Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
tijntjuh86 schreef:die kerel, waar de auto nu is zegt dat er ‘‘iets met de kleppen’’ omdat de motor te heet is geweest waardoor de kleppen krom zijn ofzo, en dat de compressietest wel goed is verklaart hij; omdat de lucht zou ontsnappen via de inlaat of uitlaat ofzo? heb er verder ook geen idee van?
Als de lucht ontsnapt op het moment dat de klep zou moeten sluiten heb je dus geen compressie.
Ik heb zo’n verklaring nog nooit gehoord. Meestal als een motor te heet wordt gaat de koppakking er aan. De kleppen kunnen echt wel een stootje hebben. Wat voor monteur is dat?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een beun die mooi verhalen kan vertellen, want die diagnose slaat nergens op. Compressie en kromme kleppen gaan NIET samen! Klep krom = compressie verlies!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vergeten de meter weer op nul te zetten?
Bij mijn compressiemeter moet ik na elke meting een klein pikkie induwen zodat de lucht er uit kan en hij weer op nul staat. Als dat vergeten is, is het een goede verklaring voor alle 4 precies 10!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik vond het ook een verhaal van jan kut!
en begin me steeds verdrietiger/verneukt te voelen…..
compressie meter is elke keer op 0 gezet…..
de test is gedaan met een redelijk koude motor, aangezien hij bijna niet aan te houden is…..
of de test gedaan is met alle 4 bougies eruit weet ik niet precies meer….
beetje een hakkie takkie monteur is het
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Compressie testen: alle bougies er uit. Compressiemeter op de cylinder en startmotor laten draaien met gaspedaal helemaal ingedrukt. Dit verhaal bij de andere 3 herhalen. Als de compressies dan nog vrijwel gelijk zijn is er met de kleppen niets aan de hand en met de koppakking waarschijnlijk ook niet. Als hij loopt kun je een voor een de bougiekabels eraf halen. Bij de kabels waar dat niets uitmaakt in het lopen heb je de probleemcylinders te pakken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik heb net de auto teruggekregen, de monteur zei dus het volgende; omdat er 2 kleppen krom zijn, kunnen ze wel helemaal dicht? (waardoor de compressie goed is) maar niet helemaal meer open? waardoor hij op 3 cilinders loopt, en niet op 2…....?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik stel voor je dat auto naar een goede garage gaat brengen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
tijntjuh86 schreef:ik heb net de auto teruggekregen, de monteur zei dus het volgende; omdat er 2 kleppen krom zijn, kunnen ze wel helemaal dicht? (waardoor de compressie goed is) maar niet helemaal meer open? waardoor hij op 3 cilinders loopt, en niet op 2…....?
Wat een onzinverhaal. Als de kleppen niet ver genoeg opengaan zou je gebroken tuimelaars moeten hebben. Dan gaan ze helemaal niet meer open. Kleppendeksel er af en dan zie je meteen of dit zo is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat vond ik dus ook al een bullshit verhaal, maar als het kleppendeksel eraf is is er niet veel te zien, geen bijzondere dingen….
Maar een garage is niet echt een optie voor mijn persoonlijk financiële situatie
Als ik er het geld voor had had ik dat allang gedaan natuurlijk
Maargoed, waar nu verder?
Hij gaf zelf aan dat hij op 3 cilinder loopt, en niet op 2?
ondergieten met benzine en even wachten waar de benzine weggaat is een laatste optie die ik kan bedenken
Hoe bedoel je die precies?
En meer mogelijkheden zijn er dan niet?
gewoon de kleppen even met benzine ondergieten als er geen benzine verdwijnt is er niets mis met de kleppen. Dit doet hetzelfde als de compresietest enkel zie je dan visueel wat er gebeurt. Even voor de gezondheid erbij vermelden dat je dit in een goed geventileerde ruimte moet doen weg van ontstekingsbronnen.
kromme kleppen = compresieverlies = motorproblemen.
Bij mijn weten zijn alle mogelijkheden dan gebruikt.
Lijkt me echt een slimme test met de kop op de motor….
Je kan wel even de klepspeling meten.. Of gewoon iig de garage een diagnose laten stellen!
Klepspeling controleren is een goede tip, begin bij de basis.
Heb eens een verhaal gehoord over een Saxo waar van alles aan was vervangen zonder resultaat, een rondje kleppenstellen was de oplossing.