Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
dat plaatje herken ik van de ZX, ca 6 jaar geleden…
toen zag ik bij avond en vochtig weer gewoon blauwe ontladingen over de bovenkant van de bobine tussen de kabel aansluitingen lopen…
vervangen is een koud kunstje, maar neem ook nieuwe kabels mee.
Zal wel eens even gaan snuffelen of ik nog iets anders kan vinden, maar zoals ik zei, de bougies vonkten wel allemaal, moet alleen ff onderzoeken of ze allemaal ook sterk genoeg vonken dus….. Maar ik heb gewoon geen zin om voor jan l*l een bobine+kabels te gaan vervangen
Mail van de vorige eigenaar:
Zoals zij al heeft gezegd hebben we de saxo in alle eerlijkheid aan jou verkocht ;en van het euvel dat het nu op 2 cilinders zou lopen was ons niets bekend. Een bevriende monteur heeft daarvan ook niets vernomen. Ook hebben wij verschilllende nieuwe onderdelen zoals; nwe. bobine/ nwe.kabels /gerev. startmotor/ nwe.dynamo/ nwe. remschijf/-blokjes laten plaatsen door deze monteur
bla bla blaa
Riep ik niet al zoiets?
ǝuǝᴚ schreef:Joh, dat ding heeft als ik het goed heb toch één bobine? Een strip met 4 aansluitingen die je op je bougies klikt.
Draai die nou eens even los en hang er 4 losse bougie’s aan… geef de startmotor een sneer en kijk of ze alle vier vonken.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mischien even 4 nieuwe bougies nemen. dan testen. Ja moet wel de volgorde goed monteren, anders start hij niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat gaan we dan ook maar even proberen, de goede volgorde is dus:
Bobine:
Rechtsboven = cylinder 1
Linksonder = cylinder 2
Linksboven = cylinder 3
Rechtsonder = cylinder 4
nieuwe bougies gehaald en geplaatst, maakt geen verschil….
Loopt nu nog op 2 cilinders lijkt het
Trek 1 voor 1 de bougiekabels eens los van de bougies met lopende motor.. Dan zie je in ieder geval welke cilinders niet meedoen! Wellicht dat dan duidelijk wordt of er 2 kabels verkeerd kunnen zitten of dat het 2 naast elkaar liggende cilinders zijn…
hmz, de vorige eigenaar was zo meegaand, dat de saxo gister opgehaald is door een auto aanhanger, hij gaat zelf even laten onderzoeken waar het probleem zit, door een bevriende monteur van hun….
Dat is dan toch wel best weer lief toch?
nieuws nieuws nieuws
Ze hebben de motor bekeken, de kleppen zijn beschadigd…. krom ofzo, omdat het blok te heet is geweest…
betekend dit meestal einde oefening?
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoe kan de compressie dan goed zijn????
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik heb er niet echt verstand van verder, maar dan kan de compressie niet goed zijn?>
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als een klep krom is sluit hij niet goed af en heb je geen compressie.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
die kerel, waar de auto nu is zegt dat er ‘‘iets met de kleppen’’ omdat de motor te heet is geweest waardoor de kleppen krom zijn ofzo, en dat de compressietest wel goed is verklaart hij; omdat de lucht zou ontsnappen via de inlaat of uitlaat ofzo? heb er verder ook geen idee van?
tijntjuh86 schreef:Schoonvader is net weg, compressietest gedaan.
Cilinder 1: 10 bar
Cilinder 2: 10 bar
Cilinder 3: 10 bar
Cilinder 4: 10 barIk neem dus aan dat dit niet de koppakking kan zijn? waar nu verder?
Bij het nalezen van dit topic merk ik hier dat elke cilinder volgens jouw meting exact op alle 4 cilinders 10bar is ik vindt dit een beetje vreemd en verwacht kleine onderlinge verschillen.
Vandaar mijn volgende vraag.
Hoe heb je deze meting uitgevoerd?
Toch met warme motor , alle bougies eruit, enz zoals beschreven in haynes chapter 2A.4
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vergeten de meter weer op nul te zetten?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.