Het is misschien een beetje een domme vraag, maar hoe maak ik het zekeringenkastje los in m’n ZX? Die schroeven boven en onder heb ik gevonden, en zo staat het ook in de Haynes, alleen hij wil er niet uit? Het lijkt wel alsof hij ook vastzit aan de motorkaplosmaakdinges, alleen de Haynes zegt van niet.. Wie kan mij helpen?
Ik neem aan dat je het kastje naast de accu bedoelt.
Daar zit natuurlijk ook de bedrading nog aan vast.
Waarom wil je dat kastje trouwens verwijderen?
Het is eenvoudiger om de ombouw van de accu eruit te halen als je ruimte nodig hebt.
Jos met zijn blauwe ZX 1.4i Break
Schroeven terug draaien en het kastje zelf omhoog trekken.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Donkey2009 schreef:Ik neem aan dat je het kastje naast de accu bedoelt.
Daar zit natuurlijk ook de bedrading nog aan vast.
Waarom wil je dat kastje trouwens verwijderen?
Het is eenvoudiger om de ombouw van de accu eruit te halen als je ruimte nodig hebt.
Ik weet zeker dat hij het kastje onder/achter het dashboard bedoeld.
Ik bedoelde inderdaad die ene bij het dashboard. Ik wil er graag achter komen om te kijken hoe het daar zit met de bekabeling rond zekering F9. Die zekert namelijk allemaal dingen af die ik niet heb.. Dus ik denk: dat is een mooie zekering die ik kan gebruiken om mee te kutten Zit ook niet geschakeld op contact, dus dat lijkt mij wel wat. Binnenkort nog even een keer proberen
Bij mij zitten er 3 schroeven die je een halve draai moet geven, en dan voorzichtig de bovenkant naar je toe kantelen en eventueel wat naar boven want onderin steekt hij met 3 uitsparingen in het plasic wat er omheen zit. Ik zou zeggen als hij blijft hangen rond de motorkap hendel gewoon even wroeten en misschien ook het hendel naar je toe trekken en dan proberen, lijkt mij niet dat daar veel moet zitten wat hem tegen houd
pUch
1.4 break’97, vstrom 650’11
akapUch schreef:Bij mij zitten er 3 schroeven die je een halve draai moet geven, en dan voorzichtig de bovenkant naar je toe kantelen en eventueel wat naar boven want onderin steekt hij met 3 uitsparingen in het plasic wat er omheen zit. Ik zou zeggen als hij blijft hangen rond de motorkap hendel gewoon even wroeten en misschien ook het hendel naar je toe trekken en dan proberen, lijkt mij niet dat daar veel moet zitten wat hem tegen houd
pUch
Volgens mij heb jij het nu over die ‘afdekkap’, of niet?
Volgens mij heb jij het nu over die ‘afdekkap’, of niet?
hehe oops
1.4 break’97, vstrom 650’11