aantal Berichten: 68
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Wij hebben in januari onze nieuwe C1 geleverd gekregen met de Michelin winterbanden van de winterbandenactie. Ook bij Dijkstra, maar dan in Emmeloord. In november zijn de Michelin winterbanden al op de C5 gemonteerd. We hadden ze voor beide vorig jaar herfst al wel gereserveerd.
Ik heb begreenp dat er een enorme run op winterbanden is geweest zodat de dealers niet altijd de beschikking hadden over eerste keus, maar om dan maar zo’n kneusmerk te monteren ...
Hoe dan ook onze beide C’s rijden heel goed op de Michelin’s.
L8r, Henk
Totaal aantal Berichten: 23
- C1 First Edition
- C5 Berline / Sedan
Assutec schreef:Afgelopen weekend ontving ik eindelijk de winterbanden vredestein quatrac 3. Rijdt prima, veel betere wegligging.
4 seizoenenband van ‘Ons’ Vredestein is idd een mooi alternatief in ons land. Het compromis weegt niet op tegen de belabberde kwaliteit van die hakkiebrakkie “winterbanden” die er bij aflevering onder zaten bij jullie.
Zelf hebben we Bridgestone (Aygo) winterbanden onder de C1; rijdt prima, iets meer onderstuur als de zomer Michelin’s maar de grip in sneeuw en regen is erg goed. Aquaplanning is de Brigdestone band vreemd.
Groeten Sander
C5 Berline 1.8 16V Noir Obsidien
C1 First Edition Bottecelli Bleu
Ik ben geen fan van 4 seizoenen banden, het is nergens echt goed in. Wissel gewoon winter- en zomerbanden om. Heb Vredestein winterbanden en Michelin Energy zomerbanden. Die doen het prima.