5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Koppakking lek door lekkage?
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 10 mei 2011 11:05 AM
  [ # 61 ]

dat plaatje herken ik van de ZX, ca 6 jaar geleden…

toen zag ik bij avond en vochtig weer gewoon blauwe ontladingen over de bovenkant van de bobine tussen de kabel aansluitingen lopen…

vervangen is een koud kunstje, maar neem ook nieuwe kabels mee.

Profiel  
 
tijntjuh86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 01-05-2011

- Saxo 1.1i
Gepost: 10 mei 2011 11:19 AM
  [ # 62 ]

Zal wel eens even gaan snuffelen of ik nog iets anders kan vinden, maar zoals ik zei, de bougies vonkten wel allemaal, moet alleen ff onderzoeken of ze allemaal ook sterk genoeg vonken dus….. Maar ik heb gewoon geen zin om voor jan l*l een bobine+kabels te gaan vervangen

Mail van de vorige eigenaar:

Zoals zij al heeft gezegd hebben we de saxo in alle eerlijkheid aan jou verkocht ;en van het euvel dat het nu op 2 cilinders zou lopen was ons niets bekend. Een bevriende monteur heeft daarvan ook niets vernomen. Ook hebben wij verschilllende nieuwe onderdelen zoals; nwe. bobine/ nwe.kabels /gerev. startmotor/ nwe.dynamo/ nwe. remschijf/-blokjes laten plaatsen door deze monteur

bla bla blaa

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 mei 2011 11:34 AM
  [ # 63 ]

Riep ik niet al zoiets?

 

 

ǝuǝᴚ schreef:

Joh, dat ding heeft als ik het goed heb toch één bobine?  Een strip met 4 aansluitingen die je op je bougies klikt.

Draai die nou eens even los en hang er 4 losse bougie’s aan… geef de startmotor een sneer en kijk of ze alle vier vonken.

 

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2011 11:37 AM
  [ # 64 ]

mischien even 4 nieuwe bougies nemen. dan testen. Ja moet wel de volgorde goed monteren, anders start hij niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
tijntjuh86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 01-05-2011

- Saxo 1.1i
Gepost: 10 mei 2011 12:18 PM
  [ # 65 ]

Dat gaan we dan ook maar even proberen, de goede volgorde is dus:

Bobine:
Rechtsboven = cylinder 1
Linksonder = cylinder 2
Linksboven = cylinder 3
Rechtsonder = cylinder 4

Profiel  
 
tijntjuh86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 01-05-2011

- Saxo 1.1i
Gepost: 12 mei 2011 03:16 PM
  [ # 66 ]

nieuwe bougies gehaald en geplaatst, maakt geen verschil….
Loopt nu nog op 2 cilinders lijkt het

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 12 mei 2011 03:33 PM
  [ # 67 ]

Trek 1 voor 1 de bougiekabels eens los van de bougies met lopende motor.. Dan zie je in ieder geval welke cilinders niet meedoen! Wellicht dat dan duidelijk wordt of er 2 kabels verkeerd kunnen zitten of dat het 2 naast elkaar liggende cilinders zijn…

Profiel  
 
tijntjuh86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 01-05-2011

- Saxo 1.1i
Gepost: 14 mei 2011 11:49 AM
  [ # 68 ]

hmz, de vorige eigenaar was zo meegaand, dat de saxo gister opgehaald is door een auto aanhanger, hij gaat zelf even laten onderzoeken waar het probleem zit, door een bevriende monteur van hun….

Dat is dan toch wel best weer lief toch?

Profiel  
 
tijntjuh86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 01-05-2011

- Saxo 1.1i
Gepost: 16 mei 2011 06:55 PM
  [ # 69 ]

nieuws nieuws nieuws

Ze hebben de motor bekeken, de kleppen zijn beschadigd…. krom ofzo, omdat het blok te heet is geweest…

betekend dit meestal einde oefening?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2011 07:20 PM
  [ # 70 ]

Hoe kan de compressie dan goed zijn????

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
tijntjuh86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 01-05-2011

- Saxo 1.1i
Gepost: 16 mei 2011 07:24 PM
  [ # 71 ]

ik heb er niet echt verstand van verder, maar dan kan de compressie niet goed zijn?>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2011 09:04 PM
  [ # 72 ]

Als een klep krom is sluit hij niet goed af en heb je geen compressie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
tijntjuh86
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 01-05-2011

- Saxo 1.1i
Gepost: 16 mei 2011 09:35 PM
  [ # 73 ]

die kerel, waar de auto nu is zegt dat er ‘‘iets met de kleppen’’ omdat de motor te heet is geweest waardoor de kleppen krom zijn ofzo, en dat de compressietest wel goed is verklaart hij; omdat de lucht zou ontsnappen via de inlaat of uitlaat ofzo? heb er verder ook geen idee van?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 16 mei 2011 09:48 PM
  [ # 74 ]
tijntjuh86 schreef:

Schoonvader is net weg, compressietest gedaan.

Cilinder 1: 10 bar
Cilinder 2: 10 bar
Cilinder 3: 10 bar
Cilinder 4: 10 bar

Ik neem dus aan dat dit niet de koppakking kan zijn? waar nu verder?


Bij het nalezen van dit topic merk ik hier dat elke cilinder volgens jouw meting exact op alle 4 cilinders 10bar is ik vindt dit een beetje vreemd en verwacht kleine onderlinge verschillen.

Vandaar mijn volgende vraag.

Hoe heb je deze meting uitgevoerd? 
Toch met warme motor , alle bougies eruit, enz zoals beschreven in haynes chapter 2A.4

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2011 11:05 PM
  [ # 75 ]

Vergeten de meter weer op nul te zetten?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook