Waarvoor dient dit sleutelcontact en fiche??
Frank_zx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 07 mei 2011 03:19 AM

Hallo allemaal,

ik was wat aan het prullen aan de zx (voor de fun) en toen kwam ik dit tegen, al langer gezien maaar nooit verder op ingegaan.

(als je voor de wagen staat) Onder de motorkap rechts boven zit een doosje met een contact op waarin een sleutel kan gestoken worden, vraag me niet welke want ik heb hem niet, hangt samen aan de computer en een contact als de motorkap dicht is.
Misschien een bijgezet alarm (staat nu op stand off)

En dan een fiche onderaan de bestuurderskant, onder het stuurhuis, samen met de kabels voor de airco maar één fiche hangt los (bruin kabeltje)

Iemand een idee waarover ik het heb??

Wagen is een ZX Volcane 2.0 van ‘92

Afbeelding Bijlagen
contact1.jpgcontact2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Pain is temporary, glory is forever…

Profiel  

Frank_zx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 mei 2011 03:49 AM
  [ # 1 ]

Niemand??  confused

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 18 mei 2011 08:50 AM
  [ # 2 ]

Wij hebben het er niet ingezet hoor Laughing

Profiel  

Frank_zx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 mei 2011 11:54 AM
  [ # 3 ]

edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan.

Ik ook niet dat is nu net het probleem Wink

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 mei 2011 03:54 PM
  [ # 4 ]

Ik denk dat het onderdeel uitmaakt van het originele fabrieks alarm. Ga maar es zoeken op artikel nummer 96 120 598 in service citroen.

Ook in de ZX is een alarm geleverd dat met een sleutel onder de motorkap uitschakelbaar was, althans de sirene. aan die bruine stekker hoort een alarm te zitten. Wellicht dat er bij de beenruimte van de bijrijder, onder dat doek, ook nog een kastje zit waar stekkers in kunnen met de naam Texton erop.

Overigens hoort dat slot meen ik ter hoogte van de radiatior te zitten en zit de sirene ergens onder de koplamp weggestopt aan de bijrijderskant.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook