Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Lucas Unger schreef:Alexander, de beugel links op je bovenste foto, die heb ik, de rechter ziet er gemonteerd erg fraai uit, komt die wellicht van een ID? Waar heb je die fraaie flexibele leiding overigens vandaan? En hoe heb je de retourleiding van de HD-regelaar aangelegd?
Gérard, jij hebt PB, een prachtig aanbod.
Ik zal zo even een bericht plaatsen met de vorderingen van vandaag.
Jij weet ook niet van ophouden he Lucas.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ach, je moet wat he. Met DS-klussen heb ik in ieder geval de voetbaloverlast redelijk kunnen ontwijken.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Goed, de vorderingen van vandaag.
De bakolie is ververst met Carrefour huismerk 75W80, dat is GL4 dus dat zou goed moeten gaan. Het was even zoeken naar de vuldop, maar met dank aan hulptroepen heb ik toch de goede dop gevonden. In het WPH vond ik die niet terug.
We zijn maar eens begonnen met het op zijn plek hangen van het rechter remplateau. Eerst het achterste ophangpunt aan de bak gemonteerd en daarna het plateau er aan gehangen. Een voorgeschreven aanhaalmoment kon ik niet vinden, iemand een goede suggestie?
Vervolgens het linker plateau maar opgehangen en de handremkabel gemonteerd. Ik vraag me af of hij zo goed zit, maar echt anders kan het niet.
De dwarstraverse moest ook weer in elkaar geklust en dat is op zich geen probleem, ware het niet dat ik wat bouten mis. Het lijken bouten te zijn met een afwijkend type draad. Van de collectie bouten bij de Praxis past er niets. Het zelfde geld voor de boutjes met conische kop die de remblokken vast klemmen in het plateau. Daar heb ik echt nieuwe voor nodig. Het lijkt M5, maar die boutjes passen niet. Suggesties?
Een van de ophangogen voor de voorzijde van de remplateaus zat overigens muurvast. Op aanraden van een medeforummer heb ik de kruipolie van TSL geprobeerd en dat werkte geweldig.
Volgend weekend gaan we weer verder. De snaren van de HD-pomp zijn compleet vergaan. Ik heb wel vervangende, maar die hebben ook al behoorlijk lang op een plank gelegen. Kan ik niet een moderne Gates V-snaar van passende lengte gebruiken?
Bij Leenbakker heb ik nog een passend stuk tapijt gevonden om op de hoedenplank te plakken. Of het origineel is of niet dat weet ik niet, maar er zat ook al een stuk tapijt op in gebroken wit en dat vind ik veel beter dan een smerig stuk skai.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Over de M5-boutjes: Citroën had de vervelende gewoonte M5-boutjes met een afwijkende spoed te gebruiken (0,75 mm t.o.v. 0,8 mm).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat is vervelend. Enig idee waar ik M5 boutjes met de juiste spoed nog zou kunnen krijgen?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Misschien bij het magazijn? Kan ik nakijken voor je.
Citroen!
Lucas Unger schreef:Alexander, de beugel links op je bovenste foto, die heb ik, de rechter ziet er gemonteerd erg fraai uit, komt die wellicht van een ID? Waar heb je die fraaie flexibele leiding overigens vandaan? En hoe heb je de retourleiding van de HD-regelaar aangelegd?
Gérard, jij hebt PB, een prachtig aanbod.
Ik zal zo even een bericht plaatsen met de vorderingen van vandaag.
Lucas, de beugel die tegen het blok aanzit, is de originele dus die moet er bij jou ook op zitten. Alleen de steun die de regelaar daar weer plaatst, is vervangen door de rechter steun op de foto. Misschien past de linker steun daar ook wel tegenaan.
De Flex HD slang komt inderdaad van v/d Laan. Verder heb ik een lang model treiterslang gebruikt met een bocht (45gr) om de regelaar te verbinden met het alu koppelstuk aan de retourleiding tegen het chassis.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De beugel tegen het blok zit er inderdaad. Het beugeltje met klemband waar de alu regelaar in hing zat daar ook tegen aan geschroefd. Ik heb vandaag wat gemanouvreerd met de steun die ik heb, maar dat is niet bepaald ideaal. Morgenavond gaan we iets passends fabriceren, dat is de snelste oplossing.
Dago, als je zou willen kijken naar die boutjes heel graag. Het magazijn is overmorgen open toch?
Heb je trouwens voor de borging van de remblokken van die ronde busjes erbij? Dat busje past precies in het gat op het remplateau, en in dat busje gaat dus het boutje. Dit is een speciaal boutje met een puntvormige onderkant. (dat puntje valt precies in de inkeping in re remblokken)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Magazijn is morgenavond open. Ik ga even kijken voor die boutjes.
Citroen!
Zie ik nou goed dat je je stuurhuis hebt gemonteerd met gescheurde hoezen? Afkeur voor APK, dit is je kans om ze te vernieuwen!
Inderdaad, superspul, die naaldflacon kruipolie van TSL, daar krijg je echt (bijna) alles me los…
En die bouten van je dwarstraverse, dat is M9 spoed 1,25, niet in de normale handel verkrijgbaar, wellicht bij de club gebruikt te verkrijgen?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Alexander, de busjes voor de borging heb ik er bij, de boutjes zijn alleen erg ver heen.
Repelsteeltje, het stuurhuis heb ik niet los gehad. Het was mij niet opgevallen dat de hoezen gescheurd zijn, hoe zie jij dat zo snel?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Omdat ze niet meer op de aasluiting naast de middelste pin zitten. Hoezen bij het magazijn of chypasre. mortage is niet moeilijk als je een glijbaantje hebt of maakt.
M9 1,25 koop je bij Berepoot. Die hebben mischien ook M5, 0.75
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik zal dan ook wel even een paar nieuwe stuurhuishoezen scoren. Het stuurhuis zal er dan ook wel af moeten zo te zien. Het is wel een aardige gelegenheid om het smerige oude vet er uit te werken.
Voor de boutjes zal ik even bij Beerepoot kijken.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je het stuurhuis uit je ds rost kan ik wel even helpen met de montage van de nieuwe hoezen. Ik heb daar nog een of ander zelf gekluste tool voor liggen. Ergens….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste