Let er wel op dat je de bollen achter eerst moet aftappen.
Er zit een aftappunt in het midden tussen de twee bollen.
Onder aan een leiding als ik het me goed herinner.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
oh…dit wist ik dus nog niet…thnx voor de info!
nog meer tips? hahaha
De afgetapte vloeistof uiteraard niet meer gebruiken maar afvoeren.
Bij mij moest er iets minder als een liter bij.
Let goed op de nieuwe rubberafdichtringen bij het monteren van de bollen.
Voor zover ik mij herinner moeten de wielen vrijhangen, dus een brug en steunen is wel zo makkelijk.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Rob let niet op het vorige bercht dat zegt dat je een aftapnippel achter in het midden hebt zitten want dit is bij een xantia echt niet zo!!!!!!!!!!En voor de andere betweters bollen bij een C5 zijn ook te vervangen zonder gebruik te maken van een lexia!!!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
ja dat kan ook zei de betweter .... enkel nooit 100% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Menno hoe bedoel je nooit 100 procent
Sorry voor de foute aanwijzing, ik dacht dat we hier in het C5 gedeelte zaten…
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Geeft niks Klavrbladje het wekt ook wat verwarring een xantia in de C5 hoek en ik wil uiteraard niemand tegen zijn schenen trappen,ik wil net zo als jullie dat we allemaal tevreden rijden in een Citroen
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik bedoel enkel als je bij een C5 niet via de lexia drukloos laat maken er altijd LDS verlies is , minimaal natuurlijk ... verder niets , beide methode kan
Xantia & C5 lopen nu idd door elkaar ....
Grt
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Sooow mannen, kan het weer een beetje lief?
Iemand een biertje?
hahaha nou de feedback…is zowiezo erg lief! hahaha
wat zijn we toch een stelletje lieverds he! LOL
ik ga ff bellen en kijken of ik de comfort bollen en de smurfenolie op tijd binnen kan hebben! groetjes en keep THEM ROLLING ! hihaaaa
Succes! doe Nard de groeten!
Gaan we nu weer verder met C5 comfortbollen?
hahahah thnx Rene…
zal m eens ff bellen!
groetjes!
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Hallo
Ik heb sinds 29 april 2011 ook Comfortbollen onder mijn C5.
Ik had er meer van verwacht.
Mijn C5 veert of deint nog niet zoals mijn XM.
Ik heb de indruk dat als ik op de snelweg rijd er iets meer deining
of vering is?
Maar gewoon bij ons in het dorp Oirschot dat vol licht met kinderkopjes, of
te wel of zijn Bels kasseien, dan merk ik geen verschil met mijn vorige bollen.
Nu heb ik wel gehoord dat er aan comfortbollen ook nog geschroefd of geboord kan
worden en dat dan de verig weer soepeler wordt ?
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Ik heb dik drie jaar en 100.000km gereden met comfortbollen op mijn C5-II Berline.
Uiteindelijk heb ik de bollen achter toch weer vervangen door de normale bollen omdat ik vond dat de vering achter te veel een DS effect gaf, vooral met volle kofferbak en extra inzittenden.
Van het begin af aan merkte ik dat de hydraulische pomp meer werk moet doen als bij de normale bollen.
Misschien daardoor heb ik wat ongebruikelijke hydraulische problemen gehad, namelijk voor én achter een defecte hoogteregelaar, een versleten/doorgebrande hydraulische pomp en een defecte veercilinder links achter.
Of deze reparaties nu voor 100% zeker te wijten zijn aan de comfortbollen, daar wil ik geen oordeel over uitspreken, wel maakt een C5 met comfortbollen meer en grotere veerbewegingen als met de normale bollen.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924