Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Het belangrijkste probleem is: roest. Vooral aan de koets want als losse plaatwerkdelen slecht zijn is dat geen probleem; alle delen zijn goed te krijgen. Maar aan een koets moet je al snel lassen en dat is vaak veel werk en dus duur (tenzij je het zelf kan). Let heeeel goed op de dakranden (moeilijk te reparen, en vaak al aangetast), binnenschermen achter, dorpels en vloerplaten en c stijlen onderaan. Chassis zijn (itt nieuwere 2cv’s) over het algemeen erg goed en hebben weinig last van roest. Techniek is over het algemeen ook geen probleem; er is veel spul voor handen bij de Amivereniging. Verder gewoon goed kijken en vooral: proefrijden! Schakelt, remt en veert de auto goed, wat is de onderhoudshistorie etc etc. Volgens mij moet er op het forum ook wel wat te vinden zijn over aankooptips voor Ami’s hoor. Succes!
Oh ja, en kijk hier eens:
http://www.amivereniging.nl/joomla/index.php/over-de-ami/aankooptips/431-aankoop-en-taxatietips
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
motorisch vind ik niet belangrijk, een motor is zo te vervangen. maar vooral roest!
dakranden, voetenbak, dorpels, plaatwerk rond het vooruit, stootrubbers achterste draagarmen kofferbak.
Een ami zit wat raar inelkaar. Veel lipjes en soms wel 3 plaatjes opelkaar gelast. zo’n koets restauren is erg veel werk, veel meer dan een 2cv.
vooral de dakranden zijn erg lastig en vooral van een ami8 omdat deze daken erop zijn gepunt last dus die pak je er zo niet af. De binnenschermen is nog wel te repareren (waar de stootrubbers van de achterarmen) maar bodemplaten en dorpels is alweer een boel werk.
Het mooie is wel dat het losse plaatwerk van een ami8 wel makkelijkere te vinden zoals deuren enz.
mocht je een gaaf exemplaat tegen komen pomp hem dan goed vol met ml!
En als je dit ding wel gekocht hebt moet je wel even langs komen he!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Foto’s!!!!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
welke is het geworden,die appeltjes groene bij SAS?
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Mooi man !!! met 2 jaar APK voor zo’n prijsje: gefeliciteerd
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Komt ie weer terug naar Leeuwarden .
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Leuk ding! Gefeliciteerd.
Ja, de cirkel is weer rond. Was de buurman van je XM. Het kan soms wonderlijk lopen met Citroentjes.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Leuk hoor, zo’n AMI8 club break (stootstrips!). Voor mij één van de fijnste A-types.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Ami 8 club break heeft nooit bestaan, alleen de berline is als club geleverd. De strips komen dus van een berline.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Hoezo, niet mooi? Ik vind zo’n gebruikte ami eigenlijk wel stoer.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.