Even een vraagje.
Mijn vriendin heeft de afgelopen week het volgende een paar keer gehad. De auto start normaal maar na het starten blijft het lampje van de accu branden. De motor loopt dan dus wel gewoon. Wat echter niet werkt is de achterruitverwarming en de de aanjager. Naar een paar minuten gaat het lampje dan uit en ook dan springt de aanjager aan en doet de achterruitverwarming het weer.
Heeft iemand enig idee hoe dat kan en waar het aan kan liggen. Vind het raar dat de auto wel gewoon start en dat daarna de kuren beginnen.
Saxo 1.5D wat een bakkie!
1 : 20 zelfs met winterbanden!
Over het algemeen treed acculampje op wanneer de accu niet meer bijlaadt. Dit kan dan komen doordat er teveel stroom verbruikt wordt of dat de dynamo het niet meer trekt. Maar in dit geval verdenk ik de dynamo, je zou eens kunnen meten wat deze aan stroom levert bij een draaiende motor.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: acculampje
Ivar Plagge schreef:Even een vraagje.
Mijn vriendin heeft de afgelopen week het volgende een paar keer gehad. De auto start normaal maar na het starten blijft het lampje van de accu branden. De motor loopt dan dus wel gewoon. Wat echter niet werkt is de achterruitverwarming en de de aanjager. Naar een paar minuten gaat het lampje dan uit en ook dan springt de aanjager aan en doet de achterruitverwarming het weer.
Heeft iemand enig idee hoe dat kan en waar het aan kan liggen. Vind het raar dat de auto wel gewoon start en dat daarna de kuren beginnen.
in dit geval is het contactslot defect.
duidelijke omschrijving; achteruitverwarming en blower….. is defect contact slot.
als je de sleutelcode hebt van de auto can je op code een slot bestellen bij iedere dealer. kosten voor het slot rond de 120 euro.
als je handig bent zet je m er zelf in, ongeveer 20 minuten werk.
succes
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
mmm dat klinkt weer minder. Zijn er nog meer kuren die de kop op kunnen gaan steken? Of is het zelfs mogelijk dat de auto straks niet wil starten? En hoe weet ik zeker dat het het contactslot is? Straks vervang ik de boel en dan blijven de kuren. Is dat bijvoorbeeld uit te lezen bij een dealer?
Het is trouwens zo dat niet bij elke keer straten het probleem zich voordoet. Het is pas 2 a 3 keer voorgevallen.
Saxo 1.5D wat een bakkie!
1 : 20 zelfs met winterbanden!
Vandaag ff bij een dealer langs gereden in mijn pauze. Even de computer eraan gehad maar deze gaf verder geen storingen. Bleek een draad naar de accu niet goed vast te zitten waardoor er af en toe niet helemaal optimaal contact was. Spul weer vast gezet en ik kon weer gaan. Gewoon service. Erg netjes en nog bedankt Brons te Heiligerlee!
Hopelijk is het hiermee verholpen.
Saxo 1.5D wat een bakkie!
1 : 20 zelfs met winterbanden!