Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De meter zou inderdaad ongeveer in het midden moeten komen te staan. Dit lijkt me dus niet goed: verkeerde thermostaat (één die te vroeg opent) of een defecte.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Is dit het verschil tussen een 90 en een 70gr thermostaat?
Toen ik terug reed zonder thermostaat stond de meter ook ongeveer in dit gebied.
Kan de temperatuursensor in het pomphuis beschadigd zijn door de te hoge temperatuur toen de thermostaat kapot was?
Peter.
Chyparse heeft twee thermostaten in de lijst, 75 en 79 graden. Ik heb er een nieuwe in gezet van 79 graden, maar ik heb geen temperatuurmeter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb de mijne ook bij Cypharse vandaan,75gr volgens de bon.
Heeft die van jouw ook een scherpe rand?
Mijn vorige had een dubbele rand waarmee je hem met een slangklem in de slang vast kon zetten.
Deze heb ik maar op de hals van de waterpomp gelegd en daarna de slang eroverheen geschoven.
Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Scherpe rand is NIET voor een 2 liter (niet voor montage in de slang)! Voor montage in de slang heb je een thermostaat met ringvormige, hoge rand nodig.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wat heeft het magazijn aan thermostaat in voorraad?
Morgen geopend denk ik?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Uit mijn hoofd: 71, 75 en 79 graden in twee prijsklassen.
Morgen open.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Met schoon blok, goede radiateur, temp.meter en ‘solo’ rijden zou ik 79 kiezen.
Die paar graden verschil doen er niet zoveel toe, bovendien zul je merken dat zo’n thermostaat een kleine afwijking vertoont en niet plotseling bij exact 79 graden open vliegt. De functie van de thermostaat mag duidelijk zijn, vooral in koudere perioden en kleine stukjes rijden kun je niet zonder thermostaat. De motor zal niet of heel langzaam op temperatuur komen zonder of met een defecte thermostaat en veel slijtage zal je deel zijn.
Het koelsysteem bouwt druk op, 0.2 of 0.5 bar, afhankelijk van de radiateurdop en het kookpunt zal daardoor boven de 100graden liggen. Je hebt dus 20 tot 30 graden speling met een goed werkende thermostaat en mogelijk wel 40 graden.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het is weer opgelost, ik heb een andere thermostaat opgestuurd gekregen.
Nu een gewoon model met een rand 75gr en die functioneerd prima.
M’n temperatuurmeter blijft weer mooi in het witte gebied staan.
Zaterdag lekker met de DS naar citrobmobiel.
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben verder gegaan met het verpallassen van m’n interieur.
Jaren geleden heb ik een dorpelset gekocht en die moet er nu maar eens in.
Op citromobiel voor een tapijtset gekeken en het wordt een groen tapijt passend bij de stoelen.
Nu heb ik vandaag de lijsten gepolijst waar het tapijt invalt.
Dit is een leuk klusje, eerst zoveel mogelijk de deukjes en de pitten eruit geklopt.
Daarna geschuurd met korrel 400,600,1000 en als laatste gepolijst met een vast polijstmiddel
Het resultaat is echt super, er zit weer een mooie glans op.
Je ziet op de bovenste strip links de geschuurde kant en rechts de gepolijste.
De onderste is al gedaan ik gebuik er een flexibel boorverlengstuk met een viltschijf voor.
Nu nog de dorpels en de platen daaronder, daar ben ik nog wel even mee bezig.
Peter,
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vandaag uitgekozen om een nieuwe voorruit te plaatsen.
De ruit was er snel uit en alles leek keurig droog en hard.
Tot ik het grijze rubber verwijderde.
De dakrand is in het midden wel erg krokant geworden.
Nooit iets van gemerkt en van binnenuit ook niet te zien.
Het beste is waarschijnlijk het dak eraf en dan een nieuw stukje erin lassen.
dit ziet er op zich goed uit.
hier het probleem stuk.
Is hier inzet spul voor te krijgen?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Alles is hiervoor te koop tegenwoordig.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.