23 van de 68
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 november 2010 11:35 PM
  [ # 331 ]
vlietmansje schreef:

Bij mijn auto zit er een rood verklikkerlampje tussen de knipperlichtindicators, onderaan dus.

Sorry, niet goed gelezen: dacht dat het ging om alarmlichten…

Mijn suggestie voor mistlamp achter is gebruik maken van het verklikkerlampje van de achterruitverwarming.

knuffel

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 03 november 2010 12:26 AM
  [ # 332 ]

tenzij Mr Smith net die ene DS heeft gevonden met werkende achterruitverwarming natuurlijk..Wink

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 november 2010 09:40 PM
  [ # 333 ]

Nope I am not that lucky guy!
Ik ga het proberen aansluiten en zal het resultaat posten.

Verder sukkel ik nog met de hoogte regeling van de lichten. De voorste kabel naar de voortrein is gelukt.
De achterste daarentegen, was wa ingewikkelder. Er is zo’n +/- 50cm kabel afgebroken in de kabelgeleider, wellicht veroest aan de kabelgeleider. Ik ben begonnen langs achter de kabel zo ver mogelijk naar voren te duwen maar krijg het er niet door.
Iemand tips ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 november 2010 03:03 PM
  [ # 334 ]

nieuwe kabelgeleider en nwe kabel monteren, de oude kabelis niet voor niets afgebroken. Een nwe geleider heeft Chyparse origineel NOS.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 april 2011 02:07 PM
  [ # 335 ]

Update ; Gisteren de auto vanonder het stof gehaald alsook dit draadje. De wagen startte prima en geen noemenswaardige lekken onder de auto getroffen. Het meest merkwaardige vind ik de pomp : die blijft 1min15sec stil in rijstand!

Er staan heel wat ( kleinere ) klusjes op het menu voor 2011 :
- kabelgeleider afwerken ( regeling lichten )
- afwerken mistlamp
- Vervangen van plastic raamgeleiders
- afstellen ramen + deuren
- leidingen inspecteren/vervangen ( door balk en rond koffer )

Verder heb ik in een draadje van Bogaard het resultaat van Bi Xenon H4 gezien, de gele dan. Dat wil ik ook inbouwen in de DS.
En tussentijds, heerlijk rondtoeren!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 april 2011 02:36 PM
  [ # 336 ]

Het meest merkwaardige vind ik de pomp : die blijft 1min15sec stil in rijstand!

En als je dan aan je stuur draait of een andere gebruiker belast, gaat hij dan sneller aan?
Bij mij is dit namelijk ook zo en als ik dan aan het inparkeren ga en dus het stuur veel omdraai,
dan slaat de pomp erg snel achter elkaar aan.

Groeten Peter.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 april 2011 03:10 PM
  [ # 337 ]
pavang schreef:

Het meest merkwaardige vind ik de pomp : die blijft 1min15sec stil in rijstand!

En als je dan aan je stuur draait of een andere gebruiker belast, gaat hij dan sneller aan?
Bij mij is dit namelijk ook zo en als ik dan aan het inparkeren ga en dus het stuur veel omdraai,
dan slaat de pomp erg snel achter elkaar aan.

Groeten Peter.

Inderdaad,wat logisch is denk ik. Je neemt - door een verbruiker zoals stuur, remmen,etc.. aan te spreken - meer druk weg uit je voorraadbol. Snel achter elkaar tikken doet mijn pomp niet: wel iets van :
.....—.....—..... (—= aanslaan pomp )

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 mei 2011 09:28 PM
  [ # 338 ]

Vant weekend aan de slag gegaan : de wagen draait steeds slechter stationair.
Accelereren doet ie goed, oppakken vanuit lage toeren ook. Van zodra ik ermee rijd, gaat ie goed, maar stationair draait ie erg onregelmatig. Bij fors gas geven, rookt ie zwarte rook.
De ontsteking lijkt in orde, alles is vernieuwd tenslotte ( 123 ontsteking, bougie kabels, onstekingkap, bobijn). De carbu opengedaan : vlotterkamer niet erg vuil, sproeier per sproeier uitgeblazen.
De carbu trekt verder geen valse lucht ( getest met remmenreiniger)
Bougies uitgedraaid en ze lijken erg zwart.
Ik heb een hydraulique carbu DLE28/36 ( met 2 regelschroeven : klep en mengselschroef ).
Ik heb geprobeerd de carbu af te stellen zoals beschreven in WPHB, maar krijg het nie mooi afgeregeld.
Als ik de mengselschroef volledig dicht draait, gaat mijn stationair naar boven.
Verder moet ik deze mengselschroef volledig uitdraaien om het op zijn best te krijgen,maar nog steeds niet goed genoeg.
Ik vermoed sterk dat ie teveel benzine krijgt. Hoe kan dit ?
Wat zie over het hoofd ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 16 mei 2011 09:38 PM
  [ # 339 ]

Mijn dame heeft op het moment precies hetzelfde; het lijkt alsof ze stationair verzuipt en na een tijdje stilstaan ruik ik ook benzine.
Starten gaat dan erg moeilijk; met het pedaal helemaal onderin gaat het neten dan eerst een hoop gepruttel.

Ik vermoed hetzelfde probleem als beschreven in onderstaand topic.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210817/#1427943

Succes met zoeken.

PB

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 16 mei 2011 09:58 PM
  [ # 340 ]

Sorry dat ik niet meer op de site ben terug gekomen.

Bij mijn carburateur was dit idem,elke keer weer een benzine lucht bij het stallen van de auto.

Begonnen met de stelschroef van de eerste klep ,elke keer weer een klein beetje terug gedraaid zodat deze klep minder open staat.

Ik weet dat men hier af moet blijven maar er was al voor mij aan gerommeld,dus gewoon gedaan.

Zeker 3x terug gedraaid en zowaar ,als ik hem nu stal geen benzine lucht meer in de garage.

Tevens nog geen benzine zien verschijnen via het slangetje ,welke in verbinding staat met inlaat spruitstuk

Nogmaals ik zeg niet dat dit de oplossing is,maar tot nu toe de enigste resultaat met alles wat ik tot nu toe heb ondernomen.

Bedankt voor het plaatsen van de foto, mij lukte het steeds niet.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 mei 2011 10:52 PM
  [ # 341 ]

Vlotter-niveau al gecontroleerd?

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 mei 2011 11:32 PM
  [ # 342 ]
DriverD schreef:

Vlotter-niveau al gecontroleerd?

Ja, die leek mij correct : 4 en 11mm afhankelijk dat je de vlotter op zijn kop laat hangen of niet.

wat is hiermee het verband mss ?
Zou er iets met de sproeiers zijn ?

de acceleratie sproeier is ook gecheckt, daar zit idd een kogeltje in.
Speelt het een rol in welke venturi de acceleratie sproeier spuit ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 18 mei 2011 10:12 PM
  [ # 343 ]

Beste deskundigen,kan een van jullie mij uitleggen of de stelschroef van de eerste klep invloed kan hebben op de benzine verbruik.

Hierbij bedoel ik tevens ,dat deze de benzine ook in de vlotterkamer beïnvloed ?

Ik durf bijna deze vragen niet te stellen ,om de eventuele reactie hierop.

Maar mijn deskundigheid op dit gebied is laag vandaar deze vraag.

Ik ben echt nieuwsgierig ,omdat ik totaal geen benzinelucht meer waarneemt en zelfs het benzine verbruik is gedaald!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 mei 2011 10:18 PM
  [ # 344 ]

@Mr.Smith: Vlotterniveau is direct van invloed op het verbruik: (Te) hoog niveau geeft een verhoogd verbruik.
@jan D super 1971: Stelschroef kan invloed hebben op het verbruik: Gasklep verder open = meer verbruik. Er komt meer benzine uit de vlotterkamer, verder geen verband.

Citroen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 18 mei 2011 10:31 PM
  [ # 345 ]

Driver

Bedankt voor je reactie.

Profiel  
 
 
23 van de 68
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook