Zomer/winterstand en startproblemen BX Cannes.. [OPGELOST]
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 17 mei 2011 05:03 PM

Hallo, mijn Cannes hield er gister spontaan mee op en was niet meer te starten. Geen kik. Naar huis gesleept en onderweg nog een grijze BX met gele lampen gespot.. De bestuurder zal wel gelachen hebben.

In elk geval. Het ding was niet te starten. Helemaal niks. Benzine was er, vonk was er, geen gedoe met massa voor zover ik kon na gaan.

Vandaag weer geprobeerd en de motor sloeg aan toen ik de zwarte plastic bak die de het luchtfilter met het injectiehuis(?) verwijderd had.
Toen ik het spul weer terug gezet had,duurde het even en sloeg hij af om niet weer aan te slaan.

Nu zit er een klep voor de zomer en winterstand luchtinlaat. Deze werkt dmv een vacuum dat aanwezig is en de klep staat momenteel op winterstand. Als ik dit geheel los maak en weg haal zodat er nu lucht rechtstreeks het luchtfilter in gaat, dan is er niks aan de hand en start de motor.

Als ik de carterontluchting slang dat boven op het blok zit los haal van de zwarte plastic bak, dan start ie ook.

Ik vraag mij af waarom dit er voor zorgt dat de motor niet start.
Tevens vraag ik mij af hoe deze klept werkt. Wanneer is er geen vacuum, zodat de klep op zomerstand staat?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 mei 2011 06:39 PM
  [ # 1 ]

Hoe is de staat van het luchtfilter? Op winterstand zou de auto het ook gewoon moeten doen, vandaar.

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 17 mei 2011 08:32 PM
  [ # 2 ]

Ondertussen rijdt de auto weer. Ik heb niks bijzonders gedaan.
ECU uitgelezen maar gaf geen opheldering.

Het is wel zo dat, als ik de motor stationair laat draaien en dan plots en dot gas geef, de motor af slaat.

Of dit altijd zo is geweest weet ik niet.. want ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder geprobeerd heb.

Hilko.. voor alle zekerheid ga ik het luchtfilter vervangen. Ik moet wel zeggen dat hij niet erg vuil is.

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 18 mei 2011 07:11 PM
  [ # 3 ]

Nou, vanochtend deed ie het weer niet en alles nog eens nagelopen.
Het was de bobine. Ik zag de vonken om de behuizing heen lopen.

Dus..dat met het luchtfilter van gisteren zal wel een sterk staaltje toeval geweest zijn.

Het was een Ducellier en deze is vervangen door een Magneti Marelli uit een Peugot 309.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 mei 2011 09:05 PM
  [ # 4 ]

Had je me mooi op het verkeerde been gezet… teruglezend is de bobine inderdaad een goede verdachte. Mooi dat het opgelost is! very good

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 18 mei 2011 09:49 PM
  [ # 5 ]

Anders ik wel op het verkeerde been zeg Sad

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook