klepstoter
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 15 mei 2011 10:09 PM

hallo

ik heb vandaag de klepstoters uit m’n 97 td gehaald en er een paar vervangen.
nu mijn vraag,moet er een speciale dichting tussen het bovenste gedeelte van de motorkop of kan ik het gewoon afdichten met loctite(blauw)?
groetjes
bart

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 mei 2011 10:31 PM
  [ # 1 ]

Gewoon met vloeibare pakking, heb ik een paar maanden terug ook gedaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 15 mei 2011 11:02 PM
  [ # 2 ]

bedankt

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 mei 2011 12:01 AM
  [ # 3 ]

zodat dat allemaal fijn in je stoters kan komen zeker..

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2011 01:12 AM
  [ # 4 ]

Ouwe mopperkont! Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 mei 2011 02:22 AM
  [ # 5 ]

Een beetje vloeibare pakking, dat word ook officieel voorgeschreven.
Gebruik wel een dunne vloeibare pakking, of iets waarmee je een dun reepje kan doseren.

Let op bij montage, de centreepennen in de kop kunnen iets omhoog zijn gekomen tijdens demontage van het nokkenas-frame. Je kan ze weer terug tikken met een hamer, doe je dit niet, dan kom je net wat ruimte te kort om het frame weer op de kop te krijgen.

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 16 mei 2011 11:25 PM
  [ # 6 ]

dan heb ik waarschijnlijk wat teveel vloeibare pakking gebruikt.
kan dit de klepstoters vervuilen?
ga vandaag ineens maar een nieuwe d-riem zetten nu alles toch los is.
moet de startmotor verwijderd worden om de krukas te kunnen vastzetten?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 mei 2011 11:45 PM
  [ # 7 ]

t komt overal in je blok;
krukas (lagerschalen), oliepomp pickup, de dunne kanalen richting je kop. Doorgaans filter je oliepickup de grote stukken wel op maar die zit ook een keer vol…
Je wilniet weten wat ik allemaal tegen kom in de blokken die ik uit elkaar haal.

Dat spul moet je er echt doorzichtig dun op smeren, reepje van 1 a 2mm op het onderdelenen uitsmeren met je vinger. Het moet geen gaten vullen maar oneffenhedenvan 0,5mm.Alles wat over blijft komt in je blok;wat aan debuiten kant eruit wordt geknepen na montage zit straks ook IN je blok na montage.

Dus ja, je kan tjap gebruiken maar doe het met mate!

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook