misschien is dit wat?
http://www.autotekelectronics.com/newautotek/CA/public/part.php?partid=12050&PartNumber;= 402003340&img=1
update: te snel gekeken; is geen airflowmeter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
par eXeMple! schreef:Lijkt mij niet. Volgens mij is die prijs zo hoog vanwege de schaarste.
Als ze er bij Bosch nog een productielijn voor hebben, da’n kan zoiets nooit 800 euro gaan kosten.
Geloof dat maar gerust! Bosch = €€€, wat je ook koopt.
Hij komt ook nog gewoon voor in de lijst bij mijn grossier voor €615 ex. BTW, zolang de voorraad strekt, staat er wel bij.
(toegegeven, da’s net geen € 800)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:Ja Boog, maar in dit geval is het de klep die iets verbogen is als gevolg van een backfire.
Dat koolstofbaantje geeft eerder problemen zoals stotteren en inhouden bij een bepaald toerental of snelheid.
mechanisch kan nooit een probleem zijn. lever mij eens een paar LMM’s?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Kom maar op de koffie in Eindhoven Boog
En Waterman: 800 euro is misschien de juiste prijs, maar genoeg geld. En voor de dagelijkse BMW geen punt: die moet rijden. Voor het moeten rijden van de CX ook geen punt. Maar voor een stukje perfectioneren voor mij het even niet waard zolang ook vrouwlief de CX gestart krijgt. Liefst zonder gasvoetje, anders met - een X1 of 22 TRS (of haar oude Ural) met handchoke hadden een grotere handleiding. Tis een hobbyauto in gebruik, geen concoursmobiel of dagelijkse voiture voor een technische no-no. Dus zoek ik dit soort perfectionering liever eerst in stelschroeven, koolstofbanen e.d. - en anders moeten we gewoon met het euvel leren leven.
Maar ik kan met voorstellen dat er veelrijders zijn die dit euvel wél perfect hersteld willen hebben en dan kunnen het 800 welbestede euri zijn!
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mee eens. Er zijn zoveel dingen aan je CX waar je gerust een paar duizend euro tegenaan kan smijten. En het is nog niet gezegd dat met een nieuwe LMM alles perfect werkt. Wie weet ligt het wel aan de brandstofdruk, of de injectoren, etc.
misschien is er toch nog hoop op gereviseerde LMM’s! Ik keek net even onder de motorkap van mijn CX, je moet wat op je vrije avond, en bekeek ook nog even mijn als nieuwe LMM die dus door Incotronic in Duitsland is geleverd. Incotronic is inderdaad ter ziele. Maar er zit een sticker op met codes en de tekst ‘powered by ATP’. Hier ben ik eens op gaan googlen en zie hier het resultaat:
http://darnone.com/atp/stock_germany.html
ATP is een engels bedrijf waarvan Incotronic de duitse dealer was.
Volgens de website:
ATP Electronic Developments Ltd supplies the largest range of remanufactured air flow meters and ignition / fuel injection / engine management ecu / ecm’s in the UK and also produced the worlds first universal ecu diagnostic tester, Network 500.
Kortom: als die ook niets kunnen leveren dan weet ik het ook niet meer. Wie gaat het proberen?























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Waarschijnlijk roep ik iets dat al geroepen is, maar even googlen levert dit op…
Had iemand dit al nagevraagd?
Deze heren/dames bieden een ‘refurbishment’ aan van dit wonderlijke apparaat!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
freek schreef:
ATP Electronic Developments Ltd supplies the largest range of remanufactured air flow meters and ignition / fuel injection / engine management ecu / ecm’s in the UK and also produced the worlds first universal ecu diagnostic tester, Network 500.
Kortom: als die ook niets kunnen leveren dan weet ik het ook niet meer. Wie gaat het proberen?
Leuke lead Freek!
In de catalogus van ATP:
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De kans is denk ik best groot dat dit gewoon de leverancier is van CX-Basis en van de grossier van Leontien…
En als dat niet zo is, dan denk ik dat de prijzen vergelijkbaar zullen zijn.
Maar goed, ik ga toch even bellen.
25trd schreef:Waarschijnlijk roep ik iets dat al geroepen is, maar even googlen levert dit op…
Had iemand dit al nagevraagd?
Deze heren/dames bieden een ‘refurbishment’ aan van dit wonderlijke apparaat!
Een refurbish voor 55 pond is ook interessant natuurlijk…
Ik ga eens beginnen met ze een mailtje te sturen.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
par eXeMple! schreef:De kans is denk ik best groot dat dit gewoon de leverancier is van CX-Basis en van de grossier van Leontien…
Nee hoor, gewoon bij Bosch, via een groothandel, dat wel.
Zou zeer tof zijn als die firma die dingen wérkelijk en grondig kan ‘refurbishen’ voor nog geen 100 euro (verzenden komt er nog bij ga ik vanuit)
Ik heb er in NL nog altijd geen eentje gevonden. De meest intelligente die ik over de telefoon sprak, vertelde me eerlijk dat het zeer arbeidsintensief werk was en dus niet lonend, daarom was hij ermee opgehouden.
De rest was sowieso niet in staat tot zinnig communiceren.
(zie mijn eerdere post hier ergens)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Helaas, het antwoord:
Thank you for your email. Unfortunately we are unable to offer refurbishment on this item.
Good luck with your search.
Kind regards
Autotek
Wordt tijd dat het aantrekkelijk wordt gemaakt voor bedrijven om die dingen te laten, bij Citrotech of zo. Met de club een hele zwik van die dingen laten doen, per 10 of zo. Daarna in het magazijn verkopen tegen inlevering van de oude. Ik prijs me gelukkig met een goed exemplaar dat ik bij Hydraulique kon kopen, kennelijk één van de laatste, zo niet de laatste.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Mijn antennes hebben dit opgepikt Dit wil niet zeggen dat het nu een hele hoge prioriteit krijgt, maar ik breng het onder de aandacht en wie weet, heeft iemand zo de juiste contacten en komen we (snel) ergens!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik denk, dat een belletje naar Citrotech een begin kan zijn. Ze doen daar revisie van een hoop onderdelen. Ik denk Ronald binnenkort wel weer ‘ns te spreken vanwege een aankomende onderhoudsbeurt aan de SM met naar ik verwacht wel weer wat werk voor Citrotech. Ik kan ‘ns informeren en dan zien een afspraak voor een bezoekje te maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl